S'han trobat 53 resultats amb els descriptors OBLIGACIONS
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 6