S'han trobat 113 resultats amb els descriptors Dades identificatives
Inclusió de fotografia i altres dades en un títol de transport.
IP 337/2023
La denunciant es queixa que en les targetes de transport personalitzades inclouen el nom i cognoms, DNI i fotografia de la persona usuària. Es considera que incloure aquestes dades està justificat per evitar el frau, ja que es tracta de títols de transport bonificats, i per agilitzar la identificació dels titulars per part de les persones inspectores i conductores de l'entitat. Per consegüent, s'arxiven les actuacions perquè no s'infringeix el principi de minimització.
25/04/2024
Publicació dels resultats d'un procés de selecció amb certificat electrònic.
PS 24/2024
Procediment sancionador contra l'ajuntament, per haver publicat al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la web de l'ajuntament el resultat de la fase concurs i puntuació final d'un procés de selecció. Aquesta publicació incloïa la signatura digital de la presidenta del tribunal i de la secretària, que conté el número de DNI. Vulneració del principi de minimització. Infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.c, ambdós de l'RGPD.
25/04/2024
Publicació llista d'admesos i exclosos als processos selectius.
IP 643/2023
Els actes integrants d'un procediment selectiu s’han de publicar (art. 45.1.b LPAC), inclosa la llista d'admesos i exclosos (art. 22 Decret 28/1986). Les persones afectades s'han d’identificar mitjançant el nom i cognoms i amb quatre xifres numèriques aleatòries del DNI (DA7 LOPDGDD).
16/04/2024
Desatenció del dret de supressió de les dades.
PT 116/2023
La persona reclamant es queixa que el CAT112 no va respondre de forma "oficial" la seva sol·licitud de supressió, atès que li va respondre per correu electrònic sense signatura digital del DPD del Departament d'Interior. Es desestima la petició, atès que el CAT112 li va respondre pel mateix mitjà que la persona reclamant va escollir per fer la petició i posteriors comunicacions. A més, quan la persona reclamant va demanar que se la respongués de forma oficial, el CAT112 també ho va fer.
16/04/2024
Tractament de dades personals en el marc d'un control d'accés a un hospital.
IP 635/2023
Es resol arxivar la denúncia, atès que el tractament de les dades personals referides al cognom d'un pacient i el número d'habitació, així com la identificació de la persona visitant, no constitueix una infracció de l'RGPD. Es considera que aquesta operació pot ser necessària per raons sanitàries i de prevenció de riscos laborals (art. 6.1. c i e RGPD). Tampoc s'efectua cap imputació per l'eventual manca de mesures de seguretat per part del personal que controla els accessos, que custodia aquestes dades, atès que, a banda de les manifestacions de la denunciant, no es disposa de cap altre element que permeti corroborar-ho i l'entitat ha argumentat de manera suficient que pren mesures adequades per protegir els titulars de les dades.
14/04/2024
Falta de proves que acreditin la filtració de dades confidencials als mitjans de comunicació.
IP 259/2023
El denunciant es queixa que l'institut en què treballa ha filtrat informació confidencial sobre un conflicte que va tenir amb un alumne. Aporta diverses notícies dels mitjans de comunicació en què consten dades personals seves. Es dicta resolució d'arxivament, atès que no s'ha pogut acreditar que el responsable de la filtració sigui l'institut.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Tractament de dades per part d'un encarregat de tractament.
IP 546/2023
El denunciant es queixa que, en el marc d'un procés de selecció de personal funcionari, la DGFP va traslladar dades personals a una tercera empresa. La DGFP acredita que es tracta d'un encarregat de tractament i que, per tant, no és una comunicació de dades.
19/03/2024
Traçabilitat de la història clínica.
PT 76/2023
La persona reclamant demanava accedir a la traçabilitat de les seves dades, del CAP de Sants. Considerava que l'ICS no havia satisfet el seu dret, atès que li havia lliurat informacions contradictòries, no l'havia informat sobre la identitat de les persones que havien consultat les seves dades i no li havia facilitat la data d'extracció de la informació. L'Autoritat resol estimar parcialment la reclamació i requerir l'ICS perquè li faciliti la traçabilitat completa i perquè informi la reclamant sobre si hi ha hagut comunicacions a terceres persones, fora de l'àmbit del responsable del tractament. En darrer terme, respecte de la identitat de les persones que han accedit a les dades dins l'àmbit del responsable del tractament, s'argumenta que el dret d'accés de l'article 15.c RGPD no empara el dret de les persones interessades d'accedir a aquesta informació.
19/03/2024
Publicació del número complet de DNI.
PS 17/2024
Es resol declarar que l'Ajuntament de Piera ha vulnerat el principi de minimització, atès que va publicar la llista d'admesos i exclosos d'un procés selectiu en què va identificar les persones excloses provisionalment amb nom, cognoms i DNI complet. En relació amb això, la DA 7 LOPDGDD disposa que només s'han de publicar quatre xifres del DNI i la identitat de les persones afectades. En conseqüència, es conclou que la publicació de dades excessives va vulnerar l'article 5.1.c RGPD.
19/03/2024
Total de pàgines: 12