S'han trobat 55 resultats amb els descriptors Dret oposició
Oposició a que informes mèdics es publiquin a la història clínica compartida (HC3)
PT 28/2018
S'estima la reclamació, i es reconeix el dret de la persona reclamant a que es despubliqui un informe mèdic que figura incorporat a la seva història clínica compartida. Tot i que el CatSalut havia estimat la seva sol·licitud, no l'ha executat completament ja que dels 4 informes controvertits, n'hi ha un que no s'ha despublicat. Els motius que esgrimeix el CatSalut per justificar la no despublicació dels informes mèdics controvertits, no sembla que justifiquin la demora, atès l'estat de la tecnologia i els coneixements informàtics actual.
15/02/2019
Tractament de dades de persones denunciants d'infraccions de trànsit
CNS 6/2019
La normativa aplicable permet comunicar la identitat (nom i cognoms) de la persona denunciant d’infraccions de trànsit a la persona denunciada, sens perjudici de la possibilitat que la persona denunciant exerceixi el dret d’oposició. Des de la perspectiva del principi de minimització, no sembla que amb caràcter general la persona denunciada hagi de tenir coneixement d’altres dades personals de la persona denunciant més enllà de conèixer la identitat (nom i cognoms), en concret, el domicili i la professió de la persona denunciant.
13/02/2019
Dret d'oposició a dades personals publicades a internet.
PT 33/2018
Tot i que l'òrgan responsable va estimar la sol·licitud d'oposició de la persona reclamant, no el va executar de manera completa, ja que amb la substitució del nom i cognoms per les inicials de la persona afectada, no s'evitava la seva identificació. És per això que s'estima la reclamació i es requereix que es faci efectiu el dret de manera completa, mitjançant l'anonimització correcta.
20/12/2018
Presumpta comunicació de dades de la persona qui formulà una denúncia a la persona denunciada.
IP 148/2017
S'arxiva la denúncia per no existir indicis suficients que permetin imputar la comunicació de dades denunciada i negada per l'ajuntament. Consta acreditat que l'ajuntament no informà la denunciant sobre la possible comunicació de les seves dades al denunciat, si la denúncia derivava en un procediment (prèvia ponderació entre els drets i interessos afectats), però la responsabilitat per aquests fets s'hauria extingit per prescripció.
08/02/2018
No procedeix l'oposició al tractament perquè procedeix mantenir les dades personals en els informes jurídics controvertits.
PT 48/2017
Procedeix estimar la reclamació del dret d'oposició per raons formals (manca de resposta a la sol·licitud en termini), i desestimar-la quant al fons, atès que en la sol·licitud d'oposició no s'acredita un motiu fundat i legítim referit a una situació personal concreta, i el motiu adduït, referit a una presumpta il·licitud del tractament, no és tal, ja que ha estat objecte d'unes actuacions d'investigació a l'Autoritat que han finalitzat amb resolució d'arxiu, en base a la consideració que la informació referent a l’aquí reclamant que figura en els referits informes jurídics –i que fonamentalment es tracta de la relació dels successius escrits que l’aquí reclamant hauria anat presentant davant l’Ajuntament durant diversos mesos de l’any 2017- formaria part de l’expressió del criteri jurídic del lletrat municipal consistent en contextualitzar les accions d’impugnació de l’aquí reclamant. A més, l’oposició es refereix a uns tractaments de dades ja efectuats (constitueixen la fonamentació jurídica de les resolucions dels recursos d'alçada), el que per sí mateix ja impediria la viabilitat del dret aquí exercit.
08/02/2018
Dret de cancel·lació respecte dades difoses a internet, que es recondueix a dret d'oposició.
PT 34/2017
S’estima la reclamació de tutela del dret oposició perquè la publicació de dades excessives a efectes identificatius (nom i cognoms més el número de DNI), confirmen l' existència d’un motiu legítim per a l’efectivitat del dret exercit per la persona afectada i es requereix a l'entitat reclamada per tal que el faci efectiu.
21/12/2017
Accés dels pares o tutors a informació de salut dels menors majors de 16 anys
CNS 33/2017
Els deures que l’ordenament jurídic atribueix als titulars de la potestat parental habiliten l’accés d’aquests a la documentació clínica que afecta els menors sotmesos a la seva potestat (incloent, els menors majors de 16 anys), sense requerir l’autorització del menor. La possibilitat d’habilitar amb caràcter general als menors majors de 16 anys, per excloure l’accés dels seus pares o tutors a les seves dades i actuacions sobre la seva salut, no s’ajustaria a la normativa de protecció de dades personals, en connexió amb la normativa de salut (Llei 21/2000 i Llei 41/2002) i la resta de normativa (CCC). Això sens perjudici que en determinats casos, com a conseqüència del dret d’oposició del menor, l’accés dels pares o tutors a la informació de salut del menor, a través de “Cat@Salut La Meva Salut”, com també a través d’altres vies d’accés a la informació, pugui veure’s limitat.
27/07/2017
Ús del directori de personal des de la intranet de l'empresa
CNS 29/2017
Garantir la seguretat de les persones i béns pot justificar el tractament de les dades identificatives dels treballadors de l’entitat relatives a la fotografia i al número de treballador, atès que es tractaria d’informació personal necessària per comprovar la seva identitat en el desenvolupament de llurs funcions, sempre que l’accés a aquesta informació es limiti a aquelles persones que requereixin disposar d’aquestes dades per a l’exercici de les seves funcions relacionades amb el control d’accés o seguretat.
07/07/2017
Reclamació pel dret de cancel·lació respecte dades que consten a un document publicat a internet, que es recondueix a dret d'oposició
PT 18/2017
S’estima la reclamació de tutela del dret oposició perquè malgrat que l'òrgan responsable va estimar el dret d'oposició, aquest no s'hauria fet efectiu, ja que es mantenia la divulgació del nom i cognoms i DNI. Després de presentada la reclamació s'ha suprimit el DNI i el nom i cognoms s'ha substituït per les inicials, mesura que en aquest cas concret es considera adequada.
23/06/2017
Identificació dels funcionaris en els certificats que signen per delegació de signatura
CNS 23/2017
Als efectes del règim de comunicació de dades (art. 11 LOPD), la legislació estudiada habilita l’Ajuntament per incloure el nom i cognoms dels funcionaris que signen per delegació de signatura els certificats objecte de consulta, ja sigui en suport paper o en format electrònic, sense el seu consentiment. No resulta exigible ni justificada, amb caràcter general, la supressió del nom i cognoms dels funcionaris que signen els certificats municipals objecte de consulta, ni la seva substitució pel “codi de funcionari”. Els treballadors afectats poden exercir el dret d’oposició, motivadament i en relació amb la seva situació concreta, en els termes de la normativa aplicable.
09/06/2017
Total de pàgines: 6