S'han trobat 4.297 resultats
PD 13/2024
15/07/2024
CNS 22/2024
La implantació de sistemes de votació electrònica no és contrària a la normativa de protecció de dades. Ara bé, cal que el sistema de votació electrònica emprat en el cas particular no permeti la visualització del nom i cognom, i sentit del vot, de les persones afectades en la pantalla quan el sistema de votació sigui secret.
Pel que fa al sistema de vot equiparable al vot a ma alçada, el fet de què es visualitzi uns segons el sentit del vot de cadascun dels votants es podria entendre que s’adequa a la normativa de protecció de dades, sempre que l’aplicatiu corresponent no conservi aquesta dada, d’acord amb l’exposat al fonament jurídic III.
En qualsevol cas, respecte de cada sistema de votació, cal que el responsable del tractament determini i apliqui mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc, tenint en compte l'estat de la tècnica, els costos d'aplicació i la naturalesa, l'abast, el context i les finalitats del tractament, així com els riscos de probabilitat i gravetat variables per als drets i les llibertats de les persones físiques. En aquest sentit, es traslladen algunes consideracions generals que poden ser tingudes en compte.
15/07/2024
CNS 17/2024
El rol del DPD dins l’organització del responsable (art. 4.7 RGPD) ve determinat per l’RGPD, sense que la seva adscripció orgànica o la coexistència i col·laboració amb d’altres figures, com ara la dels “referents en protecció de dades”, o d’altres òrgans (singularment, el responsable de seguretat), pugui desvirtuar les funcions que la normativa li atribueix o la seva independència funcional. Tenint en compte la normativa aplicable, i seguint les Directrius del Grup de Treball de l’Article 29, podria ser recomanable que el Departament, en compliment del principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 RGPD), estableixi els casos en què cal consultar al DPD, a efectes de claredat i en els termes que s’exposen en aquest dictamen, als efectes de garantir les funcions assessores i supervisores pròpies del DPD. Atès que el Departament ha de garantir la participació del DPD en totes les qüestions relatives a la protecció de dades de forma adequada i en el temps oportú, que el DPD és l’interlocutor amb les Autoritats de protecció de dades i que té atribuïdes funcions específiques, s’hauria d’interpretar la Resolució de concurs específic en els termes apuntats en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen.
15/07/2024
CNS 8/2024
Es planteja una consulta sobre la possibilitat de facilitar als regidors de govern i de l'oposició un informe emès per OAC, i un altre complementari, en relació a la tramitació d'un expedient de persona protegida.
En aquest cas, d’acord amb la informació de què es disposa, s’hauria de denegar l’accés a la informació sobre els dos informes de l’OAC indicats ja que, en principi, no serien pertinents ni necessaris pel desenvolupament de les funcions com a membres de la Comissió especial d’informació pel que fa a les irregularitats en la contractació de personal i, al mateix temps, podria comportar un perjudici per a la persona denunciant, informant o alertadora i tercers, que tenen dret a preservar la seva identitat d’acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
11/07/2024
IAI 16/2024
La normativa de protecció de dades personals no impediria l’accés de la persona reclamant a la informació sobre persones mortes que consti en els justificants de revista militar sol·licitats, per bé que aquest accés podria veure’s limitat, en els termes establerts a la legislació d’arxius i documents, per tractar-se d’informació que podria qualificar-se com a íntima. En tot cas, tractant-se de persones vives, no podria accedir-hi per considerar-se informació mereixedora d’una especial protecció.
11/07/2024
CNS 24/2024
Un Consorci formula una consulta sobre la licitud de facilitar la dada de telèfon fix de les persones objecte d’un estudi sobre la bretxa digital a l’empresa encarregada del tractament.
D’acord amb la normativa de protecció de dades el Consorci podrà facilitar a l’empresa externa la dada de telèfon fix per a la realització d’un estudi sobre la bretxa digital de (...) persones majors de 65 anys empadronades a (...), sempre que aquesta finalitat sigui compatible amb la finalitat o finalitats inicials que van justificar el tractament d’aquesta dada o la seva publicació en un fons d’accés públic.
En cas que les finalitats no siguin compatibles caldrà el previ consentiment de les persones interessades en els termes de l’article 7 de l’RGPD.
11/07/2024
PS 77/2023
Es canvia el criteri inicial (en què es considerava el CTTI corresponsable) i es declara que el CTTI, com a encarregat del tractament, ha comès una infracció molt greu per no haver seguit les instruccions del responsable (els departaments, etc.). També per no haver vetllat perquè, en les trucades del SAU, les entitats subencarregades informessin sobre protecció de dades, cosa que incloïa informar que la trucada podia ser gravada.
09/07/2024
PS 44/2024
L'escola va publicar les imatges d'una alumna menor d'edat, en obert, al web de l'escola i a la plataforma d'emmagatzematge de fotos que gestiona l'escola, sense comptar amb el consentiment previ dels seus progenitors.
09/07/2024
PT 114/2023
05/07/2024
PS 14/2024
La història clínica de la fundació denunciada està configurada de manera que, des del disseny i per defecte, els metges propis i externs de la fundació poden accedir-hi, a través dels sistemes d'informació de la fundació. Aquest fet va provocar que un metge extern que va atendre la persona denunciant en el marc d'una assistència sanitària privada accedís a la seva història clínica, sense el seu consentiment explícit ni cap altra base jurídica que legitimés aquest tractament. En aquest cas, no s'imputa la vulneració del deure de la protecció de dades des del disseny i per defecte, atès que hi ha un concurs ideal d'infraccions i només s'imputa la infracció més greu; és a dir, la vulneració del principi de licitud (qualificada com a molt greu). Tampoc s'imputa la vulneració del principi de limitació de la finalitat, perquè queda subsumida en la infracció relativa al principi de licitud.
05/07/2024
Total de pàgines: 430