S'han trobat 121 resultats amb els descriptors Administració autonòmica
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Comunicació d'informació per part d'un sindicat als seus òrgans de govern i afiliats
CNS 26/2009
Es planteja la possibilitat que el secretari general d'un sindicat com a membre d'un òrgan col·legiat d'un dels ens públics competents en matèria de salut pugui comunicar els acords i les seves intervencions en aquell òrgan col·legiat als òrgans de govern i als afiliats al sindicat. La comunicació de dades als òrgans de govern que regeixen el sindicat, d'acord amb el que preveu l'article 11.2.c) de la LOPD, és legítima per la finalitat que la justifica. La comunicació de dades als afiliats al sindicat es considera cessió de dades i només seria legitima en el supòsit en què fos habilitada per una norma amb rang de llei, d'acord amb el que disposa l'article 11.2 a) de la LOPD.
01/01/2009
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Legitimació d’un ajuntament per accedir a dades personals dels seus treballadors i que es troben en poder d'una altra administració
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
Cessió de dades que poden revelar la religió o les creences personals
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Accés a dades de persones disminuïdes per part d'una Administració competent en matèria de treball
CNS 39/2009
En el cas examinat el cedent i el cessionari, que formen part de l'Administració pública autonòmica, tenen personalitat jurídica diferenciada. Cal aplicar doncs el règim de comunicació de dades previst en l'article 21 de la LOPD. En conseqüència, l'accés fonamentat en la finalitat de crear un Sistema d'indicadors sobre la situació i evolució en el món laboral de persones amb discapacitat, és legítim, des de la perspectiva de la protecció de dades, perquè es refereix a matèries coincidents amb les que són objecte de la competència de l'entitat responsable del fitxer. En qualsevol cas, cal preveure el compliment adequat del deure d'informació (article 5 de la LOPD); crear el fitxer o fitxers que resultin necessaris per a conservar i tractar la informació personal de forma adequada, i aplicar al tractament de dades el nivell alt de mesures de seguretat, així com donar compliment al deure de secret (article 10 de la LOPD).
01/01/2009
Transferència o comunicació internacional de dades entre l'Administració autonòmica i delegacions a l'exterior
CNS 46/2009
La LOPD s'aplica al tractament de dades que efectua l'Administració pública en territori espanyol. Qualsevol comunicació de dades amb destinació al territori d'altres països, haurà de tenir en compte el règim aplicable a les transferències internacionals de dades (TID), previst als articles 33 i 34 LOPD, tenint en compte les excepcions previstes i la necessitat, si escau, de l'obtenció de l'autorització prèvia del director de l'AEPD. En concret, la concurrència del consentiment inequívoc del titular de les dades o si la TID és necessària per a la consecució d'un contracte entre el responsable i el titular de les dades, són supòsits que permeten la comunicació sense requerir l'autorització prèvia. Pel que fa a les comunicacions que tinguin el seu origen en el territori de tercers països amb destinació a l'Administració catalana, regirà la normativa interna del país d'origen on es produeix el tractament de les dades.
01/01/2009
Cessió de dades a la Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma per tal d'informar sobre una oferta educativa en català
CNS 5/2008
Es planteja una cessió d'una base de dades, en conjunt, que conté dades de caràcter personal, a una Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma, per tal de donar informació sobre una oferta educativa en català. L'Administració autonòmica catalana relacionada amb la consulta no exerceix competències en l'àmbit educatiu, sinó de representació del Govern i de difusió cultural. Per tant, no es donen els requisits d'identitat de competències o matèries que l'article 21 de la LOPD exigeix per poder realitzar la cessió sense el consentiment dels titulars de les dades. Caldria demanar els corresponents consentiments dels titulars de les dades personals, o bé utilitzar altres mecanismes informatius.
01/01/2008
Obtenció i cessió de dades en el Projecte de Decret d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat
CNS 11/2008
Obtenció i cessió de dades personals d'alumnes entre centres educatius sota els principis de seguretat i confidencialitat. La Llei Orgànica d'Educació habilita la cessió de dades d'alumnes entre centres educatius sempre i quan la cessió provingui del centre on hagués estat escolaritzat l'alumne amb anterioritat i només en exercici de la funció docent i orientadora. S'aconsella la introducció dels conceptes de la normativa de protecció de dades durant els anys d'escolarització. D'aquesta manera es facilitaria l'assumpció de normes de comportament de caràcter preventiu vers l'autodeterminació informativa i la utilització responsable dels mitjans tecnològics i de comunicació.
01/01/2008
Total de pàgines: 13