S'han trobat 414 resultats amb els descriptors Salut
Revelació de dades d'un centre de salut a un Ajuntament.
PS 24/2017
La revelació de dades de la persona denunciant per part de la seva metgessa de família a una tècnica de l'Ajuntament, sense comptar amb el seu consentiment, ni tampoc habilitació legal, suposa una vulneració del principi de confidencialitat de les dades.
22/12/2017
Oposició a un determinat tractament -comunicació- de dades
PT 41/2017
Estimació reclamació per no haver atès sol·licitud d'oposició en termini 10 dies. Quant al fons, es desestima perquè l'oposició només opera quan el tractament no es basa en el consentiment de l'afectat, i aquí la base del tractament era el consentiment. A més, abans d'exercir el dret d'oposició en relació amb una concreta cessió de dades personals, l'òrgan responsable ja havia proporcionat les seves dades, de manera que no es podria exercir el dret d'oposició davant una eventual cessió que ja s'hauria efectuat.
21/12/2017
Dret d'accés a la traçabilitat de la HC.
PT 36/2017
S'estima la reclamació per no haver atès en termini la sol·licitud d'accés per conèixer els detalls sobre una modificació de l'adreça en la seva HC. Quant al fons es desestima la reclamació, atès que l'ICS hauria facilitat la informació sol·licitada, posant de manifest l'existència d'uns accessos que no s'han pogut justificar, la qual cosa va donar lloc a l'obertura d'una informació prèvia.
21/12/2017
Vulneració del deure de secret en dades de salut.
PS 18/2017
L'accés per part d'una persona empleada de l'ICS, a la història clínica d'una persona, sense el seu consentiment i sense que aquest accés estigui justificat per cap raó assistencial, suposa una vulneració del principi de confidencialitat de les dades. La responsabilitat de la infracció recau sobre el responsable del fitxer encara que qui materialment hagi comés la infracció hagi estat una persona física al servei del responsable.
21/12/2017
Comunicació d'informació a l'Agència Tributària sobre la utilització dels serveis sanitaris per part dels estrangers
CNS 50/2017
La comunicació de la informació sobre la utilització dels serveis sanitaris i prestacions farmacèutiques per part de persones estrangeres identificables requerida per l’Agència Tributària a partir del que estableix la LGT només seria possible si s’acredita la transcendència tributària d’aquesta informació en relació amb una persona o un conjunt de persones concretes. A partir de la informació aportada amb la consulta, no es pot concloure aquesta transcendència.
24/11/2017
Adequació a la normativa de protecció de dades del mostreig aleatori com a mètode d'auditoria
CNS 42/2017
Amb caràcter general, no es pot descartar que l’elecció del mètode d’auditoria consistent en un mostreig aleatori de diferents seus físiques d’un únic responsable (art. 3.d) LOPD) s’ajusti a les exigències de la normativa de protecció de dades (art. 96 RLOPD), en relació amb sistemes d’informació que presentin unes característiques substancialment homogènies. La validesa del dit mètode d’auditoria en relació amb els sistemes d’informació del Centre, dependrà de les característiques concretes dels dits sistemes d’informació i, en definitiva, del tractament d’informació que du a terme el Centre, tenint en compte la valoració de riscos, en els termes del RGPD, qüestions que haurien d’estar previstes i concretades en el corresponent programa d’auditoria.
15/09/2017
Accés dels pares o tutors a informació de salut dels menors majors de 16 anys
CNS 33/2017
Els deures que l’ordenament jurídic atribueix als titulars de la potestat parental habiliten l’accés d’aquests a la documentació clínica que afecta els menors sotmesos a la seva potestat (incloent, els menors majors de 16 anys), sense requerir l’autorització del menor. La possibilitat d’habilitar amb caràcter general als menors majors de 16 anys, per excloure l’accés dels seus pares o tutors a les seves dades i actuacions sobre la seva salut, no s’ajustaria a la normativa de protecció de dades personals, en connexió amb la normativa de salut (Llei 21/2000 i Llei 41/2002) i la resta de normativa (CCC). Això sens perjudici que en determinats casos, com a conseqüència del dret d’oposició del menor, l’accés dels pares o tutors a la informació de salut del menor, a través de “Cat@Salut La Meva Salut”, com també a través d’altres vies d’accés a la informació, pugui veure’s limitat.
27/07/2017
Accés d'un treballador social sanitari a la història clínica compartida
CNS 18/2017
Els treballadors socials sanitaris, en la seva condició de membres integrants de l’equip d’atenció primària i en atenció a les funcions que tenen atribuïdes, poden accedir a la informació continguda en el PIIC, l’informe social i l’informe de continuïtat assistencial que sigui necessària per al desenvolupament de les seves funcions. Pel que fa a les dades a les que puguin tenir accés en l’exercici de les seves funcions, els treballadors socials sanitaris resten subjectes al deure de secret.
04/05/2017
Comunicació de dades de pacients a Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social
CNS 15/2017
Hi ha suficient habilitació legal per tal que l’Hospital, quan dóna assistència sanitària a un pacient per derivació d’una Mútua col·laboradora amb la Seguretat Social, li comuniqui el diagnòstic del treballador sense el seu consentiment exprés (art. 7.3 LOPD), per al compliment de les funcions de gestió de les prestacions econòmiques i l’assistència sanitària derivada de contingències professionals (art. 82.2 LGSS), i de seguiment i control de la incapacitat temporal per contingències comunes (art. 82.4, apartats b) i d) LGSS).
11/04/2017
Cessió de dades des d'un centre sanitari als metges d'empresa de pacients que treballen en feines que podrien implicar un alt risc per a la seguretat de terceres persones
CNS 16/2017
A la vista la normativa, no hi ha habilitació legal per a la cessió de dades de pacients amb consum actiu de substàncies addictives i amb una professió de risc per a tercers, des de l’Hospital que atén el pacient a l’empresa en què treballa. El deure de denúncia (art. 262 LECrim) habilita la comunicació als jutjats i tribunals o al Ministeri Fiscal de fets que poden ser constitutius de delictes públics, i no a la denúncia de meres sospites, fets o circumstàncies que podrien influir en la futura comissió d’algun delicte o d’altres situacions de risc. No es desprèn de la normativa (LOPD, CP i LECrim) que el jutge pugui habilitar, a través d’una dispensa puntual i per a casos concrets, la comunicació de dades del pacient atès a l’Hospital, a l’empresa, a manca del consentiment exprés de l’afectat o d’una habilitació suficient en normes amb rang legal.
07/04/2017
Total de pàgines: 42