S'han trobat 63 resultats amb els descriptors Serveis públics
Cessió a l'Ajuntament, durant el segrest de la concessió, de dades personals dels abonats al servei públic
CNS 56/2013
En el cas examinat, l'empresa concessionària del servei públic de gestió de les instal·lacions esportives, atès que decideix sobre la finalitat, el contingut i l'ús del tractament de les dades personals dels abonats al servei, té consideració de responsable del tractament. El fet que l'Ajuntament dugui a terme el segrest temporal d'aquest servei en principi no sembla que hagi de comportar necessàriament la cessió de les dades dels abonats per part de l'empresa concessionària. En cas contrari, la comunicació d'aquestes dades a l'Ajuntament, sense consentiment, podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, en atenció a les potestats que la normativa de règim local atribueix a l'administració titular del servei (l'Ajuntament).
28/11/2013
Comunicació de dades a l'empresa que havia prestat el servei públic d'abastament d'aigua
CNS 40/2013
Existeix habilitació legal suficient per cedir a l'empresa que ha gestionat amb anterioritat el servei d'aigua potable, les dades dels usuaris del servei relatives al període de temps en què aquesta empresa va gestionar-lo, sense requerir el consentiment dels titulars. Aquesta habilitació existeix tant si l'empresa era la responsable del tractament de les dades com si era un encarregat del tractament. Aquesta cessió no hauria d'incloure altres informacions relatives, per exemple, a incidències que s'hagin produït posteriorment a la data en què una altra empresa es va fer càrrec del servei. Això sens perjudici que, si en finalitzar la pròrroga de la intervenció per la qual aquesta altra empresa presta el servei de subministrament d'aigua, l'Ajuntament decideix encarregar de nou la prestació del servei a l'empresa anterior, pugui ser admissible la comunicació d'informació sobre el període en què ha estat intervingut el servei.
12/09/2013
Cessió de dades del Padró municipal d'habitants a la concessionària del servei públic d'abastament d'aigua del municipi
CNS 28/2013
L'empresa concessionària, com a responsable de diversos fitxers, pot tractar les dades que s'hi contenen, sens perjudici que l'Ajuntament com a titular del servei és el responsable darrer d'aquesta informació. Qualsevol comunicació de dades del Padró o d'altres fitxers de l'Ajuntament és una comunicació de dades sotmesa al règim de la LOPD (articles 11 i 21), excepte si s'estableix un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i articles 20 a 22 del RLOPD). La formalització de l'encàrrec es pot fer en les clàusules específiques incloses en el contracte, si escau mitjançant un annex o addenda.
23/05/2013
Cessió de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'Ajuntament titular del servei
CNS 52/2012
El responsable del tractament pot accedir a la informació que hagi estat necessària per dur a terme la prestació del servei de subministrament d'aigua potable prèviament encomanat, mitjançant la signatura del corresponent contracte d'encàrrec, a una empresa en concret. Per la seva part, aquesta empresa, com a encarregat i en la mesura que així es desprengui del contracte d'encàrrec, està obligada a donar compliment al deure d'informació als afectats.
14/12/2012
Responsabilitat sobre les dades personals en la prestació per concessió d'un servei públic
CNS 54/2012
La manca d'un contracte d'encàrrec entre l'Ajuntament i l'empresa concessionària del servei de gestió de l'equipament esportiu en el municipi porta a concloure que, en aquests moments, l'empresa és responsable del tractament de les dades dels abonats al servei. Tot i així, es considera que la comunicació d'aquestes dades, sense consentiment, des del fitxer de titularitat privada de l'empresa concessionària a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD.
11/12/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Cessió de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'Ajuntament titular del servei
CNS 45/2012
La gestió del subministrament d’aigua de l’Ajuntament és un servei públic municipal que implica per si mateix el tractament de dades personals necessàries per poder prestar i cobrar el servei als ciutadans usuaris. En cas que l’Ajuntament s’hagi configurat com a responsable del tractament i hagi establert el corresponent contracte d’encàrrec amb l’empresa concessionària del servei, l’Ajuntament pot accedir en qualsevol moment a les dades personals vinculades a la prestació del servei. En cas que no existeixi aquest contracte d’encàrrec i el responsable del fitxer fos l’empresa concessionària, la comunicació de dades personals des dels fitxers de l’empresa concessionària a l’Ajuntament podria trobar habilitació bé en el consentiment de les persones usuàries, bé en l’article 11.2.c) de la LOPD.
10/10/2012
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 36/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Comunicació de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'ajuntament que és titular del servei
CNS 37/2011
L'Ajuntament, en tant que administració pública titular del servei, podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'entitat concessionària per a la prestació del servei de gestió d'instal·lacions esportives. La comunicació de dades personals des dels fitxers de titularitat privada de l'entitat concessionària a l'Ajuntament podria trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD, si els clients de l'entitat concessionària, en el moment de donar les seves dades personals, coneixen la titularitat municipal del servei, en la mesura que aquestes dades siguin necessàries per poder desenvolupar, complir i controlar la relació jurídica que l'empresa manté amb ells i que lliurement han acceptat. L'Ajuntament, com a cessionari de les dades que li faciliti l'entitat concessionària, tenint en compte que no ha recollit les dades directament de l'interessat, hauria de complir amb el deure d'informació d'acord amb l'apartat 4 de l'article 5 de la LOPD, llevat que les persones interessades n'hagin estat informades anteriorment.
22/12/2011
Competència de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades sobre fitxers d'escoles concertades
PET 10/2011
L'àmbit d'actuació de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades comprèn, entre d'altres, els fitxers i tractaments que duen a terme les entitats de dret privat que presten serveis públics per mitjà de qualsevol forma de gestió directa o indirecta, si es tracta de fitxers i tractaments vinculats a la prestació d'aquests serveis (article 3.f) de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades). Per tant, es poden inscriure en el Registre de Protecció de Dades els fitxers vinculats a la prestació del servei d'educació pel que fa als nivells concertats.
28/11/2011
Competència de l'APDCAT sobre els fitxers d'una llar d'infants privada que rep subvencions públiques
PET 8/2011
L'àmbit d'actuació de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades comprén, entre d'altres, els fitxers i tractaments que duen a terme les entitats de dret privat que presten serveis públics per mitjà de qualsevol forma de gestió directa o indirecta, si es tracta de fitxers i tractaments vinculats a la prestació d'aquests serveis (article 3.f) de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades). Els fitxers creats per gestionar la llar d'infants no es trobarien inclosos en l'esmentat àmbit d'actuació en la mesura que aquest servei educatiu no es presti en règim de concert i, per tant, s'hauran d'inscriure al Registre General de Protecció de Dades de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
21/11/2011
Total de pàgines: 7