S'han trobat 768 resultats amb els descriptors Administració local
Cessió de dades de presumptes infractors en matèria de medi ambient
CNS 13/2006
L’accés a dades de caràcter personal sense el consentiment de l’afectat està expressament reconegut per la llei reguladora de residus, per atendre un altre dret de rellevància constitucional com és la protecció del medi ambient. L'autoritat que exerceix funcions d'inspecció i sanció pot accedir a les dades personals pertinents, adequades i no excessives, però l'accés a través del requeriment a un tercer és una mesura restrictiva del dret a la protecció de dades, i s'hauria d'evitar, amb caràcter general.
01/01/2006
Cessió de dades d’accidents de trànsit a les companyies asseguradores
CNS 14/2006
Per cedir les dades de caràcter personal es requereix el consentiment de l’afectat, tret que una llei disposi el contrari, entre d’altres. En aquest cas, d’acord amb la legislació de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les companyies asseguradores podrien tenir la condició d’interessades per accedir a la informació continguda als fulls d’investigació que elabora la policia local en els accidents de trànsit. L’òrgan encarregat de facilitar aquest accés ha de tenir cura que la informació sigui l'adequada i pertinent en cada cas, atenent al principi de qualitat.
01/01/2006
Cessió de dades del padró i dades tributàries en l’àmbit sancionador
CNS 21/2006
La llei excepciona el requisit del consentiment per a la cessió de dades del padró únicament quan sigui necessari per a l’exercici de les competències atribuïdes a l’administració i només per aquells assumptes en què les dades corresponents al nom i domicili siguin rellevants. La llei general tributària habilita la cessió de dades per a la recaptació de recursos públics no tributaris. No es pot generalitzar l’ús de la interconnexió de bases de dades en la tramitació de procediments sancionadors en matèria de trànsit.
01/01/2006
Cessió de dades del padró a un centre escolar per finalitats informatives
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Cessió dels documents de cotització dels treballadors al delegat sindical
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
Concepte d’encarregat del tractament en l’àmbit de l’administració local
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 77