S'han trobat 416 resultats amb els descriptors Salut
Accés electrònic a dades de salut sense certificat electrònic
CNS 29/2012
L’ús del certificat digital o del DNI electrònic per accedir a informació sensible, com ara les dades de salut, no s’estableixen ni en la LAECSP ni en el RLOPD com les úniques tecnologies que garanteixen el compliment de les mesures de seguretat de nivell alt per a la identificació i l’autenticació d’usuaris. Si bé des del punt de vista de la normativa de protecció de dades sempre serà preferible el sistema que ofereixi majors garanties de seguretat, com ara la utilització de mecanismes basats en certificats electrònics, es poden utilitzar altres sistemes d’accés a les dades contingudes a la carpeta personal de salut, sistemes robusts d’identificació i autenticació, com ara usuari i contrasenya, sempre que la política de seguretat implantada en garanteixi la confidencialitat.
14/06/2012
Exigibilitat de consentiment dels afectats en estudis observacionals en matèria de salut
CNS 27/2012
El tractament de dades de salut per a finalitats d’investigació exigeix el consentiment del titular de les dades o, alternativament, que es separin les dades identificatives de les clinicoassistencials, per tal d’assegurar l’anonimat de la persona física titular. A manca de consentiment o d’anonimització de les dades de salut, només es poden tractar sense consentiment si es disposa de la suficient habilitació, prevista en una norma amb rang de llei (article 7 de la LOPD). En la normativa examinada no hi ha previsions, en relació amb l’interès científic rellevant, l’elevat nombre de participants, el caràcter retrospectiu d’un estudi observacional o l’absència de risc per la salut, que permetin eximir de l’obligació de recollir el consentiment dels interessats en relació amb el tractament de les seves dades, en el context dels estudis observacionals. Això, sens perjudici que existeixi una altra habilitació en normes amb rang legal per al tractament de dades personals, en relació amb aquestes circumstàncies.
13/06/2012
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es regula la Comissió Tècnica en matèria de Documentació Clínica
PD 9/2011
30/06/2011
Inclusió del número de DNI als comunicats de baixa laboral
CNS 24/2011
Els Centres d'Atenció Primària poden recollir i tractar la dada personal corresponent al número de DNI d'un pacient per a l'enregistrament correcte del comunicat de baixa laboral, en la mesura que, d'acord amb el principi de qualitat de les dades, es tracta d'una dada adequada, pertinent i no excessiva per al compliment d'aquesta finalitat, i han de conservar-la durant el temps que sigui estrictament necessari per gestionar la corresponent baixa laboral.
20/06/2011
Difusió de dades dels treballadors a través del web
CNS 18/2011
La difusió d'informació de les dades del personal d'un Consorci sanitari, relatives als seus noms i cognoms, professió i centre de treball a través d'internet, en adreçar-se a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió de dades, i per tant la seva publicació requereix el consentiment de les persones afectades, o en el seu defecte, una norma amb rang de llei que l'habiliti. En el cas del personal mèdic del Consorci i amb la finalitat de fer possible l'elecció de metge, aquesta difusió al web corporatiu trobaria el seu empara legal en les lleis 41/2002 i 44/2003. En el cas del personal estatutari sanitari no afectat per la possibilitat d'elecció de metge, i del personal estatutari no sanitari, el Consorci haurà de valorar en atenció a les funcions que tinguin atribuïdes, la pertinença de la difusió de les seves dades al web del Consorci, sempre tenint en consideració el principi de qualitat i proporcionalitat de les dades. I en tots els casos, el deure d'informació previst a l'article 5 LOPD.
20/05/2011
Informe en relació amb l'Avantprojecte de Llei de mesures fiscals i financeres per al 2011
PD 5/2011
23/03/2011
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual s'actualitza la regulació dels fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Salut
PD 45/2010
08/02/2011
Diverses qüestions relacionades amb la implantació d’un projecte que preveu l’ús d’aparells desfibril·ladors en llocs públics
CNS 1/2011
La posada en marxa d'un projecte que preveu l'ús de desfibril·ladors en espais públics permet la recollida d'informació personal que es pot associar a la persona atesa i, per tant, arribar a identificar-la sense requerir esforços desproporcionats. La cessió de les dades de salut enregistrades als aparells al centre de salut perquè s'incorporin a la història clínica del pacient es considera legítima en aquest cas (article 11.2.f) de laLOPD). La instal·lació d'una càmera en les cabines en què s'ubicaran els desfibril·ladors haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009 per tal de poder considerar el seu tractament legítim.
24/01/2011
Inscripció d'un biobanc al Registre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i sobre tràmits d'adaptació al Codi Tipus
CNS 52/2010
El Registre de Protecció de Dades de Catalunya és competent per a inscriure els biobancs creats per les entitats incloses a l'àmbit d'actuació de l'Autoritat de Protecció de Dades de Catalunya, d'acord amb els formularis i el programari establerts, un cop s'hagi aprovat la creació del biobanc d'acord amb el procediment establert per la Llei 14/2007. L'adhesió a un Codi tipus s'ha de fer d'acord amb els requisits que estableix el propi Codi. ADVERTÈNCIA: Cal tenir en compte que, posteriorment a l’elaboració d’aquest Dictamen, ha entrat en vigor el Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, segons el qual la inscripció del fitxer de dades en qüestió al Registre de Protecció de Dades és requisit necessari per a la concessió de l’autorització per a la constitució i el funcionament del biobanc (article 5.e).
04/01/2011
Total de pàgines: 42