S'han trobat 767 resultats amb els descriptors Administració local
Comunicació al propietari d'una vivenda de les dades de les persones que hi estan empadronades
CNS 15/2011
El lliurament a un ciutadà de les dades de les persones que es troben o han estat empadronades a una vivenda de la seva propietat constitueix una comunicació de dades, i com a tal ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La normativa reguladora de les dades del padró, estableix que fora dels supòsits contemplats en aquesta normativa, les dades del padró són confidencials i s'estarà al que disposi la normativa de protecció de dades personals i la LRJPAC. La comunicació de dades personals contingudes en el Padró Municipal d'Habitants pot ser realitzat per tercers, sempre que aquests acreditin un interès legítim i directe per a l'exercici d'aquest dret (art. 37.3 LRPAC), prèvia ponderació per part de l'Ajuntament que haurà de valorar si l'interès legítim es pot assolir sense necessitat d'afectar el dret a la protecció de dades. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD).
03/05/2011
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Publicació de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament
CNS 6/2011
Les actes de les sessions de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament no poden ser objecte de publicació, no només pels requeriments derivats de la normativa de protecció de dades, respecte aquelles parts de les actes que continguin dades de caràcter personal, sinó també per les previsions de la normativa de règim local respecte el caràcter no públic de les sessions d'aquest òrgan.
24/02/2011
Informe en relació amb el Projecte de disposició general per la qual s'aprova la creació d'un fitxer de dades de caràcter personal de la Diputació de Lleida
PD 1/2011
16/02/2011
Cessió als ajuntaments de dades de persones beneficiàries de serveis
CNS 3/2011
Qualsevol comunicació de dades personals per part del Consorci, en tant que responsable i cedent, als ajuntaments que ho sol·liciten, s'ha de sotmetre al règim general previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Així, la participació i responsabilitat compartida dels ajuntaments en relació amb la prestació del servei a persones domiciliades al municipi, en concret, amb el cofinançament o aportació de recursos, per aplicació de la Llei 12/2007, pot legitimar la comunicació, no ja d'informació anonimitzada o dissociada, sinó de les concretes dades personals que es precisen en la consulta: nom, cognoms i servei prestat.
10/02/2011
Deure d'informació sobre la gravació de les trucades efectuades a la policia local
CNS 7/2011
Quan, per a l'adequada prestació dels serveis encomanats a aquest cos policial sigui necessària la gravació de les trucades que s'hi efectuen, cal informar prèviament les persones afectades, llevat que concorri alguna de les excepcions previstes a l'article 24.1 de la LOPD, això és, que es tracti d'una trucada en el marc de les funcions que té atribuïdes la policia local en matèria de seguretat pública o per a la persecució de delictes.
10/02/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Total de pàgines: 77