S'han trobat 1.462 resultats amb els descriptors ENTITATS
Accés per part d'una societat gestora de drets de propietat intel·lectual a dades sobre el titular d'un establiment de restauració
CNS 32/2011
En aquest cas es pot considerar que determinades dades personals sobre el titular de la llicència d'obertura d'un local de restauració no es troben protegides per la normativa de protecció de dades, per aplicació de l'article 2.3 del RLOPD, i per tant la legitimitat de la comunicació d'aquestes dades a una Entitat de gestió de drets d'autor ha d'analitzar-se a partir d'altres normes. Tot i que la Llei de propietat intel·lectual no atorga específicament una capacitat o potestat inspectora, d'investigació o d'auditoria a les entitats de gestió i als seus representants, sí els atribueix la "gestió dels drets d'autor", en base a la qual no es pot descartar que el representant de l'Entitat tingui certament un interès legítim i directe, en els termes que exigeix l'article 37.3 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per tal d'accedir a la informació que sol·licita.
27/09/2011
Accés a l'arxiu de les actes dels plens municipals
CNS 30/2011
Examinada la normativa d'arxius i documents, una associació pot accedir a les actes dels plens municipals compreses entre els anys 1975 a 1981 que continguin dades personals que no afectin la intimitat de persones, ni la seguretat, l'honor o la imatge de les persones, sense consentiment, en la mesura que se supera el termini legal de 30 anys de la producció del document. També podrà accedir, sense consentiment, a les actes compreses entre els anys 1982 a 2004, en la mesura que en aquestes no constin dades personals la divulgació de les quals pugui resultar contrària al dret a l'honor, a la intimitat o als principis i les garanties que estableix la normativa de protecció de dades, atesa l'habilitació legal de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics del sector públic.
12/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es regula el Registre de Nomenaments Tutelars no Testamentaris i el Registre de Patrimonis Protegits
PD 14/2011
09/09/2011
Comunicació de dades entre la policia i els centres educatius per la detecció d'alumnes en situació de risc
CNS 27/2011
Els centres educatius estan legitimats per poder tractar les dades personals dels seus alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora que tenen atribuïdes, sense necessitat de comptar amb el seu consentiment o el del seu representant legal. Així mateix, entre d'altres supòsits analitzats, poden comunicar determinades dades a la policia de proximitat, sense consentiment, per contrastar la informació que es té sobre un determinat alumne, en la mesura que aquesta cessió es fonamenti en la protecció de l'interès del menor i s'emmarqui dins la funció educativa que el centre té atribuïda per la LO 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
07/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre educatiu
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Informe en relació amb el Projecte de disposició general de regulació de fitxers que contenen dades de caràcter personal de l'Ajuntament de Benavent de Segrià
PD 13/2011
29/07/2011
Publicació de les avaluacions dels docents que fan els alumnes de la Universitat
CNS 29/2011
La publicació efectuada per la Universitat dels resultats de l'avaluació dels docents universitaris feta pels alumnes, està habilitada per la Disposició addicional 21a, punt 4, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril. Tot i l'habilitació legal per a publicar-les, durant el temps necessari per assolir la finalitat de la publicació, tant al tauler d'anuncis de la universitat, com a la intranet o a internet, des del punt de vista del dret a la protecció de dades, es recomana la publicació al tauler d'anuncis i/o a la intranet. En el cas que s'opti per la publicació a internet es recomana implementar mesures tècniques per limitar l'acció de les eines de recerca d'internet.
28/07/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'aprova la presentació de sol·licituds mitjançant l'ús de mitjans electrònics en el marc de les convocatòries de beques i ajuts que gestiona l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerc
PD 12/2011
18/07/2011
Utilització del número de DNI com a login i publicació del número de DNI a un web d'accés restringit
CNS 28/2011
Un sistema d'identificació per accedir a la part restringida d'un web, basat exclusivament en un usuari coincident amb el número de DNI no és un sistema adequat d'identificació i autenticació. La publicació del número de DNI en un espai de formació que no té per objecte donar a conèixer els resultats de les avaluacions no troba habilitació legal a la disposició addicional 21a, punt 3, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la que es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
13/07/2011
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a un Consorci en matèria de serveis socials
CNS 26/2011
La cessió de dades personals del Padró municipal d'habitants a un Consorci, sense consentiment dels afectats, requereix que una norma amb rang de llei l'habiliti. En el cas examinat, en la mesura que el Consorci té delegada la competència en matèria de serveis socials de determinats municipis i, més en concret, la prestació del servei de primera acollida de persones immigrades, i atès que el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar el col·lectiu de persones a qui van dirigits aquests programes, la cessió seria conforme amb la LOPD per comptar amb habilitació suficient en la normativa de règim local.
30/06/2011
Publicitat de diferents registres de professionals d'un col·legi d'advocats
CNS 22/2011
Els llistats de professionals organitzats per especialitats tenen la consideració de fonts accessibles al públic, i per tant, la seva comunicació trobaria habilitació legal en l'apartat 2) de l'article 6, en connexió amb els articles 3.j) de la LOPD i 7.1.c) del RLOPD. La difusió de les dades professionals dels col·legiats d'un Col·legi d'advocats, també pot trobar habilitació en la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre Col·legis Professionals, modificada per la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici.
22/06/2011
Total de pàgines: 147