S'han trobat 63 resultats amb els descriptors Serveis públics
Obtenció del consentiment per a l'aplicació de descomptes en un servei públic i cessió a altres gestors del servei.
CNS 33/2011
No es considera ajustat a la normativa de protecció de dades sol·licitar en la mateixa clàusula un consentiment per al tractament de dades per part de l'entitat i per part de terceres empreses de forma generalitzada o indistinta. Cal informar els usuaris que les seves dades es recullen per tal que l'entitat efectuï determinat descompte i, de forma diferenciada, sol·licitar el consentiment per a cedir les dades a terceres empreses (art. 11 LOPD). Quan s'incorpori una nova empresa al projecte no cal fer una nova comunicació a tots els usuaris registrats abans de cedir les dades (ni, lògicament, serà necessari rebre justificants de recepció), sempre que la informació es doni en els termes apuntats en aquest dictamen (concreció suficient de la finalitat del tractament, del tipus d'activitat de les empreses, i actualització del llistat d'empreses en la pàgina web de l'entitat). En aplicació de l'article 5.4 de la LOPD, no és necessari que les empreses destinatàries de les dades informin els usuaris, sempre que aquests hagin estat informats prèviament per l'entitat.
11/10/2011
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Tractament de dades personals realitzat pels ens instrumentals d'un Ajuntament
CNS 17/2010
La comunicació de dades entre un Ajuntament i un ens instrumental s'ha de sotmetre al règim general establert en la LOPD (articles 11 i 21). En els supòsits en què no es disposi d'habilitació d'acord amb aquests articles, es pot legitimar l'accés a dades personals que es tracten sota la responsabilitat de l'Ajuntament per part d'un ens instrumental, mitjançant la formalització d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD). Resulta insuficient als efectes de formalitzar un encàrrec del tractament, la substitució del contracte previst en l'article 12 citat per altres tipus d'instruccions i ordres donades pel responsable a l'ens instrumental, ja que aquestes no s'ajusten a les exigències del règim previst en la LOPD per a la figura de l'encarregat del tractament, que exigeix un acord de voluntats.
01/01/2010
Diverses qüestions relatives a la figura de l'encarregat del tractament
CNS 23/2010
Un Ajuntament pot signar un contracte d'encarregat del tractament (article 12 de la LOPD) amb una empresa per dur a terme la prestació d'un servei municipal, sempre que compti amb un fitxer de titularitat pública que prevegi com a finalitat la prestació del servei i reculli les dades personals que són necessàries, i el tractament d'aquestes dades per part de l'empresa sigui per compte de l'Ajuntament. L'encarregat (l'empresa) podrà accedir a les dades en poder de l'Ajuntament que siguin necessàries per a prestar el servei i l'Ajuntament podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'empresa en la prestació del servei. La comunicació de dades des dels fitxers privats de l'empresa a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD. La comunicació de dades entre l'Ajuntament i els seus organismes autònoms pot trobar habilitació en l'article 21 de la LOPD.
01/01/2010
Consulta d'una Associació sobre la responsabilitat de les dades vinculades a la prestació del servei municipal de dansa per part de l'Associació, i sobre les dades del servei que l'Associació pot comunicar a l'Ajuntament
CNS 25/2010
Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Responsabilitat de les dades vinculades a la prestació per una associació del servei municipal de dansa
CNS 28/2010
Comunicació de dades per part de l'entitat prestadora d'un servei municipal a l'Ajuntament titular del servei. Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Comunicació de dades d'abonats d'una empresa municipal a una entitat de dret públic
CNS 20/2009
Comunicació d'una societat municipal a un ens públic d'una altra Administració Pública de determinades dades dels abonats al servei de subministrament d'aigua prestat per la societat municipal. Per tal de subscriure el concert amb l'empresa municipal i recaptar les quantitats econòmiques de les fiances es considera legítima la comunicació de l'empresa municipal envers l'ens públic, sense necessitat de requerir el consentiment de les persones abonades, de les seves dades personals relatives al nom i cognoms, l'adreça (carrer, número i població), el DNI o CIF i l'import de la fiança. Es considera il·legítima la comunicació de les dades consistents en si els abonats són propietaris o llogaters del lloc on se'ls subministra l'aigua, atès que, en no ser dades necessàries per a gestionar el dipòsit de les fiances que estableix l'article 4 de la Llei 13/1996, es consideren excessives.
01/01/2009
Consideració d'una fundació privada, adjudicatària d'un servei públic, com a encarregat del tractament
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Total de pàgines: 7