S'han trobat 3.887 resultats
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 10/2012, referent al Consell Comarcal d’Osona.
PS 10/2012
Es considera un tractament de dades sense el consentiment necessari ni la concurrència d'habilitació legal, el tractament de dades econòmiques de la persona denunciant, amb motiu de la gestió de la sol·licitud d'un ajut formulada per una persona que convivia amb el denunciant, sense tenir constància del consentiment de la persona denunciant. Articles aplicats: Art. 6 i 44.3.b) LOPD
24/05/2012
Accés a les dades de la persona denunciant
CNS 23/2012
En atenció al règim de cessió de la LOPD (article 11), atès que la persona que sol·licita la informació és el propietari dels terrenys on s'haurien produït els fets, sembla que cal reconèixer la condició de persona interessada d'aquest propietari. Aquesta condició dóna la suficient cobertura legal per a la comunicació de les dades, per aplicació de l'article 35.a) de la LRJPAC, sense que calgui el consentiment del titular. En el cas que es tracti d'un expedient tancat, el sol·licitant en tant que persona interessada, té un interès legítim i directe en relació amb l'expedient, per la qual cosa l'article 37.3 de la LRJPAC dóna la suficient habilitació per a la comunicació de les dades sense que calgui el consentiment del titular. L'Ajuntament ha d'assegurar al titular de les dades la possibilitat d'exercir els drets ARCO, i donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
21/05/2012
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 5/2012, referent a l’Ajuntament de Viladecans.
PS 5/2012
És una vulneració del deure de secret la publicació de dades personals en un taulell, al qual hi poden accedir tercers, La difusió de dades de caràcter personal sense el consentiment de les persones afectades ni la concurrència d'habilitació legal, també és constitutiva d'infracció greu. Articles aplicats: 10, 11, 44.3.d, 44.3.k LOPD; 5, 12, 91 RLOPD; 19, 22 Llei 32/2010
18/05/2012
Accés d'un ciutadà al Registre d'interessos de l'Ajuntament
CNS 22/2012
Els ciutadans que acreditin tenir un interès legítim i directe, poden accedir a les dades personals contingudes en el Registre d’Interessos de l’ajuntament, sense necessitat de consentiment de les persones afectades, atès que aquest accés es troba habilitat per la normativa vigent en matèria de règim local. És l’Ajuntament, com a òrgan responsable del registre d’interessos qui haurà de valorar la procedència d’aquest accés, a la vista de l’interès legítim i directe que acrediti el ciutadà.
16/05/2012
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
RESOLUCIÓ del procediment de tutela de drets núm. 06/2012, instat per XXX contra la Diputació de Barcelona.
PT 6/2012
S'estima la present tutela de drets atès que el responsable del tractament hauria tardat més d'un mes en fer efectiu el dret d'accés exercit. Articles aplicats: 15 i 29 LOPD
11/05/2012
Comunicació per part d'un Col·legi professional de determinades dades dels seus col·legiats a terceres persones
CNS 16/2012
L’accés per part dels ciutadans a les dades sobre la situació d’exercici professional dels advocats d’un Col·legi Professional és una comunicació de dades. Les dades contingudes a la guia del col·legi consistents en les dades de l’article 3.j) LOPD i 7.1.c) del RLOPD, entre les quals es troba la situació d’exercici professional, tenen la consideració de fonts accessibles al públic, i per tant trobarien l’habilitació legal per a la seva comunicació a tercers en l’article 11.2.b) de la LOPD. La dada relativa a la data concreta en que un advocat col·legiat modifica la seva situació d’exercent per la de no exercent, o bé causa baixa al Col·legi, no forma part de les dades incloses en aquesta habilitació legal, i per tant, d’acord amb l’article 28 LOPD es requeriria el consentiment del col·legiat per a la seva publicació. No obstant això, el Col·legi podrà facilitar aquesta dada a un tercer, ciutadà o advocat, que tingui interès legítim en conèixer-la, d’acord amb l’article 37.3 LRJPAC, atès que pot haver-hi diferents casos en que aquesta data esdevingui rellevant.
09/05/2012
Comunicació d'informació personal entre administracions públiques amb finalitats estadístiques
CNS 18/2012
Atès que la comunicació de dades s'ha de produir entre administracions públiques, sempre i quan l'enquesta s'emmarqui en una activitat estadística inclosa en la Llei 13/2010, es pot considerar que hi ha legitimació suficient per a la comunicació de les dades identificatives (números de telèfon) sense necessitat de disposar del consentiment previ dels titulars, per aplicació dels articles 11.2.e) i 21 de la LOPD. Això, sens perjudici de la necessària aplicació de la resta de principis i obligacions en materia de protecció de dades. En el context del deure d'informació, en aplicació de l'article 5.4 de la LOPD, seria bo que l'Ajuntament informi als titulars que les seves dades de contacte (números de telèfon) es cediran a una altra administració, abans de comunicar-les, per a la finalitat de contactar-hi, per tal de participar en l'enquesta a la que es fa referència en la consulta.
09/05/2012
Gestió mecanitzada de les consultes, queixes i suggeriments efectuades pels ciutadans
CNS 19/2012
La gestió mecanitzada de consultes, queixes i suggeriments dels ciutadans per part de l’ajuntament, en la mesura que comporta el tractament de dades personals, l’obliga a donar compliment als principis i obligacions establerts en la normativa de protecció de dades personals.
02/05/2012
RESOLUCIÓ del procediment de tutela de drets núm. 5/2012, instat per la Sra. XXX contra l’Ajuntament de Lleida
PT 5/2012
S’estima la reclamació de tutela del dret de cancel·lació des d’una òptica formal, per no resoldre la sol·licitud en el termini de 10 dies, i, quant al fons, s'estima per tractar-se d'una dada inadequada, i en tot cas per no concórrer cap causa que permeti la seva denegació. Articles aplicats: Art. 16 LOPD, 32.2 i 33 RLOPD, 9.bis.2 RDL 339/1990
30/04/2012
Total de pàgines: 389