S'han trobat 194 resultats amb els descriptors Dades salut
Accés d'un treballador social sanitari a la història clínica compartida
CNS 18/2017
Els treballadors socials sanitaris, en la seva condició de membres integrants de l’equip d’atenció primària i en atenció a les funcions que tenen atribuïdes, poden accedir a la informació continguda en el PIIC, l’informe social i l’informe de continuïtat assistencial que sigui necessària per al desenvolupament de les seves funcions. Pel que fa a les dades a les que puguin tenir accés en l’exercici de les seves funcions, els treballadors socials sanitaris resten subjectes al deure de secret.
04/05/2017
Comunicació de dades de pacients a Mútues col·laboradores amb la Seguretat Social
CNS 15/2017
Hi ha suficient habilitació legal per tal que l’Hospital, quan dóna assistència sanitària a un pacient per derivació d’una Mútua col·laboradora amb la Seguretat Social, li comuniqui el diagnòstic del treballador sense el seu consentiment exprés (art. 7.3 LOPD), per al compliment de les funcions de gestió de les prestacions econòmiques i l’assistència sanitària derivada de contingències professionals (art. 82.2 LGSS), i de seguiment i control de la incapacitat temporal per contingències comunes (art. 82.4, apartats b) i d) LGSS).
11/04/2017
Cessió de dades des d'un centre sanitari als metges d'empresa de pacients que treballen en feines que podrien implicar un alt risc per a la seguretat de terceres persones
CNS 16/2017
A la vista la normativa, no hi ha habilitació legal per a la cessió de dades de pacients amb consum actiu de substàncies addictives i amb una professió de risc per a tercers, des de l’Hospital que atén el pacient a l’empresa en què treballa. El deure de denúncia (art. 262 LECrim) habilita la comunicació als jutjats i tribunals o al Ministeri Fiscal de fets que poden ser constitutius de delictes públics, i no a la denúncia de meres sospites, fets o circumstàncies que podrien influir en la futura comissió d’algun delicte o d’altres situacions de risc. No es desprèn de la normativa (LOPD, CP i LECrim) que el jutge pugui habilitar, a través d’una dispensa puntual i per a casos concrets, la comunicació de dades del pacient atès a l’Hospital, a l’empresa, a manca del consentiment exprés de l’afectat o d’una habilitació suficient en normes amb rang legal.
07/04/2017
Informe en relació amb el Projecte de decret de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu
PD 2/2017
14/03/2017
Comunicació d'informació de fitxers que contenen dades de salut
CNS 1/2017
L'intercanvi d'informació que planteja la consulta, quan es refereixi a dades de persones vives, comportaria la comunicació de dades de salut i, per tant, estaria sotmès al règim reforçat que preveu l'article 7.3 de l'LOPD. No hi ha suficient habilitació legal per a la comunicació d'aquestes dades i, a més, atès que les dades comunicades no informarien necessàriament sobre la situació actual de les persones afectades, el tractament seria contrari al principi d'exactitud.
02/02/2017
Adequació a la normativa de protecció de dades d'un model de consentiment informat relatiu a la participació en un Programa d'identificació genètica
CNS 53/2016
Es valora positivament la formalització del consentiment, exprés i per escrit, previ i informat de les persones que decideixin participar en el programa d'identificació genètica, a través de l'emplenament del document de consentiment informat, sens perjudici d'algunes consideracions.
13/10/2016
Revelació de la identitat del pacient índex en els estudis de contactes de malalties de declaració obligatòria
CNS 27/2016
Des de la perspectiva del règim de comunicació de dades (article 11 LOPD), en aquells casos en què el pacient índex no dóna el seu consentiment, el marc legal estudiat (LO 3/1986, Llei 18/2009 i Llei 41/2002, entre d'altres), pot habilitar a l'administració sanitària a comunicar al centre de treball, el centre escolar o terceres persones la identitat del pacient índex i la malaltia en qüestió, amb la finalitat de dur a terme els estudis de contactes necessaris, als efectes de prevenir i minimitzar el risc de contagi, en els termes previstos legalment. Les autoritats sanitàries hauran de ponderar, en cada cas, si per a la realització d'estudis de contacte -o d'altres mesures-, cal identificar el pacient índex, davant de terceres persones, i només han de comunicar la informació al mínim número de persones que, dins els centres laborals i escolars, hagin de disposar necessàriament de la informació.
11/05/2016
Recollida de dades de persones discapacitades amb finalitat informativa
CNS 18/2016
No es pot descartar que en aquest cas la cessió de dades entre dues administracions públiques amb competències en matèria de serveis socials pogués estar habilitada per l'article 21 de l'LOPD. Ara bé, les circumstàncies concurrents en el supòsit examinat i l'adequada garantia del dret a la protecció de dades porten a considerar com a millor opció que el Departament informi les persones amb discapacitat empadronades al municipi de la possibilitat de participar en el procés electoral al Consell Rector de l'organisme autònom local.
11/04/2016
Cessió de dades i accés als sistemes d'informació per a la realització dels reconeixements mèdics d'embarcament marítim
CNS 60/2015
Examinada la proposta de conveni presentada, es considera que l'accés a dades de la història clínica de les persones que ho hagin autoritzat es considera adequat, tot i que caldria modificar determinades previsions establertes en el model d'obtenció del consentiment que figura com annex a la proposta, com també convindria establir previsions per limitar la informació a la qual s'accedeix a la mínima necessària per assolir la finalitat pretesa. Per altra banda, es considera necessari incorporar-hi informació sobre el registre d'accessos i la protecció de les xarxes de comunicacions, així com la previsió que ambdues entitats actualitzaran llurs documents de seguretat.
17/12/2015
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Total de pàgines: 20