S'han trobat 1.465 resultats amb els descriptors ENTITATS
Inscripció d'un biobanc al Registre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i sobre tràmits d'adaptació al Codi Tipus
CNS 52/2010
El Registre de Protecció de Dades de Catalunya és competent per a inscriure els biobancs creats per les entitats incloses a l'àmbit d'actuació de l'Autoritat de Protecció de Dades de Catalunya, d'acord amb els formularis i el programari establerts, un cop s'hagi aprovat la creació del biobanc d'acord amb el procediment establert per la Llei 14/2007. L'adhesió a un Codi tipus s'ha de fer d'acord amb els requisits que estableix el propi Codi. ADVERTÈNCIA: Cal tenir en compte que, posteriorment a l’elaboració d’aquest Dictamen, ha entrat en vigor el Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, segons el qual la inscripció del fitxer de dades en qüestió al Registre de Protecció de Dades és requisit necessari per a la concessió de l’autorització per a la constitució i el funcionament del biobanc (article 5.e).
04/01/2011
Comunicació de dades del Padró Municipal d'Habitants a dues Entitats municipals descentralitzades
CNS 48/2010
La comunicació de les dades personals que consten en l'històric del Padró Municipal d'Habitants des d'un Ajuntament a unes Entitats municipals descentralitzades, sense comptar amb el consentiment dels afectats, troba habilitació legal suficient en el TRLMC, en la mesura en què tingui lloc per a l'exercici de la competència que aquestes entitats, subrogades en la posició del municipi, tenen atribuïda en matèria de relacions institucionals vinculades a una finalitat històrica i el coneixement del domicili resulta rellevant per poder identificar al col·lectiu de persones que hi residien durant un període de temps concret.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Traspàs de dades mèdiques d'un servei de prevenció aliè a un altre servei de prevenció aliè
CNS 51/2010
La cessió de dades de caràcter personal requereix el consentiment exprés i inequívoc de l'afectat (article 11 de la LOPD). Les empreses prestadores del servei de prevenció aliè i responsables del tractament, no poden cedir- se dades sense el consentiment exprés de la persona afectada. No obstant això, aquesta Autoritat ha vingut entenent, respecte les entitats sotmeses al seu àmbit d'actuació, que l'encàrrec del tractament per part de l'Administració pública (responsable del tractament) a una empresa que realitzi el servei de prevenció aliè, faculta el responsable per dictar instruccions a l'encarregat per a què lliuri la informació de caràcter personal a un nou encarregat del tractament (article 22.1 del RLOPD).
21/12/2010
Comunicació des d'un Ajuntament de dades relatives a titulars de finques a una altra Administració pública
CNS 46/2010
Una Administració pública local pot sol·licitar, per si mateixa, accedir a determinades dades cadastrals protegides dels titulars de les finques del municipi veí, per tal d'exercir les competències que té atribuïdes en matèria de prevenció d'incendis. Aquesta petició d'informació, amb caràcter general, s'hauria de dirigir a la Direcció General o gerències o subgerències del Cadastre Immobiliari. Si, en canvi, es dirigeix a l'Ajuntament del municipi en qüestió i aquest disposa d'aquestes dades, la seva cessió sense consentiment dels afectats seria possible si fos necessària per a l'exercici de la mateixa competència, en aquest cas, la prevenció d'incendis forestals.
13/12/2010
Informe en relació amb el Projecte de disposició d'un Ajuntament de creació d'un fitxer de videovigilància
PD 43/2010
13/12/2010
Lliurament de còpia de contractes laborals de personal d'un consorci a la Intervenció General de la Generalitat
CNS 47/2010
La comunicació a la Intervenció de la Generalitat de dades de caràcter personal incloses a contractes laborals del personal del consorci que formula la consulta, i fins i tot també el lliurament d'una còpia dels contractes necessaris per a l'elaboració de l'auditoria troba habilitació a l'article 11.2.a) de la LOPD en relació amb les previsions de la Llei de Finances Públiques de Catalunya, pel que fa a la realització de l'auditoria financera i de regularitat
10/12/2010
Abast de l'exercici del dret d'oposició en el marc de la Història Clínica Compartida
CNS 40/2010
En el context i model de la Història Clínica Compartida (HCC) ha de tenir plena cabuda l'exercici del dret d'oposició, atès que no s'exigeix el consentiment per al tractament de les dades (article 6.4 de la LOPD i articles 34 a 36 del RLOPD). El dret d'oposició, que cal diferenciar d'altres drets ARCO, es pot traduir en una limitació de determinats accessos, que portarien a modular un determinat tractament de la informació, com així s'ha configurat en el model d'HCC. El marc normatiu aplicable pot condicionar l'abast i les conseqüències del dret d'oposició. El plantejament casuístic de l'article 6.4 de la LOPD fa que no es pugui donar una llista tancada de quins són els "motius" que es podrien considerar legítims per exercir el dret d'oposició, o de quines són les circumstàncies personals que poden habilitar l'exercici del dret. El criteri mèdic resulta determinant per tal d'avaluar la pertinença de donar curs a una sol·licitud d'oposició per part d'un pacient.
02/12/2010
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 43/2010
La segregació de la Demarcació territorial catalana d’un Col·legi professional d’àmbit estatal per constituir un Col·legi independent català comportarà només la cessió, sense consentiment dels afectats, de les dades personals de les persones col·legiades amb domicili professional únic o principal a Catalunya que siguin adequades, pertinents i no excessives perquè puguin col·legiar-se en el Col·legi català, sense que resultin d’aplicació en aquest cas concret les previsions de l’article 19 del RLOPD. Conseqüentment, el Col·legi haurà de donar compliment al deure d’informació, així com a la resta de principis i obligacions previstes en la normativa en protecció de dades personals.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 45/2010
La comunicació de les dades personals dels col·legiats en un Col·legi professional d'àmbit estatal que tenen domicili professional únic o principal a Catalunya al Col·legi professional català, pot realitzar-se sense comptar amb el consentiment dels afectats, en la mesura que la cessió gaudeix d'habilitació legal suficient, si bé no eximeix del compliment del deure d'informació als afectats. La normativa no estableix cap procediment en concret per dur a terme la transmissió de les dades, però en qualsevol cas cal adoptar les mesures de seguretat escaients.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Informe en relació amb el Projecte de Decret dels laboratoris de salut ambiental i alimentària i dels laboratoris de control oficial
PD 41/2010
30/11/2010
Total de pàgines: 147