S'han trobat 4.297 resultats
CNS 28/2009
El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, com a dret personalíssim, ha de ser exercit necessàriament pel titular de les dades, o bé, en els termes que prevegi la LOPD i el RLOPD, per terceres persones en nom i representació de l'interessat. La normativa de protecció de dades personals no s'aplica a les dades de persones difuntes, excepte en els supòsits indicats en l'article 2.4 del RLOPD. La petició d'accés a determinada informació mèdica d'un familiar mort no constitueix una manifestació del dret d'accés previst en l'article 15 de la LOPD, sinó que s'ha de resoldre en base a la normativa sectorial aplicable (Llei 41/2002). El centre mèdic ha de comprovar el compliment del dit article, en especial, el principi de proporcionalitat.
01/01/2009
CNS 29/2009
La comunicació de dades personals dels candidats inclosos a la borsa de treball d'una empresa al Comitè d'Empresa, s'ha de realitzar conforme a l'article 11 LOPD. S'ha de comptar amb el consentiment previ del titular de les dades o, com a excepció, amb una habilitació legal específica. A manca d'altres previsions contingudes en normes de rang legal, l'Estatut dels Treballadors no preveu que la informació que ha de rebre el Comitè d'Empresa per al compliment de les seves funcions hagi d'incloure el conjunt de dades personals dels candidats, de manera que cal comptar amb el consentiment del candidat per poder comunicar les seves dades.
01/01/2009
CNS 30/2009
La comunicació de dades al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme el règim establert en l'article 11 de la LOPD; amb caràcter general l'Estatut dels Treballadors no reconeix expressament als representants dels treballadors el dret a accedir al conjunt de tota la informació sobre condicions econòmiques i laborals associada a cada treballador concret. El Comitè de Direcció pot tenir dret d'accés a les dades només en la mesura que això sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades, respectant en principi de qualitat (article 4 LOPD). Amb caràcter general, el dret d'informació a favor dels accionistes, no inclou una comunicació general de les dades de tots els treballadors, i només es pot considerar que pot existir habilitació per a l'accés dels accionistes en supòsits concrets i respecte les dades de treballadors determinats.
01/01/2009
CNS 31/2009
La comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil formalitzat amb un treballador autònom al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme al règim de l'article 11 LOPD. Ni l'Estatut dels Treballadors ni l'Estatut del treball autònom contenen previsions generals que habilitin la comunicació de dades personals incloses en el contracte mercantil amb l'excepció del supòsit relatiu als treballadors autònoms econòmicament dependents,. Fora d'aquesta excepció, amb caràcter general, resulta necessari comptar amb el consentiment de l'interessat per tal de comunicar les seves dades.
01/01/2009
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
CNS 1/2009
Es planteja la possibilitat que un hospital pugui cedir dades dels familiars dels menors atesos, a requeriment de l'Administració pública competent en matèria de protecció de menors. La normativa sobre protecció dels menors permet considerar que l'administració pública competent té habilitació legal per accedir a tota la informació que sigui pertinent, incloent la relativa a l'entorn familiar del menor. Tot i així, l'accés indiscriminat o generalitzat a totes les dades del familiar del menor de què disposa l'hospital, podria resultar contrari al principi de qualitat (article 4 de la LOPD), ja que qualsevol accés a les dades ha de ser proporcionat. Per tant, és aconsellable que l'hospital realitzi un previ exercici de ponderació, i valori, d'entre tota la informació de què disposa sobre el familiar del menor, quina d'aquesta informació pot resultar rellevant per al compliment de la finalitat legítima d'informar sobre la situació de risc del menor.
01/01/2009
CNS 2/2009
Accés per part d'un ajuntament a dades personals relatives a la cobertura de la prestació d'assistència sanitària a través del Règim General de la Seguretat Social dels seus treballadors i dels beneficiaris d'aquests. L'ens públic gestor de les prestacions del sistema sanitari públic a Catalunya pot, en exercici de les seves funcions de gestor d'aquestes prestacions, comunicar o cedir a un ajuntament les dades personals consistents en l'afiliació o no al Règim General de la Seguretat Social de les persones funcionàries d'aquest ajuntament o de les persones que en siguin beneficiàries, amb la finalitat de lluitar contra el frau en la percepció de prestacions incompatibles en els diferents règims del sistema de la Seguretat Social. L'ajuntament pot comunicar a dit ens gestor les dades personals esmentades per tal de complir amb les seves obligacions en matèria de Seguretat Social.
01/01/2009
CNS 3/2009
Es plantegen dubtes sobre la possible utilització per part d'un regidor de dades identificatives de determinades persones que han estat donades de baixa del padró municipal d'habitants. El dret d'accés a la informació exercit pels regidors té limitacions, però una limitació a priori i amb caràcter general, respecte les dades personals a les que poden accedir, no s'ajusta a la normativa sobre dret d'accés ni resulta exigible des de la perspectiva de la protecció de dades. La utilització posterior de les dades personals, obtingudes legítimament pel regidor, ha de fonamentar-se en una finalitat determinada, explícita i legítima. L'accés legítim no habilita per a utilitzar les dades per a qualsevol altra finalitat que difereixi o no pugui considerar-se subsumible en la finalitat primera i legítima que fonamenta el tractament. Un canvi de finalitat requerirà comptar amb el consentiment dels interessats o amb una habilitació legal.
01/01/2009
CNS 4/2009
Cessió entre administracions públiques de dades personals que poden revelar la religió o les creences de les persones afectades. El tractament de dades que pugui revelar la religió o les creences de les persones afectades requereix en tot cas el consentiment previ, exprés i per escrit de les mateixes, ex article 7.2 LOPD.Si bé en dos supòsits concrets s'arriba a una conclusió especial, cal estar a la regla general segons la qual, quan es tracti de comunicacions per a finalitats no previstes en el moment de l'obtenció del consentiment en la recollida de les dades la comunicació de dades requerirà el consentiment exprés i per escrit o la prèvia anonimització.
01/01/2009
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009
Total de pàgines: 430