S'han trobat 3.913 resultats
Possibilitat d'utilitzar bústies comunitàries per rebre correspondència
CNS 16/2011
Des de la vessant de la protecció de dades de caràcter personal, l'ús d'una bústia comunitària en un edifici d'habitatges per rebre la correspondència quan la porta d'accés a l'edifici es manté tancada es podria considerar conforme amb la normativa de protecció de dades en la mesura que es comptés amb el consentiment lliure, inequívoc, específic i informat de les persones titulars d'aquestes dades o, en el seu defecte, amb una llei o norma amb rang de llei, sens perjudici de les previsions d'altra normativa sectorial aplicable, en especial, la normativa reguladora de la prestació del servei postal universal, segons la qual el seu ús només seria possible si la bústia reunís determinades condicions o comptés amb l'autorització de l'autoritat competent.
03/05/2011
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
RESOLUCIÓ D’ARXIU de la informació prèvia núm. 87/2010, referent a l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona i a Nexgrup Tecnologia en Prevención SL.
IP 87/2010
La cessió de dades personals relatives a la salud dels treballadors que s'han sotmés a un reconeixement mèdic, per part d'un servei de prevenció alié contractat per una empresa, a un altre servei de prevenció, és una actuació conforme a la normativa de protecció de dades sempre i quan: a) ambdós serveis de prevenció tinguin la consideració d'encarregat del tractament en relació a l'empresa contractant del servei de prevenció; i, b) quan aquesta comunicació s'hagi efectuat seguint les instruccions donades per l'empresa contractant del dit servei. Articles aplicats: 7.3 i 12 LOPD, DA 31ª Llei 30/2007
28/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment de tutela de drets núm. 52/2010, instat pel Sr. XXX, relatiu a l’Autoritat del Transport Metropolità
PT 52/2010
Es desestima el dret d'accés a informació vinculada al títol de transport públic d'un menor exercit per un dels progenitors per constar l'oposició expressa de l'altre progenitor, conflicte que conforme al Codi Civil de Catalunya s'haurà de plantejar davant el Jutjat de família. A més a més, també es té en compte que amb l'accés a la informació pretesa per un progenitor es podria accedir a informació sobre els trajectes efectuats per l'altra progenitor, de manera que es podria vulnerar el seu dret a la protecció de dades. Articles aplicats: art. 15 LOPD, article 236.18 del Codi Civil de Catalunya
28/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment de tutela de drets núm. 7/2011, instat pel Sr. XXX contra la Diputació de Lleida.
PT 7/2011
Estimació parcial del dret de cancel·lació exercit respecte a dades publicades als edictes del BOP de LLeida (versió digital). S'estima per raons formals per incompliment del termini en què havia de requerir esmena de la sol·licitud defectuosa, i es desestima per raó de fons ja que les dades que es volen cancel·lar fan referència a edictes ordenats publicar per l' Ajuntament de LLeida, éssent aquest el responsable del fitxer i per tant qui és competent per resoldre sobre la cancel·lació. Amb posterioritat a la reclamació el ciutadà exerceix dret d'oposició davant Diputació pel que fa a la indexació de les seves dades publicades al BOP per part dels cercadors d'internet, petició que és aliena al procediment i que en tot cas ha de resoldre en primer terme l'ajuntament. Tot i això es fa una recomanació a la Diputació per tal que adopti mesures oportunes per evitar indexació d'acord amb Recomanació 1/2008 de l'APDCAT. Articles aplicats: 16 LOPD, 32
28/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment de tutela de drets núm. 18/2011, instat pel Sr. XXX contra l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron.
PT 18/2011
El dret d'accés a la història clínica s'ha de facilitar encara que aquesta es trobi il·localitzable. En tal cas, el responsable del fitxer ha de recopilar tota aquella informació que es conservi en altres formats, fitxers o arxius i fer efectiu el dret d'accés d’acord amb les modulacions establertes per la legislació sectorial. Correspon al responsable del fitxer o tractament el compliment del deure de resposta al dret exercit. Articles aplicats: 15 LOPD; 27, 29, 30 RLOPD; i 13 de la Llei 21/2000.
28/04/2011
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 48/2010, referent a l’Ajuntament de Tremp.
PS 48/2010
L’encàrrec, per part d’un Ajuntament a una societat anònima, de la gestió del servei de subministrament d’aigua potable d’un municipi, comporta la necessitat de formalitzar per escrit les especificacions de l’article 12 de la LOPD, atès que aquesta relació jurídica comporta ineludiblement l’accés i tractament de dades personals contingudes en fitxers dels quals és responsable l’Ajuntament. El fet que la societat anònima hagi estat creada per un consorci del qual en forma part l’Ajuntament sancionat, no és una característica que alteri el règim aplicable a la comunicació de dades personals. Articles aplicats: arts. 44.2.d) i 12 LOPD, art. 2 Llei 30/1992.
15/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 60/2010, referent al grup municipal de Convergència i Unió a l’Ajuntament de Mediona.
PS 60/2010
L'ús de les dades de caràcter personal amb una finalitat diferent a aquella per a la qual es van obtenir sense el consentiment de les persones afectades o la concurrència d'una habilitació legal constitueix una infracció greu. Els regidors estan facultats per tal d'accedir a la documentació del registre d'entrada i sortida de documents de l'Ajuntament amb la finalitat de control, conforme a la legislació de règim local. Aquesta facultat no permet però utilitzar les dades personals a les quals s'ha accedit, per tal de contactar amb les persones afectades a fi d’oferir-li suport. Articles aplicats: 3 h), 4, 5, 6, 44.3 D) LOPD; 10 i 12 RLOPD; 164 Decret legislatiu 2/2003.
15/04/2011
Acredítació del compliment del deure d'informació
CNS 12/2011
Correspon al responsable del fitxer o del tractament acreditar el compliment del deure d'informació de l'article 5 de la LOPD. L'anul·lació de l'article 18 del RLOPD per la Sentència del Tribunal Suprem de 15 de juliol de 2010, comporta llibertat en la forma d'acreditar el compliment del deure d'informació de l'article 5 de la LOPD, però no eximeix el responsable del fitxer d'acreditar-ne el compliment. En la recollida de dades de caràcter personal via telefònica l'enregistrament de la trucada, o de la part d'aquesta en què s'informa o es manifesta estar informat de la clàusula informativa és un mitjà recomanable per acreditar el compliment del deure d'informació.
12/04/2011
Total de pàgines: 392