S'han trobat 103 resultats amb els descriptors Proporcionalitat
Possibilitat de difondre imatges del desenvolupament d'una sessió plenària a través d'Internet en la pàgina "Youtube"
CNS 6/2010
La difusió de les imatges de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, pot ser acordada per part del ple municipal d'acord amb l'habilitació prevista a l'article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i a l'article 156 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Respecte a la possibilitat que aquesta difusió es dugui a terme a través de "Youtube", si bé la utilització d'una eina com "Youtube" facilita la difusió arreu del món de les imatges, no s'ha d'oblidar que la finalitat de la difusió és la participació de la comunitat local, o sigui els veïns del municipi. Es recomana dur a terme la difusió a través de la web municipal en base al principi de proporcionalitat.
01/01/2010
Possibilitat que els ajuntaments facilitin dades de persones estrangeres del Padró municipal d'habitants
CNS 10/2010
Tot i que l'accés per part de la Direcció General de Policia, per a l'exercici de les seves competències en matèria de control i permanència dels estrangers a Espanya, a les dades de caràcter personal del Padró municipal d'habitants relatives a persones estrangeres que es troben en situació irregular, pot trobar habilitació a la Disposició Addicional setena de la Llei de Bases del Règim Local, no resulta necessari ni justificat des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, que els ajuntaments comuniquin d'ofici a la Direcció General de Policia les dades de les persones estrangeres que s'inscriguin al Padró. En la resta de supòsits, d'acord amb el que disposa la Disposició addicional cinquena de la L.O. 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, l'obtenció de les dades del Padró municipal per part de les administracions competents que resultin necessàries per a la tramitació dels procediments previstos a l'esmentada Llei orgànica, disposa d'una via específica d'accés a través de les dades del Padró de què disposa l'Institut Nacional d'Estadística. En qualsevol cas, l'Agència ha assenyalat també que, malgrat el que s'acaba d'exposar, que constitueix el règim legal vigent, considera convenient intentar cercar una solució que permeti compatibilitzar en millor mesura la implementació de polítiques efectives de control de la permanència de les persones estrangeres a Espanya, amb el contingut essencial del dret fonamental a la protecció de dades.
01/01/2010
Sol.licitud d'accés a consultes formulades al Registre d'Empreses Acreditades de Catalunya
CNS 18/2009
Es planteja la possibilitat que una Unitat de Recaptació Executiva pugi accedir a les consultes que s'efectuen al Registre d'Empreses Acreditades de Catalunya per intervenir en el procés de contractació en el sector de la construcció. La cessió a la Recaptació Executiva estaria legitimada per una norma amb rang de llei però, per tal que pugui ser considerada proporcional a la finalitat recaptatòria, s'han d'haver esgotat els altres mitjans menys invasius a través dels quals es pugi tenir coneixement dels encàrrecs que s'efectuen a empreses deutores i en qualsevol cas quedaria limitada als supòsits concrets en què els diners i comptes corrents de l'empresa subcontractista no siguin suficients per atendre el deute davant la Unitat de Recaptació Executiva.
01/01/2009
Sistema de control horari del personal d'una Diputació provincial mitjançant empremta digital
CNS 22/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una Diputació provincial. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la modificació del fitxer de "personal" o bé, la creació i inscripció d'un fitxer específic per a aquest tractament (article 20 de la LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades biomètriques
- Empremta dactilar
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
Cessió de dades dels familiars de menors atesos en un hospital, a requeriment de l'administració pública
CNS 1/2009
Es planteja la possibilitat que un hospital pugui cedir dades dels familiars dels menors atesos, a requeriment de l'Administració pública competent en matèria de protecció de menors. La normativa sobre protecció dels menors permet considerar que l'administració pública competent té habilitació legal per accedir a tota la informació que sigui pertinent, incloent la relativa a l'entorn familiar del menor. Tot i així, l'accés indiscriminat o generalitzat a totes les dades del familiar del menor de què disposa l'hospital, podria resultar contrari al principi de qualitat (article 4 de la LOPD), ja que qualsevol accés a les dades ha de ser proporcionat. Per tant, és aconsellable que l'hospital realitzi un previ exercici de ponderació, i valori, d'entre tota la informació de què disposa sobre el familiar del menor, quina d'aquesta informació pot resultar rellevant per al compliment de la finalitat legítima d'informar sobre la situació de risc del menor.
01/01/2009
Sol.licitud d'informació que un diputat del Parlament de Catalunya formula a una Administració pública
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009
Tractament de dades per una entitat mercantil adjudicatària d'un servei d'un ens públic
CNS 6/2009
L'entitat mercantil adjudicatària d'un servei social d'atenció telefònica té la condició d'encarregat del tractament si no decideix sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i així s'indica en el contracte administratiu que es formalitza per a la prestació del servei, seguint les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerat responsable del tractament. El compliment del deure d'informació correspon a l'entitat mercantil amb caràcter previ a l'enregistrament de la conversa telefònica. En el cas que es produeixin trucades d'emergència podria operar l'excepció del deure d'informació per la seva vinculació a la seguretat pública (article 24.1 de la LOPD) sempre i quan el tractament de dades personals es mantingui dins els marges de la finalitat determinada, explícita i legítima per a la qual s'han obtingut les dades.
01/01/2009
Implantació de sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració pública
CNS 9/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una administració pública. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la creació i inscripció del fitxer (art. 20 LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
Accés a dades del padró municipal d'habitants per part del negociat de gestió de personal del propi Ajuntament
CNS 10/2009
Accés a les dades del padró municipal d'habitants d'un Ajuntament per part del negociat de gestió de personal del mateix Ajuntament. El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i li és d'aplicació la LOPD. Caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma. El negociat de personal de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimat per accedir a les dades del padró municipal amb la finalitat que motiva la consulta que és la d'accedir a la dada del domicili d'un treballador municipal amb la finalitat de practicar comunicacions derivades de la relació de serveis que el vincula amb l'Ajuntament.
01/01/2009
Consideració d'una fundació privada, adjudicatària d'un servei públic, com a encarregat del tractament
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
Total de pàgines: 11