S'han trobat 636 resultats
Resolució d'arxivament. Enviament de missatges de WhatsApp a un grup de persones sense el seu consentiment i esmentant un regidor.
IP 177/2023
S'arxiva la denúncia, ja que no s'ha provat que el número de telèfon des del qual es van enviar els missatges sigui de titularitat municipal. Tampoc s'ha provat la creació d'un grup de WhatsApp sense consentiment dels suposats integrants, ni la difusió de dades personals d'un regidor a través dels missatges esmentats.
23/01/2024
Utilitzar una adreça electrònica particular per exercir funcions públiques.
IP 228/2022
La persona denunciant es queixava que el Síndic de Greuges local havia utilitzat el seu correu particular per respondre una queixa que havia presentat contra un ajuntament. La denúncia s'arxiva per considerar, d'una banda, que l'adreça particular utilitzada és una dada personal del Síndic i, per tant, l'ús d'aquesta dada a l'efecte assenyalat va ser un tractament consentit pel seu titular (art. 6.1.a RGPD). I, d'altra banda, perquè les dades de la denunciant tractades amb l'enviament d'aquest correu obeeixen al compliment de les funcions assignades al Síndic (art. 6.1.e RGPD).
21/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 494/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 456/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Les dades no es consideren dades personals.
IP 252/2022
S'arxiva la denúncia contra l'ajuntament, perquè les dades que va donar l'alcalde sobre la denunciant no són dades personals, ja que per si soles no permetien identificar la denunciant (art.4.1 RGPD).
12/12/2023
Publicació de les dades identificatives del personal interí dels centres penitenciaris.
IP 397/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé la normativa de protecció de dades personals i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Es resol arxivar les actuacions, atès que aquesta Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els funcionaris de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. També s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
12/12/2023
Principi de presumpció d'innocència.
IP 83/2023
No ha quedat acreditada la comunicació de les adreces electròniques dels empleats públics a un sindicat, que en aquell moment no tenia representació en cap òrgan de representació sindical de l'ICS o de l'administració de la Generalitat de Catalunya, ni del seu sector públic.
12/12/2023
Enviament d'un avís de notificació electrònica al telèfon mòbil sense consentiment.
IP 62/2022
El denunciant es queixa que el Departament de Salut li ha tramès l'avís d'una notificació electrònica sobre un expedient sancionador al seu telèfon mòbil, sense haver consentit de rebre notificacions electròniques. Es resol arxivar la denúncia, perquè el denunciant va facilitar el seu número de telèfon mòbil en el moment que la policia li va aixecar acta i perquè va accedir voluntàriament a la notificació electrònica, quan va rebre l'avís.
04/12/2023
Total de pàgines: 64