S'han trobat 288 resultats amb els descriptors Principi qualitat
Possibilitats de difusió d’informació municipal per mitjà d’Internet
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Ús de determinades dades de caràcter personal i possibilitats de cessió
CNS 14/2008
Procediment d'actuació d'un Pacte territorial i cessió a l'organisme autònom competent en matèria d'ocupació. El procediment d'actuació del Pacte s'ha de fonamentar no només en l'observança dels principis de qualitat, informació, consentiment, seguretat i confidencialitat de les dades sinó també en el compliment d'obligacions com la creació dels corresponents fitxers i inscripció al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. El Pacte ha de posar a disposició dels interessats un mitjà senzill i gratuït que possibiliti els interessats l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició (drets ARCO).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Conveni marc per implantar la història clínica compartida a Catalunya
CNS 11/2007
L’objecte de la proposta de Conveni Marc consisteix en integrar els centres de salut públics i privats de la xarxa d’utilització pública en el procés d’implantació de la Història Clínica Compartida a Catalunya. Atès que les dades de salut són considerades com especialment sensibles i protegides en la legislació de protecció de dades, i tenint en compte la normativa sectorial aplicable, es considera necessari revisar les previsions fetes respecte el consentiment dels pacients, precisar les finalitats i usos de les dades dels pacients en aquest context, per tal de respectar el principi de qualitat, i definir les previsions sobre el dret d’informació i l’exercici dels drets dels pacients, entre d’altres.
01/01/2007
Accés a dades de serveis socials per part de regidors
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
Dret dels regidors de l’oposició a obtenir informació
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
Accés a dades de subvencions per part dels regidors
CNS 16/2007
Possibilitat d’accés dels regidors d’un ajuntament a dades personals tractades en l’atorgament d’ajuts. Els regidors, en base a la normativa específica aplicable, tenen un dret d’accés a determinada informació per a l’exercici de les seves funcions. Atès que els regidors formen part integrant de l’ajuntament, l’accés a la informació objecte de la consulta resulta ajustada a la normativa, si bé el principi de qualitat exigeix fer una ponderació respecte a les dades personals que efectivament es poden comunicar, en funció de la finalitat concreta. Cal respectar específicament el deure de secret.
01/01/2007
Cessió de dades personals a les forces i els cossos de seguretat
CNS 2/2006
Les autoritats i els funcionaris públics han de col·laborar amb les forces i cossos de seguretat i prestar-los l’auxili que sigui possible i adequat per a la protecció de la seguretat ciutadana. En el supòsit que es planteja s’excepciona el requisit del consentiment de la persona interessada però, en base al principi de qualitat, les dades personals que siguin objecte de comunicació han de ser exclusivament les que siguin adequades, pertinents i no excessives d‘acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar.
01/01/2006
Cessió a un cos policial de dades personals per raó d’una investigació
CNS 7/2006
S’excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de dades per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals, sempre que les dades objecte de comunicació siguin exclusivament les adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar. Es poden recollir i tractar les dades exclusivament per a les finalitats d’una investigació concreta.
01/01/2006
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Fitxers policials
Protecció de dades personals en les notificacions en àmbit de protecció de menors
CNS 8/2006
En el procediment d’assumpció de les funcions tutelars de les persones menors d’edat en situació de risc o desemparades per part de les administracions públiques, cal tractar dades especialment sensibles. Per protegir els drets fonamentals cal controlar el nombre de persones que accedeixen a aquesta informació així com les condicions d’accés, i triar el sistema de notificació més adequat. Per tant el text que acompanya la notificació ha d’incloure només la informació que sigui estrictament necessària, d’acord amb el principi de qualitat de les dades.
01/01/2006
Total de pàgines: 29