S'han trobat 416 resultats amb els descriptors Salut
Comunicació de dades de pacients a Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social
CNS 15/2017
Hi ha suficient habilitació legal per tal que l’Hospital, quan dóna assistència sanitària a un pacient per derivació d’una Mútua col·laboradora amb la Seguretat Social, li comuniqui el diagnòstic del treballador sense el seu consentiment exprés (art. 7.3 LOPD), per al compliment de les funcions de gestió de les prestacions econòmiques i l’assistència sanitària derivada de contingències professionals (art. 82.2 LGSS), i de seguiment i control de la incapacitat temporal per contingències comunes (art. 82.4, apartats b) i d) LGSS).
11/04/2017
Cessió de dades des d'un centre sanitari als metges d'empresa de pacients que treballen en feines que podrien implicar un alt risc per a la seguretat de terceres persones
CNS 16/2017
A la vista la normativa, no hi ha habilitació legal per a la cessió de dades de pacients amb consum actiu de substàncies addictives i amb una professió de risc per a tercers, des de l’Hospital que atén el pacient a l’empresa en què treballa. El deure de denúncia (art. 262 LECrim) habilita la comunicació als jutjats i tribunals o al Ministeri Fiscal de fets que poden ser constitutius de delictes públics, i no a la denúncia de meres sospites, fets o circumstàncies que podrien influir en la futura comissió d’algun delicte o d’altres situacions de risc. No es desprèn de la normativa (LOPD, CP i LECrim) que el jutge pugui habilitar, a través d’una dispensa puntual i per a casos concrets, la comunicació de dades del pacient atès a l’Hospital, a l’empresa, a manca del consentiment exprés de l’afectat o d’una habilitació suficient en normes amb rang legal.
07/04/2017
Accés al portal CatSalut-La meva Salut
CNS 2/2017
Pel que fa a l'accés al portal i serveis de "CatSalut-La meva Salut", caldria descartar la possibilitat del registre en línia, amb identificació basada en l'aportació d'informació coneguda per la persona interessada i l'Administració (art. 4.2 c) Ordre PRE/226/2014). Per tant, les persones usuàries s'haurien de registrar en el portal "CatSalut-La meva Salut", de forma presencial (art. 4.2.a) Ordre PRE/226/2014) o bé utilitzant certificats electrònics reconeguts (art. 4.2.b) Ordre PRE/226/2014). Un cop completat el registre inicial de les persones usuàries, els successius accessos al portal "CatSalut- La meva Salut", i a la informació personal que s'hi conté, es podrien articular a través de mecanismes en línia (sistema idCAT Mòbil o equivalent), que no requereixin certificats electrònics reconeguts.
02/02/2017
Oposició dels metges de l'ICAM a l'enregistrament de les inspeccions mèdiques
CNS 58/2016
L'enregistrament de la conversa amb els metges de l'ICAM, per la persona sotmesa a inspecció mèdica i/o els seus acompanyants, constitueix un tractament de dades personals (art. 3 c) LOPD), que s'haurà de sotmetre als principis i obligacions de la normativa de protecció de dades. L'enregistrament de la conversa en qüestió pot requerir, com a norma general, el consentiment previ del metge. Si el consentiment no és atorgat, i no hi ha altra base jurídica que pugui habilitar el tractament, en principi aquest no resultarà legítim, tot i que no es pot descartar que en alguns supòsits concorri un interès legítim que podria habilitar el tractament, sent necessari, en aquest cas, el compliment dels principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades.
15/11/2016
Possibilitat de posar en funcionament un sistema d'alarma de persones associades a determinats comportaments
CNS 51/2016
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, la configuració del sistema d'alarma descrit en la Memòria no s'adequa als principis de proporcionalitat i de minimització, per la qual cosa seria recomanable implantar sistemes alternatius que poden donar resposta adequada a la finalitat pretesa, sense posar en risc el correcte compliment dels principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals.
26/10/2016
Denegació d'accés a informació sobre retribucions de determinats càrrecs d'un consorci sanitari
IAI 32/2016
La normativa de protecció de dades no impedeix lliurar informació sobre la retribució bruta anual percebuda, meritada o prevista, per tots els conceptes retributius, incloses dietes i indemnitzacions des de l'entrada en vigor de la Llei 19/2014 fins a l'actualitat, per aquelles persones que ostenten càrrecs directius o llocs de confiança, o amb nivell de responsabilitat per a la presa de decisions en l'organització, dintre de l'organigrama d'un consorci sanitari públic integrat en el SISCAT.
19/10/2016
Denegació d'accés a les actes d'uns Comitès de Salut i Seguretat de l'Administració de la Generalitat.
IAI 25/2016
El dret a la protecció de dades personals suposa una limitació d'accés a la informació personal continguda en les actes dels Comitès de Seguretat i Salut de l'Administració de la Generalitat relacionada amb la salut i altres dades especialment protegides dels treballadors afectats, en els termes exposats en el present informe, sens perjudici que es pugui facilitar l'accés parcial a la resta d'informació dels documents esmentats.
20/09/2016
Sol·licitud d'un certificat al Registre Central de Delinqüents Sexuals presumint el consentiment dels afectats
CNS 44/2016
És necessari el consentiment exprés dels afectats (com es desprèn de l'article 9.2 RD 1110/2015, en connexió amb l'article 7.3 LOPD) per tal que una Administració pública, en aquest cas, la Institució sanitària que formula la consulta, pugui sol·licitar al RCDS el certificat per delictes de naturalesa sexual, de manera que no es pot considerar que l'article 28.2 de la LPACAP habiliti la sol·licitud d'un certificat al RCDS presumint el consentiment dels afectats.
22/07/2016
Informe en relació amb l'accés i incorporació del Codi d'Identificació Personal de la targeta sanitària al sistema d'informació social i segon informe
PD 5/2016
12/05/2016
Revelació de la identitat del pacient índex en els estudis de contactes de malalties de declaració obligatòria
CNS 27/2016
Des de la perspectiva del règim de comunicació de dades (article 11 LOPD), en aquells casos en què el pacient índex no dóna el seu consentiment, el marc legal estudiat (LO 3/1986, Llei 18/2009 i Llei 41/2002, entre d'altres), pot habilitar a l'administració sanitària a comunicar al centre de treball, el centre escolar o terceres persones la identitat del pacient índex i la malaltia en qüestió, amb la finalitat de dur a terme els estudis de contactes necessaris, als efectes de prevenir i minimitzar el risc de contagi, en els termes previstos legalment. Les autoritats sanitàries hauran de ponderar, en cada cas, si per a la realització d'estudis de contacte -o d'altres mesures-, cal identificar el pacient índex, davant de terceres persones, i només han de comunicar la informació al mínim número de persones que, dins els centres laborals i escolars, hagin de disposar necessàriament de la informació.
11/05/2016
Total de pàgines: 42