S'han trobat 670 resultats amb els descriptors Ajuntament
Comunicació d'informació a una regidora sobre deutes contrets pels regidors
CNS 5/2010
L'accés per part de la regidora a una certificació emesa per l'Ajuntament, positiva o negativa, en relació amb l'existència de deutes de regidors amb la pròpia Corporació local que poden ser causa d'inelegibilitat o bé de posterior incompatibilitat, resulta ajustat a les exigències de la LOPD. En relació amb la finalitat de contrastar la concurrència de causes d'inelegibilitat o d'incompatibilitat, l'accés a altres informacions, com ara les relatives a deutes no relacionats amb la pròpia Corporació no està previst en la norma amb rang legal (LOREG). Per tant, seria necessari requerir el consentiment del titular, a manca d'una altra norma amb rang legal que doni la suficient cobertura a l'accés. No es pot descartar un possible accés legítim a les dades relatives a deutes contrets pels regidors amb altres Administracions públiques, si s'ajusta a les exigències de la LOPD, cosa que l'Ajuntament hauria de ponderar en cada cas.
01/01/2010
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Possibilitat que els ajuntaments facilitin dades de persones estrangeres del Padró municipal d'habitants
CNS 10/2010
Tot i que l'accés per part de la Direcció General de Policia, per a l'exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya, a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la Llei de Bases del Règim Local, no resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que els ajuntaments comuniquin d'ofici a la Direcció General de Policia les dades de les persones estrangeres que s'inscriguin al Padró. En la resta de supòsits, d'acord amb el que disposa la Disposició addicional cinquena de la L.O. 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, l'obtenció de les dades del Padró municipal per part de les administracions competents que resultin necessàries per a la tramitació dels procediments previstos a l'esmentada Llei orgànica, disposa d'una via específica d'accés a través de les dades del Padró de què disposa l'Institut Nacional d'Estadística. En qualsevol cas, l'Agència ha assenyalat també que, malgrat el que s'acaba d'exposar, que constitueix el règim legal vigent, considera convenient intentar cercar una solució que permeti compatibilitzar en millor mesura la implementació de polítiques efectives de control de la permanència de les persones estrangeres a Espanya, amb el contingut essencial del dret fonamental a la protecció de dades.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa per realitzar treballs de manteniment
CNS 13/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals, i cal aplicar el règim de cessions de la LOPD, tenint en compte les previsions de la Llei del Cadastre. L'empresa que desenvolupa activitats destinades al subministrament d'energia elèctrica, és titular d'un dret de transcendència real com és la servitud de pas regulada en la Llei 56/1997 del sector elèctric, per la qual cosa té accés legítim a les dades protegides del Cadastre. En base a això, es pot articular l'accés per part d'una altra empresa que realitza tasques de manteniment, a través d'un encàrrec del tractament (respectant les previsions de l'article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD, entre d'altres). D'existir competències municipals que requerissin el tractament de dades del Cadastre, més enllà de les previsions referides a l'IBI, l'accés per part de l'Ajuntament a aquestes dades podria quedar, també, legitimat.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa col.laboradora
CNS 14/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari, són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals. Segons la Llei del Cadastre, l'Ajuntament o, si escau, altres administracions públiques, poden utilitzar les dades dels propietaris per a l'exercici de les seves pròpies competències, amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 52.2.a) de la Llei del Cadastre). La comunicació de les dades del cadastre a empreses col·laboradores no es trobaria emparada pel règim general de cessions (article 11 LOPD) a menys que es compti amb el consentiment dels titulars. L'accés i el posterior tractament de dades personals que hagi de fer l'empresa, si actua per compte de l'Ajuntament, s'hauria d'articular a través d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD).
01/01/2010
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Criteris d’actuació en un Ajuntament pel que fa a la gestió i la tramitació de la correspondència
CNS 36/2010
El compliment dels principis i obligacions de la LOPD, especialment el règim aplicable a les dades sensibles, ha de regir la gestió i la tramitació de les dades personals per part de l'OAC, independentment de qui en sigui la persona física destinatària. Resulta legítim, en els termes de la Llei 30/1992, que l'OAC tingui accés tant a les dades que identifiquen l'emissor i el destinatari d'un document o escrit, com a les dades personals incloses en la documentació, amb la finalitat de procedir al seu registre i tramitació. No obstant això, el Dictamen fa matisacions respecte al correu que es podria qualificar com a "privat", especialment pel que fa als escrits adreçats a l'alcalde, els regidors o els grups municipals. Entre d'altres, l'opció consistent en què l'OAC no obri el correu adreçat a l'alcalde o als regidors, el deixi a la bústia corresponent i sigui el destinatari el que, en cas que el document tingui relació amb actuacions de competència municipals, el trameti a l'OAC per al seu registre, s'adequa a la normativa de protecció de dades personals. Aquestes consideracions poden ser extensibles al correu adreçat als Grups municipals.
01/01/2010
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Accés dels regidors al registre d'entrades i sortides de l'Ajuntament i altres documents, i límits a la utilització de les dades
CNS 38/2010
L'accés a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, per part de regidors de la corporació, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
01/01/2010
Tractament de dades personals realitzat pels ens instrumentals d'un Ajuntament
CNS 17/2010
La comunicació de dades entre un Ajuntament i un ens instrumental s'ha de sotmetre al règim general establert en la LOPD (articles 11 i 21). En els supòsits en què no es disposi d'habilitació d'acord amb aquests articles, es pot legitimar l'accés a dades personals que es tracten sota la responsabilitat de l'Ajuntament per part d'un ens instrumental, mitjançant la formalització d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD). Resulta insuficient als efectes de formalitzar un encàrrec del tractament, la substitució del contracte previst en l'article 12 citat per altres tipus d'instruccions i ordres donades pel responsable a l'ens instrumental, ja que aquestes no s'ajusten a les exigències del règim previst en la LOPD per a la figura de l'encarregat del tractament, que exigeix un acord de voluntats.
01/01/2010
Total de pàgines: 67