S'han trobat 63 resultats amb els descriptors Serveis públics
Denegació d'accés a informació sobre les retribucions dels càrrecs directius d'una empresa gestora del servei públic de transport
IAI 31/2017
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés per part de la persona reclamant a la informació de què disposi l’Administració sobre les retribucions brutes anuals percebudes pels càrrecs directius d’una empresa gestora de serveis públics per compte de l’administració, identificant-los directament amb el nom i cognoms, des de l’any 2011 fins l’actualitat, si el volum de negoci generat per aquests serveis és superior al 25% del volum general de l’empresa.
06/09/2017
Consulta formulada per un Consorci en relació amb un sistema de videovigilància en la recollida de residus
CNS 14/2017
La instal·lació de dispositius de videovigilància en els vehicles que realitzen la recollida de residus per tal d’enregistrar el recorregut dels mateixos i el moment de la recollida, en la via pública, així com la instal·lació de dispositius de videovigilància en el casc dels treballadors que realitzen la recollida de residus, no té suficient habilitació legal. La instal·lació d’un sistema de geolocalització en els vehicles podria resultar adequat, si resulta proporcionat i necessari per a la finalitat determinada, explícita i legítima prevista, i no per a d’altres finalitats incompatibles. Això, sempre que no porti aparellada la captació i gravació d’imatges.
27/03/2017
Accés a determinats contractes de personal laboral temporal
CNS 54/2016
La normativa de protecció de dades no impediria l'accés als contractes de personal laboral temporal tramitats amb caràcter urgent per cobrir els llocs de monitors/res i/o auxiliars del casal d'estiu municipal, sempre que s'hagi donat tràmit d'audiència a les persones afectades i no en resulti cap circumstància personal que pugui suposar una limitació de l'accés. Tret de les dades que per la seva naturalesa requereixin una especial protecció, i de les dades identificatives que no són necessàries per assolir la finalitat perseguida.
28/10/2016
Adequació a la normativa de protecció de dades d'un model de consentiment informat relatiu a la participació en un Programa d'identificació genètica
CNS 53/2016
Es valora positivament la formalització del consentiment, exprés i per escrit, previ i informat de les persones que decideixin participar en el programa d'identificació genètica, a través de l'emplenament del document de consentiment informat, sens perjudici d'algunes consideracions.
13/10/2016
Denegació d'accés a determinada informació comptable i justificativa relacionada amb el compte general d'un Ajuntament
IAI 26/2016
Per la informació de què es disposa en emetre aquest informe, en relació a la documentació a la qual es pretén accedir, el dret a la protecció de dades no impedeix l'accés per part d'una regidora a les dades personals identificatives o econòmiques que hi pugui haver en els diferents documents comptables i justificatius vinculats al compte general que ha de ser sotmès a l'aprovació del Ple de la Corporació. Altrament, i pel que fa a l'accés a les dades relacionades amb la salut o altres que siguin especialment protegides, atès que no s'aprecia justificació per assolir les funcions de control i fiscalització que tenen els càrrecs electes, cal fer prevaldre el dret a la protecció de dades de les persones afectades.
23/09/2016
Denegació d'accés a informació de llocs de treball que perceben un complement de retribució no inclòs en el conveni de l'Ajuntament
IAI 28/2016
La normativa de protecció de dades no impedeix lliurar la informació detallada de tots els llocs de treball que estiguin cobrant algun plus o complement personal no consolidable, o qualsevol altre concepte que no estigui en conveni, així com l'import dels mateixos.
23/09/2016
Denegació d'accés a informació sobre les retribucions dels càrrecs directius d'un centre hospitalari
IAI 19/2016
La normativa de protecció de dades no impedeix lliurar informació sobre les retribucions íntegres, associades als càrrecs directius o llocs de treball amb una especial responsabilitat dins l'organització, d'un ens privat integrat al SISCAT com a prestador de serveis sanitaris assistencials.
06/07/2016
Gravació de la conversa i captació de la imatge del personal municipal d'atenció ciutadana
CNS 58/2015
La captació de la imatge i de la veu dels treballadors de l'Ajuntament per un ciutadà requereix, com a norma general, el consentiment previ de l'afectat. Tot i així, en alguns supòsits es pot entendre que existiria un interès legítim que podria habilitar aquest tractament, sent necessari que el ciutadà compleixi amb els principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades. En el present cas, la captació de la imatge amb la finalitat d'identificar el treballador fàcilment resultaria un tractament de dades desproporcionat. També ho seria l'enregistrament de la veu amb la finalitat de tenir constància de la presentació d'un escrit davant l'Ajuntament o de la informació sol·licitada a l'Ajuntament. Ara bé, enregistrar-la amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats pot disposar d'habilitació en determinats supòsits.
03/12/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- RÈGIM SANCIONADOR
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Adequació dels Protocols de pagament de factures a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 49/2015
En el Protocol de pagament telefònic mitjançant targeta de crèdit, l'operador no hauria de facilitar cap dada personal del client a l'interlocutor, i s'hauria de preveure la conservació d'unes mínimes dades necessàries a efectes de comprovació posterior de la transacció. En el Protocol de procediment telefónic per al canvi de compte de pagament per domiciliació bancària, l'operador hauria de confirmar, també, el número de pòlissa -o de pòlisses- a les quals el titular vol assignar el nou número de compte; un cop realitzat el canvi de compte corrent s'hauria de comunicar al titular del compte el canvi realitzat, i s'hauria d'identificar l'operador que fa la transacció de canvi de compte bancari. Si l'empresa enregistra les trucades a què es refereixen els Protocols, haurà d'informar els clients del fet que s'està enregistrant la trucada (article 5 LOPD).
21/10/2015
Captació d'imatges de determinats vehicles que circulen per una infraestructura pública per controlar el pagament del peatge
CNS 4/2014
La Instrucció de l'APDCAT 1/2009, resulta d'aplicació al tractament de dades pel control del pagament de la taxa o peatge que s'imposa a la circulació de determinats vehicles. Els pòrtics, equipaments tecnològics o punts de control que s'instal·len en una carretera, per enregistrar les matrícules dels vehicles, no són un element equiparable als espais privats, propis o relatius a la intimitat de les persones. El tractament de dades previst en el marc de la normativa (TRLC i LTPPGC, amb les modificacions introduïdes per la Llei 2/2014), té per finalitat vigilar i controlar el pagament d'una taxa per part del Departament i, per tant, assegurar el funcionament normal de determinats serveis o infraestructuras públiques (article 2.e) de la Instrucció), i es duu a terme per a l'exercici de funcions pròpies del Departament, de manera que no es requereix el consentiment dels afectats (article 6.2 de l'LOPD).
13/02/2014
Total de pàgines: 7