S'han trobat 647 resultats
Enviament d'un avís de notificació electrònica al telèfon mòbil sense consentiment.
IP 62/2022
El denunciant es queixa que el Departament de Salut li ha tramès l'avís d'una notificació electrònica sobre un expedient sancionador al seu telèfon mòbil, sense haver consentit de rebre notificacions electròniques. Es resol arxivar la denúncia, perquè el denunciant va facilitar el seu número de telèfon mòbil en el moment que la policia li va aixecar acta i perquè va accedir voluntàriament a la notificació electrònica, quan va rebre l'avís.
04/12/2023
Utilització de les dades del Padró municipal d'habitants per enviar cartes als joves del municipi.
IP 102/2023
L'Ajuntament va consultar les dades del padró (en concret, la data de naixement i l'adreça postal del domicili habitual) per identificar les persones residents al municipi que farien 18 anys d'edat l'any 2022. Després va utilitzar les dades per enviar-los una carta i convidar-los a participar en la celebració d'aniversari organitzada pel consistori. Escau arxivar les actuacions, perquè l'ajuntament ha tractat les dades del padró segons el que preveuen l'article 5.1.a i 6.1.e de l'RGPD, per assolir una finalitat inclosa dins del seu àmbit competencial i que és compatible amb la triple finalitat que va justificar la recollida inicial de les dades, segons les previsions de l'art. 5.1.b de l'RGPD i la normativa reguladora del règim local.
04/12/2023
Captació i difusió de la imatge d’un menor per xarxes socials.
IP 298/2022
El denunciant es queixa que un treballador municipal (un bidell) va fer unes fotos del seu fill, que s'havia fet mal entrenant en el camp esportiu municipal, i les havia difós. S’arxiven les actuacions, atès que no ha quedat acreditat que l’autoria de la fotografia del menor lesionat i la seva difusió posterior recaigui en el bidell de l’ajuntament.
04/12/2023
Imatges de menors.
IP 120/2022
S’arxiva la denúncia, ja que el tractament de les imatges dels alumnes que participaven a l'acte públic de dansa organitzat per l'ajuntament no es basava en el formulari que va entregar el CEIP a les famílies per recollir el consentiment, sinó que la base jurídica que legitimava aquest tractament era una missió d'interès públic (art. 6.1.e RGPD), sobre la base de les competències municipals per promocionar la cultura i l'esport (art. 69.1 LBRL i 154 TRLMRLC i 25.2.m LBRL i 66.3.n TRLMRLC). El tractament tampoc vulnera l’LO 1/1982, ja que es considera que la intromissió al dret a la pròpia imatge queda justificada perquè la imatge es capta de manera accidental i secundària en relació amb la resta de la informació gràfica en què s'insereix (doctrina del TS).
04/12/2023
Tractament de dades personals per part de dos agents de la policia local.
IP 40/2022
L'objecte de la denúncia era manifestar que dos treballadors de la comissaria de la Policia Local van comunicar a una tercera persona el TIP i el lloc de feina del denunciant. Tanmateix, de la documentació aportada durant la fase d'informació prèvia s'infereix que la persona a qui es van comunicar les dades ja coneixia aquesta informació. Per això, es considera que no s'ha acreditat que fossin els agents qui li revelessin dades personals del denunciant. Per tot això, s'arxiven els fets.
22/11/2023
Publicació de les dades identificatives del personal interí dels centres penitenciaris.
IP 396/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms, i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé el principi de confidencialitat (art. 5.1.f RGPD) i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Respecte d'això, es resol arxivar les actuacions, atès que l'esmentada Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els treballadors de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. En darrer terme, també s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
22/11/2023
Informació arxivada en carpeta digital.
IP 107/2022
S'acorda arxivar els tres fets denunciats per un policia local contra l'ajuntament: 1. El fet que l'ajuntament audités el contingut de la seva carpeta digital, ubicada a l'ordinador de la comissaria, perquè en el moment de presentar la denúncia el termini de prescripció de la infracció (3 anys) ja s'havia superat. 2. Els fets sobre la manca d'expertesa de l'autor de l'informe de l'auditoria informàtica, atès que es considera que l'Autoritat no té competència sobre aquest assumpte. 3. El fet sobre la incertesa de si la informació indeguda de la seva carpeta digital va ser suprimida o no, s'arxiva perquè es considera que hi ha prou indicis per considerar que l'entitat va mantenir aquesta informació bloquejada, d'acord amb l'establert a l'article 32 LOPDGDD.
22/11/2023
Accés a una classe en línia.
IP 115/2022
S'acorda arxivar la denúncia, atès que el disseny del sistema d'autenticació dels alumnes que accedeixen a la classe en línia era correcte. El tercer aliè a l'IES que hi va accedir emprant el nom i cognom d'una alumna, i després va difondre un vídeo de contingut sexual, es va servir de l'engany per confondre el professor. D'altra banda, l'accés a la classe en línia no va comportar cap filtració ni accés a dades personals.
15/11/2023
Utilització de dades personals obtingudes en l'exercici del càrrec.
IP 191/2022
Una empleada pública va emprar les dades identificatives d'una ciutadana per denunciar-la davant del Cos de Mossos d'Esquadra (CME), per una presumpta agressió soferta quan la ciutadana va demanar una cita prèvia en una oficina d'atenció a la ciutadania. Es considera que la recollida de dades identificatives de la ciutadana està emparada per l'article 6.1.e de l'RGPD, relatiu a l'exercici de poders públics, per concertar la cita prèvia. Pel que fa la comunicació de dades personals al CME, es considera que la informació era necessària per complir una obligació legal (art. 6.1.c RGPD), en connexió amb la Llei d'enjudiciament criminal (LECr), que obliga a informar el jutge d'instrucció de qualsevol delicte públic
08/11/2023
Accessos a història clínica.
IP 254/2023
Es resol arxivar els fets denunciats, atès que els sis accessos materialitzats a la història clínica de la persona denunciant els va dur a terme una llevadora que tenia encomanades tasques relacionades amb un seguiment assistencial concret. En relació amb això, escau concloure que els accessos esmentats estan emparats per l'article 6.1.e de l’RGPD, relatiu a l'exercici de poders públics, en connexió amb l'article 9.2.h de l’RGPD.
31/10/2023
Total de pàgines: 65