S'han trobat 288 resultats amb els descriptors Principi qualitat
Fiscalització d'informació associada a les trucades realitzades des de telèfons de l'Ajuntament
CNS 47/2009
Es planteja si un interventor d'un Ajuntament pot fiscalitzar, sense autorització expressa i a través de les factures de telèfon de què disposa, a qui es truca, i/o intentar esbrinar el motiu de la trucada. L'exercici de la funció de control i fiscalització dels interventors municipals no s'esgota exclusivament en fiscalitzar l'import de les factures, sinó que podria abastar totes aquelles operacions i actuacions necessàries per donar compliment a les funcions interventora, de control financer i de control d'eficàcia. El coneixement per part de l'interventor de la informació personal en qüestió, si bé no de forma generalitzada, sí pot resultar ajustat als principis de la LOPD en casos concrets. El coneixement per part d'un tribunal qualificador -en què participa l'interventor-, podria sol·licitar, com a tal, la informació que resulti necessària per al compliment de les seves funcions. En qualsevol cas, l'Ajuntament ha de vetllar perquè els seus treballadors i càrrecs tractin les dades personals adequadament.
01/01/2009
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Possibilitat d'accedir a dades del personal d'empreses municipals
CNS 50/2009
Els membres dels Consells d'Administració de les empreses municipals poden accedir a determinades dades personals dels treballadors d'aquestes empreses només en la mesura que aquest accés sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de direcció. Les dades personals dels treballadors a les quals tinguin accés han de ser adequades, pertinents i no excessives, en funció de la finalitat legítima que s'al·legui en cada cas i no podran ser tractades per a altres finalitats diferents a les quals justificaren el seu accés.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Accés a les dades del padró municipal per part d’una Regidoria d’un Ajuntament per difondre un programa de formació.
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
Cessió de dades de professors universitaris a un col·legi professional per controlar el compliment del règim d’incompatibilitats.
CNS 20/2008
La universitat pot accedir a les dades personals del col·legi on estan col·legiats els professors adscrits a la universitat, relatives al nom i cognoms dels col·legiats i la seva situació d'exercici professional, atès que el llistat de professionals col·legiats on aquestes es publiquen és una font accessible al públic. El col·legi pot comunicar a la universitat la dada consistent en si han estat formulades sol·licituds de visat de certs treballs professionals per part de professors amb dedicació a temps complet, sense necessitat de requerir el consentiment previ d'aquests professors, si resulta necessari per al control del compliment de la normativa sobre incompatibilitats.
01/01/2008
Petició d'accés a dades realitzada per part d’una universitat en relació amb un estudi
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Accés d’un regidor a determinades dades dels treballadors del consistori
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
Accés a determinada informació sobre trucades realitzades per l’equip de govern municipal
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
Cessió de dades de treballadors de l'Administració a un ens competent en matèria de seguretat social
CNS 12/2008
Cessió de les dades telefòniques de treballadors d'una Administració Pública a l'ens competent en matèria de seguretat social per un reconeixement mèdic. La gestió de personal comporta la necessària cessió a l'ens competent en matèria de seguretat social de dades personals dels treballadors, però la cessió objecte de consulta, sense consentiment del treballador, pot excedir de la finalitat per la qual es van recollir les dades i podria veure's en perill el dret a l'autodeterminació informativa. Això sens perjudici que, quan el propi treballador ho hagi acceptat o en aquells casos en què la comunicació tramesa al domicili no sigui un mitjà apte per a posar-se en contacte amb la persona interessada pugui resultar justificada la comunicació.
01/01/2008
Total de pàgines: 29