S'han trobat 901 resultats
Ús de determinades dades de caràcter personal i possibilitats de cessió
CNS 14/2008
Procediment d'actuació d'un Pacte territorial i cessió a l'organisme autònom competent en matèria d'ocupació. El procediment d'actuació del Pacte s'ha de fonamentar no només en l'observança dels principis de qualitat, informació, consentiment, seguretat i confidencialitat de les dades sinó també en el compliment d'obligacions com la creació dels corresponents fitxers i inscripció al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. El Pacte ha de posar a disposició dels interessats un mitjà senzill i gratuït que possibiliti els interessats l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició (drets ARCO).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Obtenció dels serveis de “Google Analytics” i legislació de protecció de dades personals
CNS 1/2008
Contractació dels serveis de "Google Analytics" per part d'una entitat de dret públic per tal de millorar el rendiment de la pàgina corporativa, la informació i els serveis prestats al ciutadà. La informació que es tracti pot contenir dades de caràcter personal. L'adreça IP es considera dada personal sempre que faci identificable una persona física determinada. Es recomana sotmetre el seu tractament als principis i obligacions de la LOPD, en especial, el deure d'informació i el principi de consentiment.
01/01/2008
Qüestions relatives al procediment d’inscripció al Registre d’Establiments Industrials de Catalunya
CNS 2/2008
S'estudia el procediment d'inscripció al Registre d'Establiments Industrials de Catalunya (REIC). S'analitza el tractament de dades personals referides a empresaris individuals (art. 2.3 RLOPD) i els anomenats "directoris d'empresa" (art. 2.2 RLOPD). Determinades dades que s'inclouen en el REIC tenen la condició de dades de caràcter personal, i el seu tractament resta sotmès als principis i obligacions de la LOPD i resta de normativa aplicable. L'accés a dades del Registre Mercantil per part de l'òrgan tramitador del REIC, atesa la compatibilitat de les finalitats de cedent i cessionari, no requereix consentiment específic i diferenciat per part del titular en el moment de fer la declaració. L'accés a les dades per terceres persones requereix l'acreditació d'un interès legítim.
01/01/2008
Accés a dades d’un expedient administratiu
CNS 1/2007
Es planteja l'obligació per part d'un Ajuntament d'exhibir davant de qualsevol persona un expedient administratiu d'obres i, en cas afirmatiu, quina documentació de l'expedient s'ha d'exhibir davant tercers. Hi conflueixen el dret a la protecció de dades i el dret d'accés a la documentació mediambiental de les administracions públiques. La cessió de dades no requereix el consentiment de l'afectat perquè una norma amb rang de llei legitima l'accés de tothom a la informació relativa al medi ambient que es trobi en poder de les autoritats públiques, sense que es desprengui, en aquest cas concret, l'existència de dades sensibles que requereixin confidencialitat.
19/01/2007
Concepte de dada de caràcter personal i comunicació a un partit polític
CNS 3/2007
Es planteja si les dades de les persones empadronades i no empadronades tenen la consideració de dades de caràcter personal i la possibilitat per part de l’Ajuntament de comunicar-les a un partit polític amb finalitat informativa. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i per tant, està sotmès a la LOPD. La comunicació de dades personals requereix el consentiment dels afectats, tant si estan empadronats com si no ho estan, tret que estigui autoritzada per llei, cosa que no sembla concórrer en el present supòsit per a la finalitat que es planteja.
01/01/2007
Accés a dades de funcionaris per part de representants sindicals
CNS 4/2007
Possibilitat d’accés d’un representant sindical a les dades personals dels funcionaris d’un Ajuntament amb finalitat de comprovació del compliment de les normes vigents en matèria laboral, en concret la relació nominal de les hores extres i nocturnitats. Es conclou que es requereix el consentiment dels afectats perquè la petició s’adreça a extrems respecte als quals la llei no habilita la cessió, sense que s’exclogui la possibilitat de lliurar la informació de manera dissociada, de forma que no es pugui identificar a individus concrets.
01/01/2007
Comunicació de dades del padró a consulats
CNS 5/2007
Cessió a administracions públiques estrangeres, a través dels seus consolats, de dades del padró municipal d’habitants, en concret el domicili. La llei excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de la dada quan s’efectuï entre administracions públiques, interpretant aquesta excepció de forma restrictiva i entenent que es circumscriu a l’àmbit estatal, en exercici de les seves competències i en assumptes en què la dada del domicili sigui rellevant, sense que es pugui estendre al supòsit que es planteja. Es recomana utilitzar d’altres opcions alternatives com que l’ajuntament actuï de mer transmissor entre el consolat i la persona interessada.
01/01/2007
Accés a dades del padró per part de l'encarregat del tractament
CNS 7/2007
Comunicació de dades del padró municipal a un tercer contractat pel propi ajuntament per a la realització d’un estudi sobre les situacions de dependència de la gent gran del municipi. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i, en el supòsit que es planteja, sent que el tercer contractat és encarregat del tractament, amb les obligacions que això comporta, segons la LOPD no es considera comunicació de dades a un tercer. El tercer contractat per l’ajuntament haurà de complir amb el deure d’informació als interessats dels quals es recullin dades personals.
01/01/2007
Accés a dades de salut per part d’un ens públic
CNS 10/2007
Accés per part dels treballadors d’una empresa pública en matèria de salut, a les històries clíniques de determinats pacients/usuaris d’un centre hospitalari amb la finalitat d’investigació. L’accés a les dades personals dels pacients/usuaris d’un centre hospitalari s’entén com una cessió o comunicació de dades i està sotmès a allò que disposa la normativa sanitària respecte els usos de la història clínica. L’accés serà possible sempre i quan consti el consentiment del pacient per a la cessió de les dades de caràcter personal o bé que la cessió es realitzi de forma dissociada, separant les dades de caràcter clinicoassistencial d’aquelles que permetin la identificació personal.
01/01/2007
Total de pàgines: 91