S'han trobat 21 resultats amb els descriptors Habitatge
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones que es troben en risc d'exclusió residencial
PD 11/2016
26/09/2016
Localització d'habitatges buits i identificació dels propietaris a partir del consum d'aigua
CNS 14/2016
L'article 41 de l'LDH només habilita, a manca del consentiment dels afectats, la comunicació a l'Ajuntament de les dades dels consums d'aigua als efectes de constatar la situació de desocupació (article 41.5 LDH), si l'Ajuntament ja ha detectat prèviament l'existència de determinats habitatges desocupats al municipi a través dels sistemes explicitats a l'article 41.4 LDH, o a través d'altres mecanismes que s'hagin pogut establir.
30/03/2016
Accés de l'entitat que gestiona lloguers d'habitatges a informació de les persones llogateres
CNS 37/2014
La comunicació, per part de l'Ajuntament a una entitat pública que gestiona lloguers d'habitatges, d'informació relativa a les persones llogateres que incompleixen reiteradament el pagament de les quotes de lloguer, requereix, a manca d'altra habilitació legal, el consentiment de les persones titulars de les dades, que haurà de ser exprés en el cas que es comuniquin dades especialment protegides (article 7 LOPD).
18/07/2014
Accés per part de l'Ajuntament al Padró Municipal d'Habitants per verificar l'ocupació dels habitatges de les entitats financeres
CNS 2/2014
Resulta admissible la utilització per part de l'Ajuntament de les dades del Cadastre i les del padró municipal d'habitants, als efectes de posar-se en contacte amb els propietaris. L'Ajuntament pot consultar el padró, als efectes de detectar si en un habitatge d'una entitat financera no hi ha persones empadronades (art. 41 LDH). Més enllà d'aquesta comprovació, en aquells casos en què hi hagi persones inscrites, no semblaria justificat tractar les dades d'aquestes persones amb aquesta finalitat inicial de detecció (principi de qualitat). Les companyies subministradores han de comunicar a l'Ajuntament la informació que els sigui requerida sobre consums anormals d'aigua, gas i electricitat associada a persones físiques identificades o identificables, per a les finalitats de comprovació previstes a l'article 41.5 de la LDH, quan s'hagi detectat prèviament una situació anòmala de l'habitatge.
03/02/2014
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual es regulen els fitxers de dades de caràcter personal gestionats per l'Agència de l'Habitatge de Catalunya
PD 28/2013
04/10/2013
Informe en relació amb la proposta de modificació del Reglament del Registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial de Barcelona
PD 17/2013
22/07/2013
Cessió d'informació personal entre administracions als efectes del control del dipòsit de fiances
CNS 10/2012
La cessió de les dades i documents que consten en els expedients d'ajuts per al pagament de lloguers a un ens de dret públic de la Generalitat, per tal que aquest pugui exercir la inspecció sobre l'obligació que tenen els propietaris d'habitatges arrendats de dipositar la fiança en el Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes, requereix, a manca d'habilitació legal, el consentiment de les persones titulars de les dades.
29/02/2012
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Consulta relativa a l'accés a dades del Padró municipal d'habitants i de tramitació de l'IAE
CNS 16/2009
Es planteja la comunicació de dades del padró municipal d'habitants (PMH) i de l'IAE, dels ajuntaments a un ens públic d'una altra Administració. L'article 16.3 LBRL no habilita la comunicació de la dada relativa a l'existència d'un contracte de lloguer, per la qual cosa, i a manca d'una altra norma habilitant, la comunicació dels ajuntaments a aquest ens públic de les dades del contracte de lloguer aportat amb ocasió de la inscripció al PMH requereix el consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades de l'IAE, partint de la consideració que el dipòsit de fiança no es pot considerar un recurs públic no tributari, la comunicació de les dades que serveixen per a la gestió de l'impost, requereix el consentiment previ de les persones afectades. Consegüentment, a manca de consentiment no és permesa aquesta comunicació de dades. En tot cas, cal tenir en compte el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats d'una empresa municipal a una entitat de dret públic
CNS 20/2009
Comunicació d'una societat municipal a un ens públic d'una altra Administració Pública de determinades dades dels abonats al servei de subministrament d'aigua prestat per la societat municipal. Per tal de subscriure el concert amb l'empresa municipal i recaptar les quantitats econòmiques de les fiances es considera legítima la comunicació de l'empresa municipal envers l'ens públic, sense necessitat de requerir el consentiment de les persones abonades, de les seves dades personals relatives al nom i cognoms, l'adreça (carrer, número i població), el DNI o CIF i l'import de la fiança. Es considera il·legítima la comunicació de les dades consistents en si els abonats són propietaris o llogaters del lloc on se'ls subministra l'aigua, atès que, en no ser dades necessàries per a gestionar el dipòsit de les fiances que estableix l'article 4 de la Llei 13/1996, es consideren excessives.
01/01/2009
Total de pàgines: 3