S'han trobat 771 resultats amb els descriptors Administració local
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a regidors de l'oposició còpia de l'expedient del procés de selecció per cobrir una plaça d'inspector de la policia local
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat que els regidors puguin accedir als documents presentats pels ciutadans al Registre de l’Ajuntament
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Fiscalització d'informació associada a les trucades realitzades des de telèfons de l'Ajuntament
CNS 47/2009
Es planteja si un interventor d'un Ajuntament pot fiscalitzar, sense autorització expressa i a través de les factures de telèfon de què disposa, a qui es truca, i/o intentar esbrinar el motiu de la trucada. L'exercici de la funció de control i fiscalització dels interventors municipals no s'esgota exclusivament en fiscalitzar l'import de les factures, sinó que podria abastar totes aquelles operacions i actuacions necessàries per donar compliment a les funcions interventora, de control financer i de control d'eficàcia. El coneixement per part de l'interventor de la informació personal en qüestió, si bé no de forma generalitzada, sí pot resultar ajustat als principis de la LOPD en casos concrets. El coneixement per part d'un tribunal qualificador -en què participa l'interventor-, podria sol·licitar, com a tal, la informació que resulti necessària per al compliment de les seves funcions. En qualsevol cas, l'Ajuntament ha de vetllar perquè els seus treballadors i càrrecs tractin les dades personals adequadament.
01/01/2009
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Licitud de donar publicitat al contingut de les fitxes del Registre d’Interessos
CNS 16/2008
Les dades del Registre d'Interessos municipal poden constituir dades de caràcter personal i per tant resulten d'aplicació els principis i garanties de la legislació de protecció de dades. Tenint en compte el règim general de comunicació de dades de la LOPD (article 11), no sembla que hi hagi una norma amb rang de llei que habiliti amb caràcter general una publicació de les dades del Registre d'Interessos en un butlletí municipal, sense comptar amb el consentiment del titular de les dades, fora dels supòsits expressament previstos d'accés a les dades a favor dels membres de la corporació i de les persones que acreditin un interès legítim i directe, i per tant difondre les dades de forma generalitzada resultaria contrari a les previsions de la LOPD.
01/01/2008
Necessitat d'incloure un avís relatiu a l'enregistrament de trucades telefòniques per part de la policia local
CNS 17/2008
El fitxer d'enregistrament de trucades realitzades a la policia local d'un municipi, està sotmès a la LOPD. Pel que fa a l'exclusió del compliment del deure d'informar (article 5 LOPD), només es pot produir per la concurrència d'una afectació per la Defensa Nacional, la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals, però no administratives (art. 24.1 LOPD), tenint en compte la STC 292 /2000. En relació a les trucades fetes a la policia local, només es pot excepcionar el deure d'informar quan la finalitat sigui l'exercici de funcions de la policia local directament i concretament vinculades amb la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals. En qualsevol altre cas, per a la resta de trucades efectuades, cal donar compliment al deure d'informar en els termes establerts per la LOPD.
01/01/2008
Accés a les dades del padró municipal per part d’una Regidoria d’un Ajuntament per difondre un programa de formació.
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
Total de pàgines: 78