S'han trobat 765 resultats amb els descriptors Administració local
Comunicació de dades del padró a consulats
CNS 5/2007
Cessió a administracions públiques estrangeres, a través dels seus consolats, de dades del padró municipal d’habitants, en concret el domicili. La llei excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de la dada quan s’efectuï entre administracions públiques, interpretant aquesta excepció de forma restrictiva i entenent que es circumscriu a l’àmbit estatal, en exercici de les seves competències i en assumptes en què la dada del domicili sigui rellevant, sense que es pugui estendre al supòsit que es planteja. Es recomana utilitzar d’altres opcions alternatives com que l’ajuntament actuï de mer transmissor entre el consolat i la persona interessada.
01/01/2007
Accés a dades del padró per part de l'encarregat del tractament
CNS 7/2007
Comunicació de dades del padró municipal a un tercer contractat pel propi ajuntament per a la realització d’un estudi sobre les situacions de dependència de la gent gran del municipi. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i, en el supòsit que es planteja, sent que el tercer contractat és encarregat del tractament, amb les obligacions que això comporta, segons la LOPD no es considera comunicació de dades a un tercer. El tercer contractat per l’ajuntament haurà de complir amb el deure d’informació als interessats dels quals es recullin dades personals.
01/01/2007
Accés a dades de serveis socials per part de regidors
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
Dret dels regidors de l’oposició a obtenir informació
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
Accés a dades de subvencions per part dels regidors
CNS 16/2007
Possibilitat d’accés dels regidors d’un ajuntament a dades personals tractades en l’atorgament d’ajuts. Els regidors, en base a la normativa específica aplicable, tenen un dret d’accés a determinada informació per a l’exercici de les seves funcions. Atès que els regidors formen part integrant de l’ajuntament, l’accés a la informació objecte de la consulta resulta ajustada a la normativa, si bé el principi de qualitat exigeix fer una ponderació respecte a les dades personals que efectivament es poden comunicar, en funció de la finalitat concreta. Cal respectar específicament el deure de secret.
01/01/2007
Difusió d’imatges de vehicles de càrrecs públics
CNS 17/2007
Possibilitat de presentar una denúncia davant l’Agència Catalana de Protecció de Dades, per la difusió d’imatges dels vehicles particulars de l’alcaldessa i del primer tinent d’alcalde d’un municipi. És dada personal tota informació numèrica, alfabètica, gràfica, fotogràfica, acústica o de qualsevol altre tipus, que sigui susceptible de recollida, registre, tractament o transmissió i que es refereixi a una persona identificada o identificable. En aquest supòsit no s’acredita que la difusió de les imatges s’hagi realitzat per membres del consistori en exercici de funcions públiques. La denúncia en aquest cas ha de presentar-se davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
01/01/2007
Difusió d’informació d’una base de dades de caràcter històric
CNS 3/2006
La protecció de dades és un dret fonamental i de caràcter personalíssim, per tant es necessita el consentiment de la persona afectada per tractar les dades, prèvia informació de la finalitat que es persegueix. La informació relativa a les persones difuntes no està sotmesa a la normativa de protecció de dades però, segons normativa sectorial i, amb caràcter general, si es tracta de documents que poden afectar els drets a l’honor, la intimitat o la pròpia imatge, la difusió serà possible quan hagin transcorregut els terminis establerts a la normativa aplicable.
01/01/2006
Cessió de dades de presumptes infractors en matèria de medi ambient
CNS 13/2006
L’accés a dades de caràcter personal sense el consentiment de l’afectat està expressament reconegut per la llei reguladora de residus, per atendre un altre dret de rellevància constitucional com és la protecció del medi ambient. L'autoritat que exerceix funcions d'inspecció i sanció pot accedir a les dades personals pertinents, adequades i no excessives, però l'accés a través del requeriment a un tercer és una mesura restrictiva del dret a la protecció de dades, i s'hauria d'evitar, amb caràcter general.
01/01/2006
Cessió de dades d’accidents de trànsit a les companyies asseguradores
CNS 14/2006
Per cedir les dades de caràcter personal es requereix el consentiment de l’afectat, tret que una llei disposi el contrari, entre d’altres. En aquest cas, d’acord amb la legislació de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les companyies asseguradores podrien tenir la condició d’interessades per accedir a la informació continguda als fulls d’investigació que elabora la policia local en els accidents de trànsit. L’òrgan encarregat de facilitar aquest accés ha de tenir cura que la informació sigui l'adequada i pertinent en cada cas, atenent al principi de qualitat.
01/01/2006
Cessió de dades del padró i dades tributàries en l’àmbit sancionador
CNS 21/2006
La llei excepciona el requisit del consentiment per a la cessió de dades del padró únicament quan sigui necessari per a l’exercici de les competències atribuïdes a l’administració i només per aquells assumptes en què les dades corresponents al nom i domicili siguin rellevants. La llei general tributària habilita la cessió de dades per a la recaptació de recursos públics no tributaris. No es pot generalitzar l’ús de la interconnexió de bases de dades en la tramitació de procediments sancionadors en matèria de trànsit.
01/01/2006
Total de pàgines: 77