S'han trobat 123 resultats amb els descriptors Educació
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Adequació de la publicació de la resolució de concessió d'ajuts escolars a la normativa de protecció de dades
CNS 19/2013
La comunicació de la resolució del procediment de concessió d'ajuts escolars a tercers diferents dels interessats constitueix una cessió que, a manca d'habilitació legal, requereix del seu consentiment. Ara bé qualsevol ciutadà pot accedir a la relació de persones beneficiàries dels ajuts que, d'acord amb la LGS, ha de ser objecte de publicació per part de l'ens local. D'altra banda, la presentació d'una declaració responsable pel sol·licitant de l'ajut permetria a l'ens local comprovar, durant el procediment, que aquest no té deutes pendents de pagament amb el centre escolar on està escolaritzat l'alumne o bé que té concedit l'ajornament, el fraccionament o la seva suspensió.
09/04/2013
Cessió a un ajuntament de dades de matriculació en centres escolars del municipi per a l'atorgament d'ajuts individuals
CNS 40/2012
La cessió de dades personals del fitxer “Alumnat de centres educatius dependents del Departament d’Ensenyament” vers un ajuntament, per tal d’identificar els beneficiaris d’una subvenció per a l’adquisició de llibres de text, notificar-los dita condició i determinar-ne l’import, a l’empara de l’article 21 de la LOPD pot resultar contrària al principi de finalitat, per la qual cosa caldria valorar la possibilitat d’emprar altres mecanismes per a l’obtenció de la informació necessària per a la seva tramitació i atorgament que resultin més garantistes del dret a la protecció de dades personals.
13/09/2012
Difusió de dades d'alumnes a la intranet d'una Universitat
CNS 41/2011
La publicació a la intranet d'una Universitat, mitjançant un directori, de les dades dels seus alumnes per tal que el professorat pugui contactar amb ells per motiu dels seus estudis, així com per facilitar el contacte entre els alumnes, constitueix una cessió de dades que, atesa la manca d'habilitació legal, requereix comptar amb el seu consentiment, el qual pot obtenir-se a través de diferents mitjans, com ara, mitjançant l'enviament d'un correu electrònic sempre que es reuneixin els requisits establerts a l'article 14 del RLOPD.
12/01/2012
Competència de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades sobre fitxers d'escoles concertades
PET 10/2011
L'àmbit d'actuació de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades comprèn, entre d'altres, els fitxers i tractaments que duen a terme les entitats de dret privat que presten serveis públics per mitjà de qualsevol forma de gestió directa o indirecta, si es tracta de fitxers i tractaments vinculats a la prestació d'aquests serveis (article 3.f) de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades). Per tant, es poden inscriure en el Registre de Protecció de Dades els fitxers vinculats a la prestació del servei d'educació pel que fa als nivells concertats.
28/11/2011
Competència de l'APDCAT sobre els fitxers d'una llar d'infants privada que rep subvencions públiques
PET 8/2011
L'àmbit d'actuació de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades comprén, entre d'altres, els fitxers i tractaments que duen a terme les entitats de dret privat que presten serveis públics per mitjà de qualsevol forma de gestió directa o indirecta, si es tracta de fitxers i tractaments vinculats a la prestació d'aquests serveis (article 3.f) de la Llei 32/2010, de l'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades). Els fitxers creats per gestionar la llar d'infants no es trobarien inclosos en l'esmentat àmbit d'actuació en la mesura que aquest servei educatiu no es presti en règim de concert i, per tant, s'hauran d'inscriure al Registre General de Protecció de Dades de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
21/11/2011
Comunicació de dades entre la policia i els centres educatius per la detecció d'alumnes en situació de risc
CNS 27/2011
Els centres educatius estan legitimats per poder tractar les dades personals dels seus alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora que tenen atribuïdes, sense necessitat de comptar amb el seu consentiment o el del seu representant legal. Així mateix, entre d'altres supòsits analitzats, poden comunicar determinades dades a la policia de proximitat, sense consentiment, per contrastar la informació que es té sobre un determinat alumne, en la mesura que aquesta cessió es fonamenti en la protecció de l'interès del menor i s'emmarqui dins la funció educativa que el centre té atribuïda per la LO 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
07/09/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre educatiu
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Publicació de les avaluacions dels docents que fan els alumnes de la Universitat
CNS 29/2011
La publicació efectuada per la Universitat dels resultats de l'avaluació dels docents universitaris feta pels alumnes, està habilitada per la Disposició addicional 21a, punt 4, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril. Tot i l'habilitació legal per a publicar-les, durant el temps necessari per assolir la finalitat de la publicació, tant al tauler d'anuncis de la universitat, com a la intranet o a internet, des del punt de vista del dret a la protecció de dades, es recomana la publicació al tauler d'anuncis i/o a la intranet. En el cas que s'opti per la publicació a internet es recomana implementar mesures tècniques per limitar l'acció de les eines de recerca d'internet.
28/07/2011
Utilització del número de DNI com a login i publicació del número de DNI a un web d'accés restringit
CNS 28/2011
Un sistema d'identificació per accedir a la part restringida d'un web, basat exclusivament en un usuari coincident amb el número de DNI no és un sistema adequat d'identificació i autenticació. La publicació del número de DNI en un espai de formació que no té per objecte donar a conèixer els resultats de les avaluacions no troba habilitació legal a la disposició addicional 21a, punt 3, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la que es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
13/07/2011
Instal.lació de càmeres de videovigilància a un centre d'educació superior i secundària
CNS 44/2010
La instal·lació de càmeres de videovigilància per al control d'accessos d'un centre d'educació superior i secundària per motius de seguretat pot trobar cobertura a l'article 6.2 de la LOPD. Les sistemes instal·lats amb aquesta finalitat no han de ser utilitzats per a altres finalitats diferents, com ara el control dels treballadors del centre. En qualsevol cas, correspon a l'entitat responsable del fitxer aprovar-ne la seva creació, la notificació al Registre de Protecció de Dades de Catalunya, com també el compliment del deure d'informació, d'acord amb el que estableix la Instrucció 1/2009, de 10 de febrer, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, sobre el tractament de dades de caràcter personal amb fins de videovigilància.
29/11/2010
Total de pàgines: 13