S'han trobat 899 resultats
Dictamen en relació amb diverses consultes formulades per la delegada de protecció de dades d’una entitat en el marc de la coordinació d’activitats empresarials
CNS 33/2023
Analitzades les consultes formulades per l’entitat, i sobre la base de la informació que ha estat tramesa, es conclou el següent:
1) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure un contracte de cessió de dades personals. En qualsevol cas, la comunicació de dades personals requereix d’una base jurídica que la legitimi prenent en consideració les qüestions que han estat exposades en el fonament jurídic II d’aquest dictamen.
2) És necessari subscriure un contracte d’encarregat del tractament entre l’entitat i I’empresa contractada per donar suport en la coordinació d’activitats empresarials que s’ajusti a les previsions de l’article 28 de l’RGPD i l’article 33 de l’LOPDGDD.
3) D’acord amb la informació que s’ha pogut constatar, l’empresa subministradora del software actua com a subencarregada del tractament de les dades del personal de les empreses externes en el marc de la coordinació d’activitats empresarials.
4) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure cap contracte entre les empreses externes que presten un servei a l’entitat i l’empresa que donar suport en la coordinació d’activitats empresarials o l’empresa subministradora del software.
22/12/2023
Dictamen en relació amb la consulta formulada per l’Ajuntament sobre la possibilitat d’enviar una carta a les persones majors de 65 anys del municipi per informar-les d’un projecte pilot i demanar el seu consentiment.
CNS 30/2023
L’Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal en exercici de les competències municipals per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l’exercici de les competències que té encomanades. Per tant, l’Ajuntament pot enviar les cartes informatives.
Ara bé, d’acord amb el principi de qualitat, s’han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa. Per tant, les dades necessàries per l’enviament de les cartes informatives son el nom, cognoms, domicili i data de naixement.
Per a que el consentiment atorgat pels participants es consideri vàlid, caldrà que aquest compleixi amb els requisits establerts a l’LOPDGDD i l’RGPD segons amb l’exposat al fonament de dret IV d’aquest informe.
11/12/2023
Comunicació d'informació a requeriment del Síndic de Greuges
CNS 29/2023
La comunicació al Síndic de Greuges de Catalunya de l’expedient relatiu a una queixa presentada per una pacient sobre el tracte rebut per un metge col·legiat, tindria base jurídica suficient (art. 6.1, apartats a) i c) RGPD) en connexió amb els articles 78 i 79 de l’EAC i les previsions de la Llei 24/2009, tenint en compte la informació personal que, atesa la informació disponible, podria contenir-se en el dit expedient. La concurrència del consentiment explícit de la pròpia afectada habilitaria la comunicació al Síndic de Greuges de les seves dades de salut, ex. art. 9.2.a) RGPD, en connexió amb les bases jurídiques esmentades (art. 6.1 RGPD).
10/11/2023
Licitud del tractament de dades per a la realització d'un estudi sobre la bretxa digital
CNS 31/2023
El tractament de les dades personals objecte de la consulta per a la realització per part d’una empresa externa a l’ajuntament d’un estudi sobre la bretxa digital de les persones majors de 60 anys del municipi, requerirà el previ consentiment de les persones interessades en els termes de l’article 7 de l’RGPD. Únicament es consideraria compatible amb aquest tractament posterior el tractament de les dades del padró municipal d’habitant relatives a la residència o domicili i la data de naixement de les persones interessades. Així mateix, un cop determinada la licitud del tractament i tenint en consideració el principi de minimització en quant a la informació necessària per a la finalitat pretesa, l’ajuntament hauria de formalitzar el corresponent acte jurídic d’encàrrec del tractament a l’empresa encarregada de realitzar l’estudi, d’acord amb l’article 28.3 RGPD.
09/11/2023
Publicació dels actes administratius en el procediment de concessió d'ajuts
CNS 28/2023
La identificació de les persones interessades en les publicacions dels actes administratius en els procediments de concessió d’ajusts o subvencions, d’acord amb la Disposició Addicional Setena de l’LOPDGDD, s’ha de determinar en funció la finalitat de la publicació. Partint d’aquesta premissa, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sota el principi de limitació del termini de conservació de les dades, per tal d’evitar o dificultar la identificació de la persona sol·licitant de l’ajut mitjançant l’associació d’informació estreta d’un mateix procediment de concessió d’ajusts, caldrà suprimir la informació publicada de la notificació de la resolució d’esmenes abans de publicar la resolució de concessió de l’ajut o subvenció que posa fi al procediment de forma que es permeti la identificació del sol·licitant de l’ajust només el temps necessari per complir amb les respectives finalitats per a les quals s’han recollit les dades personals.
17/10/2023
Gravació d'una trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència
CNS 27/2023
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, no hi hauria inconvenients per facilitar l’accés a les dades de la persona difunta que puguin constar en la gravació de la trucada efectuada al telèfon del Servei Local de Teleassistència, atès que la legislació de protecció de dades no resulta d’aplicació en aquests casos (article 2.2.b) i article 3 de l’LOPDGDD). L’accés a les dades personals relatives a la persona que va atendre la dita trucada i que puguin constar en la gravació estaria habilitat per l’article 24.1 de la Llei 19/2014, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació púbica i bon govern, en tractar-se, en principi, de dades merament identificatives relacionades amb el funcionament o la gestió de la trucada.
26/09/2023
Base jurídica de la publicació de les qualificacions acadèmiques del col·lectiu d'estudiants universitaris
CNS 23/2023
Tenint en compte la normativa aplicable, es pot considerar que hi ha base jurídica suficient per a la publicació i difusió de les qualificacions acadèmiques del col·lectiu d’estudiants universitaris (ex. art. 6.1, apartats e) i f) RGPD), sens perjudici del necessari compliment de la resta de principis i garanties de la normativa de protecció de dades. Atès el principi de minimització caldria difondre únicament les dades necessàries per donar compliment a la finalitat pretesa, tenint en compte els paràmetres i orientacions derivades de la disposició addicional setena de l’LOPDGDD.
22/09/2023
Conservació d'imatges obtingudes pel sistema de videovigilància
CNS 25/2023
La conservació de les imatges captades amb fins de seguretat més enllà del termini màxim d’un mes establert per a la seva supressió, als efectes d’emprar-les per a d’altres finalitats, requeriria de la concurrència d’una altra base jurídica diferent a la que legitima el seu tractament en origen, com s’apunta en aquest informe. En aquells casos en què es pugui considerar lícit el tractament ulterior de les imatges, no resultaria procedent la seva supressió ni, per tant, el seu bloqueig mentre resultin necessàries per assolir la finalitat pretesa, sens perjudici de limitar-ne l’accés a les persones que ho requereixin en atenció a les seves funcions.
18/09/2023
Accés a informació sobre les convocatòries de llocs de treball de responsabilitat de la institució
CNS 24/2023
Amb la informació que es disposa es pot concloure que la normativa de protecció de dades no impediria l’accés a la informació sobre les persones que ocupen llocs de responsabilitat del Parlament amb indicació del temps que fa que les ocupen, la condició de funcionària del Parlament o d’una altra administració amb indicació de quina. Pel que fa als expedients dels processos de provisió sol·licitats, la normativa de protecció de dades no impediria l’accés a determinada informació continguda en els mateixos corresponents a les persones finalment seleccionades, en concret la informació relativa a les convocatòries, els requisits i els barems de puntuació, la resolució del procediment, així com els currículums presentats per aquests. En canvi cal denegar l’accés a aquella informació que contingui categories especials de dades en els termes de l’article 23 LTC, així com la informació relativa als candidats no seleccionats que han participat en els processos de provisió corresponents.
28/07/2023
Comunicació del nom i cognoms dels professionals que han accedit a la història clínica
CNS 22/2023
La Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea a què fa referència la consulta no afecta al criteri d’aquesta Autoritat segons el qual l’accés a la identitat de les persones que presten serveis al responsable del tractament que han accedit a la història clínica, no forma part del contingut del dret d’accés reconegut per l’article 15 de l’RGPD. Sense perjudici que, a partir de l’article 6.1.c) RGPD i la normativa de transparència, es puguin comunicar als pacients que ho sol·licitin la informació relativa als accessos a la seva HC, inclosa la identitat, el càrrec o la categoria dels professionals que hi han accedit, així com la informació que resulti pertinent sobre l’accés (data i hora de l’accés, i/o centre, mòdul o unitat des de la que s’ha produït i motiu), sense que sigui necessari el consentiment dels professionals afectats.
28/07/2023
Total de pàgines: 90