S'han trobat 773 resultats amb els descriptors Administració local
El denunciant va accedir a l'expedient administratiu d'una tercera persona.
PS 18/2023
Un ciutadà accedeix, a través de la seva carpeta personal a la seu electrònica de l'Ajuntament, a la documentació d'una tercera persona en relació a un expedient que res té a veure amb la seva denúncia. S'imputa la vulneració del principi de confidencialitat. També consta acreditada la infracció de l'art. 25 RGPD, de mesures tècniques des del disseny i per defecte, si bé, efectuat concurs medial, només s'imputa per la infracció més greu.
04/05/2023
Denial of access to information about certain employees of the Provincial Council
IAI 26/2023
Taking into account the circumstances in the particular case, and in accordance with the analysis that has been carried out, from the point of view of the general purpose of transparency, access to the information relating to the seniority, qualification, training and level of Catalan of the people occupying certain jobs, beyond the information relating to the concurrence of the minimum requirements required to occupy said jobs, such as, that the person occupying has knowledge of the Catalan language or the minimum training required for the specific job you hold, in accordance with the list of jobs from the County Council.
03/05/2023
Videocàmeres policials a una comissaria de la Policia Local sense cartells informatius i amb gravacions a la vista de tothom.
PS 83/2022
Es resol sancionar un Ajuntament com a responsable de 2 infraccions previstes a la normativa policial (LO 7/2021), produïdes amb ocasió del trasllat de la comissaria a noves dependències municipals: 1) manca de col·locació de cartells informatius de càmeres de videovigilància; i 2) manca de mesures de seguretat, pel fet de tenir a la vista de tothom un panell de pantalles en què es reproduïen imatges en temps real captades a través de càmeres instal·lades en espais públics.
26/04/2023
Compra d'entrades a un concert organitzat per l'Ajuntament a través de la plataforma web d'una empresa privada amb seu als EEUU.
PS 68/2022
Es resol sancionar l'Ajuntament com a responsable de tres infraccions: 1) manca de contracte d'encarregat o document equivalent, 2) manca d'informació dels extrems previstos a l'art. 13 RGPD, i 3) impediment de l'exercici del dret de supressió.
26/04/2023
Consideració de l'adreça de correu electrònic corporatiu com a dada personal
CNS 7/2023
L’adreça de correu corporatiu d’un Ajuntament, atès que permet la identificació del titular del compte, és una dada de caràcter personal protegida per la normativa de protecció de dades. El tractament de dades personals que es produeixi arran de l’enviament de missatges de correu electrònic per part d’un treballador públic, en concret, la inclusió d’adreces de correu corporatives de tercers i la tramesa a un destinatari extern, pot ser lícit si concorre una base jurídica (art. 6.1 RGPD) i es dona compliment al principi de finalitat (art. 5.1.b) RGPD). Segons el sistema de responsabilitat previst a l’RGPD, la responsabilitat per les infraccions a la normativa de protecció de dades recau en els responsables del tractament, sens perjudici que se’n puguin derivar conseqüències de tipus disciplinari.
25/04/2023
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Denegació d'accés a informació sobre complements retributius i formació del personal laboral
IAI 17/2023
Pel que fa al llistat de persones que han rebut complements de productivitat en els darrers quatre anys, així com el seu import, criteris i càlcul sol·licitat, la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés d’aquesta informació de tots els empleats laborals del Consell Comarcal. Pel que fa al llistat de persones que han rebut els plusos i/o altres complements salarials en els darrers quatre anys, l’accés només està justificat respecte del personal laboral que ocupa alts càrrecs, llocs directius, de confiança, de lliure designació, d’especial responsabilitat, o que implica alts nivells retributius. En canvi, pel que fa a la resta del personal laboral, l’accés està justificat només si aquesta informació es facilita sense identificar per categories i substituint el nom i cognoms de les persones treballadores per un codi que no permeti identificar-les. Pel que fa a la informació sobre la formació dels treballadors en els darrers quatre anys, la normativa de protecció de dades personals no impedeix l’accés. Cal recordar, que la persona representant dels treballadors està sotmesa al deure de sigil professional i de secret.
03/04/2023
Incompliment del dret d'informació
PS 1/2023
El formulari de la sol·licitud en format paper no incloïa tota la informació de l'article 13 RGPD. El formulari de sol·licitud telemàtica incloïa tots els extrems de l'article 13 RGPD, tot i que a través d'una cadena d'enllaços que la feien poc accessible i transparent.
28/03/2023
Accés a informació sobre la identitat dels deutors tributaris
CNS 1/2023
L’accés dels regidors a la informació relativa a la quantia i motiu dels deutes de dubtós cobrament, podria trobar la seva justificació en les funcions de control i fiscalització legalment atribuïdes als regidors. Això, sense necessitat de facilitar la identitat (nom i cognoms) de totes les persones físiques afectades, als efectes del principi de minimització. Això, sens perjudici que, un cop coneguda la informació en els termes apuntats, en algun cas pugui ser pertinent conèixer, també, la identitat dels afectats, possibilitat que requeriria d’una ponderació específica, tenint en compte els principis de protecció de dades.
27/03/2023
Denegació d'accés a informació sobre les retribucions dels treballadors d'un Ajuntament
IAI 23/2023
La normativa de protecció de dades permet, en aquest cas, l’accés al delegat sindical a una còpia dels decrets de l’alcaldia d’aprovació de la nòmina del personal de l’Ajuntament, prèvia anonimització de les dades dels empleats públics afectats i limitant-ne l’accés, si escau, a qualsevol altra informació que hi pugui constar en els dits decrets que excedeixi de l’objecte de la seva reclamació, en virtut del principi de minimització de les dades (art. 5.1.c de l’RGPD). No obstant això, sí que seria possible facilitar la informació merament identificativa que consti als decrets de l’alcaldia relativa a l’alcalde/alcaldessa, en els termes que han estat exposats.
23/03/2023
Total de pàgines: 78