S'han trobat 4.297 resultats
CNS 3/2023
L’Autoritat considera que les previsions de la normativa en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme sobre la realització d’una avaluació d’impacte en relació amb determinats tractaments de dades podrien interpretar-se, per al cas de les fundacions i associacions, en el sentit que només haurien de fer-la en el mateix moment en què, si s’escau, detectin fets que podrien ser indicis de blanqueig de capitals o de finançament del terrorisme, atesa l’obligació d’informar-ne al SEPBLAC. Això sens perjudici que, atesa la concurrència de certes particularitats, les entitats considerin oportú efectuar-la prèviament per al cas que es puguin trobar amb algun dels supòsits de comunicació que imposa la dita normativa.
17/03/2023
PT 88/2022
L'entitat va donar una resposta incompleta a la persona reclamant, la qual només feia referència a la supressió de les eventuals dades contingudes a la seva història clínica, sense fer referència a les manifestacions de la persona reclamant sobre l'existència de dades incorrectes en un informe mèdic.
16/03/2023
IP 162/2022
Queixa per la publicació d'una fotografia a les xarxes socials de l'Ajuntament, sense consentiment. Es resol l'arxivament en no apreciar-se il·licitud en el tractament degut que la imatge il·lustrava de forma accessòria una informació relativa a un procés de participació ciutadana.
16/03/2023
PT 106/2022
La part reclamant va iniciar el present procediment de tutela de drets davant d'aquesta Autoritat atès que considerava que l'entitat reclamada li va lliurar la informació sol·licitada (curs clínic de les visites dels dies 12.09.22 i 21.09.22) de manera manipulada. Al respecte, reclamava l'accés a les anotacions originals efectuades pels metges facultatius al curs clínic de les dues visites de referència. Doncs bé, consultat per aquesta Autoritat, l'Hospital Clínic ha manifestat que la informació que va lliurar a la persona reclamant, en resposta a la seva sol·licitud, és la versió original de les anotacions que els metges van efectuar al curs clínic, i que aquesta documentació no ha estat manipulada o modificada. Al respecte, es va traslladar el contingut de la resposta de l'Hospital a la part reclamant, per tal que presentés les al·legacions o proves que considerés pertinents, advertint-la que, si en un termini de 10 dies no presentava cap escrit, s'entendria que l'Hospital havia atès de forma completa la seva sol·licitud d'accés. Transcorregut aquest termini, la part reclamant no ha al·legat res en contra de considerar satisfet el seu dret d'accés, motiu pel qual, escau concloure que la informació que l'Hospital va lliurar a l'aquí reclamant, en resposta a la seva sol·licitud, era tota la que obrava en el seu poder. Així les coses, procedeix desestimar la reclamació, perquè l'entitat va donar resposta completa dins del termini previst legalment, als termes concrets de la sol·licitud.
16/03/2023
IP 501/2021
L'FCF posava a disposició dels clubs esportius de futbol un formulari a través del qual, els clubs havien d'identificar els membres amb llicència federativa que eren positius de Covid-19 i les persones federades amb qui havien estat contacte estret. Així mateix, també havien d'informar de la data d'inici de símptomes i del seu estat vacunal. Al respecte, l'FCF ha argumentat que la recollida de dades es va dur a terme en compliment del Pla d'Acció per al Desconfinament Esportiu de la Generalitat de Catalunya, en el marc del qual, l'FCF elaborà el seu Protocol per a minimitzar els contagis per Covid-19. Així les coses, cal assenyalar que, la Resolució SLT/3652/2021, de 7 de desembre, vigent en el moment dels fets denunciats, es remetia al contingut del Pla d'acció pel desconfinament esportiu en tot allò que no la contradigués. En relació amb l'anterior, cal fer avinent que, conèixer quines persones eren positives de Covid-19, la data de presentació de símptomes, i el seu estat vacunal, era informació necessària per a l'adopció de decisions relacionades amb l'organització de la competició esportiva. A la vista de l'exposat, cal concloure que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 c) RGPD, concorrent les excepcions previstes a l'article 9.2 g) i i), en connexió amb la normativa vigent en matèria de salut pública i de prevenció del contagi de la Covid-19.
16/03/2023
IP 332/2021
Una persona, que ha demanat la baixa com a infermera de l'Hospital Mútua de Terrassa, denuncia dos accessos a la seva HC un cop va demanar la baixa. No s'acredita que es tracti d'accessos indeguts. L'entitat justifica els accessos dient que conforme al Departament de Salut de la Generalitat, podia accedir per comprovar l'estat de vacunació dels seus treballadors.
16/03/2023
IAI 19/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés de la persona reclamant a la informació reclamada relativa a la relació de llocs de treball corresponents a la convocatòria 300 (codi tràmit intern 361), amb indicació de la data de creació de la plaça i períodes en els quals les places han estat cobertes per interins, inclòs la informació relativa al número d’ordre de les persones assignades a cadascuna de les places.
09/03/2023
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
IP 523/2021
La persona denunciant es queixava pel fet que el Parc Esportiu Municipal Guiera, gestionat per l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, condicionava l'accés a les persones usuàries del centre esportiu, a l'exhibició del Passaport Covid-19. En relació amb això, escau assenyalar que, la Resolució SLT/3787/2021, de 23 de desembre, vigent en el moment dels fets, preveia l'exigència de presentar el certificat de vacunació, prova diagnòstica o de recuperació de la Covid-19 per accedir "a sales i gimnasos on es practica activitat física i/o esportiva". En aquests termes, escau assenyalar que el tractament denunciat restava habilitat per l'article 6.1 RGPD apartat c) atès que fou necessari per al compliment d'una obligació legal i que, concorrien les excepcions previstes a l'article 9.2 g) RGPD, que disposa que el tractament de dades de salut ha de ser necessari per raons d'interès públic essencial, i per l'excepció de l'apartat i) del referit article, que preveu que el tractament ha de ser necessari per raons d'interès públic en l'àmbit de la salut pública. En darrer terme, la persona denunciant es queixava pel fet que personal del PEM Guiera accedís a les seves dades personals, sense obtenir prèviament el seu consentiment. Tanmateix, consultat per aquesta Autoritat, la persona denunciant va confirmar no haver exhibit el Passaport covid-19 al personal del PEM Guiera quan se li requerí, i l'entitat denunciada ha argumentat que, el personal del centre, van actuar en l'exercici de llurs funcions, pel que no s'observa cap incompliment de la legislació vigent.
07/03/2023
PS 5/2023
S'amonesta l'Agència de l'Habitatge de Catalunya per vulneració del deure de confidencialitat, per haver comunicat a una persona (A) la renovació errònia de la inscripció d'una altra persona (B) al Registre de sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya. Aquest error provenia al seu torn d'un altre error comès per l'empresa municipal subencarregada, que vinculà la sol·licitud de renovació d'A a la fitxa de B.
07/03/2023
Total de pàgines: 430