S'han trobat 767 resultats amb els descriptors Administració local
Confidencialitat de les contrasenyes de correu electrònic
CNS 15/2012
L’adreça de correu electrònic i la resta d’informació personal que es pot contenir en els correus electrònics són dades de caràcter personal i el seu tractament es sotmet a la LOPD. El sistema de canvi de contrasenyes de correu electrònic corporatiu utilitzat per l’Ajuntament no s’ajusta a les exigències de la LOPD i el RLOPD, ja que no permet assegurar el correcte compliment de les mesures de seguretat aplicables, en concret, en relació amb la necessària confidencialitat de les contrasenyes. Cal que l’Ajuntament revisi el procediment d’assignació, distribució i emmagatzematge de contrasenyes actual, per tal de garantir-ne la necessària confidencialitat i la integritat, assegurant així el correcte compliment de les mesures de seguretat (especialment, els articles 91 i 93 del RLOPD), i fer-ho constar adequadament al document de seguretat (article 88 del RLOPD).
10/04/2012
Comunicació de dades personals entre diferents administracions públiques per a la creació d'un sistema d'orientació i intermediació laboral
CNS 9/2012
En el marc del projecte de conveni específic entre un Organisme Autònom de la Generalitat de Catalunya i una Diputació per a la creació d’un sistema d’intermediació i orientació laboral, les parts s’obliguen a una sèrie d’accions que comportaran l’accés per part de la Diputació i dels ens locals col·laboradors d’una Xarxa de Serveis Locals de Promoció Econòmica a les dades personals contingudes en les bases de dades de l’organisme autònom a través de dos portals. Amb aquest motiu, s’habilita la Diputació com encarregada del tractament, i s’estableixen les condicions que com a tal haurà de complir, d’acord amb les instruccions de l’organisme autònom, responsable del tractament. En el mateix conveni i preveient l’accés per part dels ens locals col·laboradors a les bases de dades de l’organisme autònom, es regula la possibilitat de subcontractació per part de la Diputació amb aquests ens locals col·laboradors, que tindrien la condició de subencarregats del tractament.
01/03/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Ús del correu electrònic corporatiu per part de les seccions sindicals
CNS 7/2012
Respecte l’ús per les Seccions sindicals del correu electrònic corporatiu per enviar informació als treballadors, la LOLS conté habilitació suficient perquè les Seccions sindicals amb representació a l’Ajuntament adrecin informació als treballadors, independentment de que estiguin afiliats o de si desitgen rebre la informació, sempre que la informació sigui de naturalesa sindical i laboral. Això, sens perjudici de l’exercici del dret d’oposició per part dels treballadors.
24/02/2012
Publicació de dades de persones difuntes al web municipal
CNS 5/2012
La normativa de protecció de dades no és d'aplicació a les persones difuntes. Per tant, la publicació de les dades relatives al nom, edat i fotografia del difunt, juntament amb el fet de la seva mort, no requereix el consentiment de la família, però aquest consentiment és necessari per a la publicació del lloc i data de la celebració del funeral, atès que es dóna informació sobre un acte que forma part de la vida familiar que, fins i tot, podria revelar dades relatives a les creences, no només de la persona difunta, sinó també d'altres integrants de la família o de l'entorn més proper de la persona difunta.
17/02/2012
Accés a les dades del Padró des del Registre General de l'Ajuntament
CNS 3/2012
La importació de dades personals del Padró des del Registre d'entrada i sortida de documents d'un mateix ens local, per tal que aquest agilitzi la gestió dels procediments administratius, dins l'exercici de les competències municipals que la legislació de règim local li atribueix, i quan la dada domicili resulta rellevant, és conforme amb la LOPD en la mesura que aquesta finalitat resulta compatible amb la del Padró. La actualització de la dada domicili del Padró, en cas de detectar-se una discrepància, no resultaria conforme al principi de finalitat de les dades, sens perjudici que aquest fet es pugui posar en coneixement del ciutadà perquè iniciï els tràmits corresponents per modificar les seves dades del Padró, així com que l'ajuntament pugui fer les actuacions i comprovacions que consideri convenients per mantenir-lo actualitzat.
07/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- Registre entrada i sortida de documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Diputació
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Accés per part d'un regidor al Registre d'interessos de l'Ajuntament
CNS 1/2012
Els regidors d'un ajuntament, així com aquells ciutadans que acreditin tenir un interès legítim i directe, poden accedir a les dades personals contingudes en el Registre d'interessos de l'ajuntament, sense necessitat de consentiment de les persones afectades, atès que aquest accés es troba habilitat per la normativa vigent en matèria de règim local. En qualsevol cas, caldrà respectar els límits a l'accés establerts per aquesta mateixa normativa.
23/01/2012
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a les seccions sindicals
CNS 39/2011
Per aplicació del règim de comunicació de dades personals (article 11 de la LOPD), és necessari el consentiment del titular de les dades per a la seva cessió als òrgans de representació dels treballadors, a menys que la cessió es trobi prevista i habilitada per una norma amb rang de llei. S'analitzen diversos supòsits de comunicacions de dades que poden resultar habilitades, en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. S'analitzen altres supòsits que requereixen el consentiment dels titulars, el qual haurà de ser exprés en relació amb dades especialment protegides (article 7.3 de la LOPD). Tot això, sens perjudici que es comuniqui als representants dels treballadors informació de forma genèrica i no individualitzada, de manera que no es pugui identificar els titulars.
23/01/2012
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 36/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 37/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Total de pàgines: 77