S'han trobat 226 resultats amb els descriptors Història clínica
Possibilitat de compartir informació entre les entitats socials i de salut d'una comarca
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
Coneixement de la identitat de les persones que accedeixen a la història clínica
CNS 40/2015
L'exercici del dret d'accés d'un ciutadà sobre les persones que han demanat accés a la seva història clínica, permet conèixer si les dades s'han comunicat a persones alienes a l'entitat que tracta les seves dades, però no inclou la comunicació de les persones concretes que com a personal d'aquesta entitat hi hagin tingut accés. En cas que s'hagi produït un pèrdua o accés indegut a la informació de la persona, és el responsable del fitxer o tractament qui ha d'establir els mecanismes oportuns per fer cessar aquest accés indegut i, si escau, exigir les corresponents responsabilitats internes al causant de la mateixa, si bé la normativa vigent no estableix l'obligació de comunicar a les persones afectades de les pèrdues o accessos indeguts a la informació que les afecta.
01/09/2015
Adequació d'un projecte de salut mental a la normativa de protecció de dades
CNS 29/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions d'un Projecte relacionat amb l'anàlisi i explotació de les dades de la història clínica electrònica. Entre d'altres qüestions, es considera necessari concretar i aclarir diverses qüestions, entre d'altres: els fitxers relacionats amb el Projecte; les finalitats, habilitades per la normativa, que poden habilitar les peticions d'informació; establir un procediment adequat d'anàlisi de peticions d'informació; si la informació es tractarà de manera anonimitzada o en base al consentiment; la difusió que es pot fer de la informació tractada; la previsió d'un model integral de seguretat; el procediment tècnic d'anonimització; o l'exercici dels drets ARCO i l'opt-out. També es recomana, entre d'altres qüestions, incorporar una avaluació d'impacte sobre la privacitat (PIA).
23/07/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Centre sanitari
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre sanitari
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- DRETS HABEAS DATA
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació a la normativa de protecció de dades personals del Protocol d'actuació davant l'exercici dels drets ARCO a la Història Clínica Compartida de Catalunya
CNS 25/2015
El Dictamen examina el protocol d'actuació davant l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició a la Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3), que es considera adequat a les previsions establertes a la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal, sempre que es tinguin en compte diverses consideracions, en relació amb les previsions contingudes en la LOPD i el RLOPD pel que fa a l'exercici dels drets ARCO.
22/06/2015
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea la Xarxa de Vigilància Epidemiològica i es regulen els sistemes de notificació de malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics
PD 5/2015
03/06/2015
Exercici del dret de cancel·lació de dades contingudes a la història clínica
CNS 21/2015
Els terminis legals (Llei 21/2000) poden condicionar l'efectiva cancel·lació de dades de la HC de la sol·licitant. El dret a conèixer els propis orígens biològics, (LDOIA), comporta la conservació de la informació sobre la donació d'embrions de la HC de l'afectada, informació que ha de quedar a disposició dels seus fills. Res impedeix que el centre limiti altres accessos a la informació, o que l'afectada exerceixi, si ho considera convenient, el seu dret d'oposició al tractament de les dades, incloent qualsevol cessió o accés (sens perjudici del dret d'accés dels fills), en els termes de l'article 6.4 LOPD i articles 34 i 35 RLOPD.
15/05/2015
Comunicació de dades de pacients per atendre requeriments judicials
CNS 56/2014
Analitzades les funcions que la legislació vigent atribueix al CatSalut, es considera possible que un jutjat vehiculi a través d'aquest ens els requeriments d'informació als diferents centres i establiments de protecció de la salut i d'atenció sanitària i sòciosanitària de Catalunya en aquells supòsits en què es desconegui quin d'aquests centres que l'integren disposa de la informació que requereix per a la investigació judicial de què es tracti. La cessió d'aquesta informació per part de l'Hospital en aquests casos podria entendre's habilitada per les previsions de la Llei 41/2002 i, per tant, conforme amb l'article 7.3 de la LOPD.
14/11/2014
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació del model de consentiment informat d'un centre d'estudis epidemiològics a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 26/2014
Es valora positivament la formalització de l'obtenció del consentiment dels pacients que participen en un estudi a través del Full de consentiment, sens perjudici que caldria puntualitzar que la cessió de les "dades clíniques i del tractament" al Centre d'estudis, es limitarà, només, a les que siguin rellevants als efectes de l'estudi (article 4 LOPD); que es recomana identificar el centre hospitalari responsable que sol·licita el consentiment al pacient; que seria convenient recollir el DNI del pacient o el CIP, etc, per tal d'evitar confusions entre diverses persones amb els mateixos nom i cognoms; i que caldria informar sobre la possibilitat de revocar el consentiment i sobre la possibilitat d'exercir els drets ARCO en relació amb les dades tractades en fitxers del Centre d'estudis.
21/05/2014
Informe en relació amb el Projecte de Decret que modifica el Decret 67/2010, de 25 de maig, pel qual es regula el sistema de notificació de malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics al Departament de Salut
PD 3/2014
01/04/2014
Total de pàgines: 23