S'han trobat 31 resultats amb els descriptors Document Nacional Identitat
Seguretat i validesa legal d'un sistema d'identificació per videotrucada en tràmits administratius
CNS 59/2021
No correspon a aquesta Autoritat definir els mitjans a través dels quals es realitzi la identificació dels ciutadans per mitjans electrònics en la tramitació administrativa, ni determinar si un sistema d’identificació pot garantir fefaentment la identitat de la persona sol·licitant. Un sistema d’identificació dels interessats que reculli juntament amb les dades del DNI o document identificatiu de l’interessat la seva imatge i veu, pot tenir com a base jurídica l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament en relació a les funcions d’identificació dels interessats en el procediment previst a la normativa de procediment administratiu. Si s’utilitza mitjans tècnics específics que permetin la identificació o l’autenticació unívoques d’una persona física, comportarà el tractament de dades biomètriques i, per tant, categories especials de dades. Per tal que aquest tractament de dades sigui lícit i adequat a la normativa de protecció de dades ha de comptar amb el consentiment vàlid de l’interessat i adequar-se a la resta de principis de l’RGPD entre els quals el principi de minimització, de manera que ateses les circumstàncies concretes del tràmit o tràmits en els quals es pretengui aplicar, superi el judici de proporcionalitat.
24/01/2022
Informe en relació amb el Projecte d'ordre del Registre Oficial de Professionals de l'Educació en el Lleure de Catalunya
PD 14/2019
12/11/2019
Identificació d'interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius
CNS 4/2019
La Mancomunitat pot efectuar els tractaments de les dades personals que siguin pertinents i adequades a les finalitats per a les quals s’han obtingut en exercici de les seves competències i, d’acord amb les bases jurídiques en què es fonamentin. Quan la finalitat de la publicació tingui els efectes de notificació, la identificació de la persona afectada s’ha de fer mitjançant el nombre complet del seu document nacional d’identitat, número d’identitat d’estranger, passaport o document equivalent. Quan la finalitat de la publicació dels actes administratius sigui donar publicitat general al mateix i també quan a aquesta finalitat s’hi afegeixi la notificació a les persones afectades, la identificació de les persones afectades s’ha de fer mitjançant el nom i cognoms afegint quatre xifres numèriques aleatòries del seu document nacional d’identitat o equivalent. Per a la determinació d’aquestes quatre xifres, com a criteri provisional mentre no hi hagi un desplegament reglamentari d’aquest aspecte que permeti aplicar les previsions d’aquest paràgraf amb unes plenes garanties per al dret a la protecció de dades, aquesta Autoritat considera que es pot garantir el dret aplicant l’orientació que, de forma conjunta, han adoptat l’Agencia Española de Protección de Datos, l’Agencia Vasca de Protección de Datos, el Consejo de Transparència y Protección de Datos de Andalucia i aquesta Autoritat. Aquesta orientació es pot consultar al web de l’Autoritat en el següent enllaç: http://apdcat.gencat.cat/web/.content/01-autoritat/normativa/documentos/VAR-9-2019-orientacio-disposicio-addicional-7-cat.pdf.
05/03/2019
Identificació dels interessats en les diferents publicacions dins d'un procés selectiu de personal
CNS 5/2019
La identificació dels participants en els procediments de selecció de personal s’efectuarà mitjançant el nom i cognoms de l’afectat afegint quatre xifres numèriques aleatòries del número del document nacional d’identitat, el número d’identitat d’estranger, el passaport o un document equivalent. Per a la determinació d’aquestes quatre xifres, com a criteri provisional mentre no hi hagi un desplegament reglamentari d’aquest aspecte que permeti aplicar les previsions d’aquest paràgraf amb unes plenes garanties per al dret a la protecció de dades, aquesta Autoritat considera que es pot garantir el dret aplicant l’orientació que, de forma conjunta, han adoptat l’Agencia Española de Protección de Datos, l’Agencia Vasca de Protección de Datos, el Consejo de Transparència y Protección de Datos de Andalucia i aquesta Autoritat. Aquesta orientació es pot consultar al web de l’Autoritat en el següent enllaç: http://apdcat.gencat.cat/web/.content/01-autoritat/normativa/documentos/VAR-9-2019-orientacio-disposicio-addicional-7-cat.pdf.
05/03/2019
Publicitat del procediment de contractació pública
CNS 1/2019
La difusió de dades identificatives, arran del compliment de les obligacions de publicitat establertes a l’LCSP, hauria d’abastar només el nom i cognoms dels licitadors i adjudicataris, així com el nom, cognoms i càrrec del treballador públic que hi intervé per raó del càrrec o funcions. Per aquest motiu, es recomana tenir en compte les observacions fetes a l’apartat V del dictamen.
29/01/2019
Publicació de contractes i convenis a efectes de transparència
CNS 58/2018
En la publicació de contractes administratius, a efectes de transparència, la difusió de dades personals hauria d’abastar només el nom i cognoms dels adjudicataris, així com el nom, cognoms i càrrec del treballador públic que hi intervé per raó del càrrec, en ser aquesta la informació mínima necessària per assolir la finalitat pretesa. En cas de tractar-se de convenis de col·laboració, aquesta hauria de limitar-se al nom, cognoms i càrrec de les persones que actuen en representació de les parts signants.
11/12/2018
Possibilitat d'incloure dades personals identificatives en inventaris de documents incorporats al Portal de Transparència
CNS 46/2018
No resulta adequada la publicació de la metadada consistent en el núm. de DNI de les persones que han sol·licitat llicències urbanístiques, amb motiu de la publicació de l’inventari de documents. No obstant això, l’ordenament vigent habilita la publicació de les llicències urbanístiques atorgades, incloent el nom i cognoms de les persones que l’han sol·licitat, sense incloure altres dades identificatives innecessàries com ara el núm. de DNI.
18/09/2018
Utilització del número de DNI per accedir a un sistema d'informació d'un ajuntament
CNS 43/2018
L’establiment d’un mecanisme d’identificació i d’autenticació basat en l’ús d’un usuari (consistent en el número de DNI) i d’una contrasenya per a aquells treballadors que, en virtut de la seva condició de personal d’un subencarregat del tractament, han de poder accedir a un sistema d’informació per exercir les funcions que tenen encomanades, podria considerar-se una mesura de seguretat adequada, amb base jurídica a l’article 6.1.b) de l’RGPD, atès que és necessari per a l’execució del contracte.
18/07/2018
Incorporació del número de DNI en els certificats digitals qualificats dels treballadors públics
CNS 17/2017
La inclusió de la dada DNI en els camps d’informació que conformen l’estructura dels certificats qualificats de treballadors públics no resultaria, amb caràcter general, adequada al principi de minimització. Des del punt de vista del dret a la protecció de dades, cal valorar la possibilitat d’establir una política de certificació que prevegi la utilització de certificats basats en pseudònims, als efectes d’evitar la difusió d’aquesta dada, opció plenament vàlida en atenció a les previsions del ReIDAS.
18/04/2017
Notificacions edictals en expedients sancionadors relatius a menors d'edat
CNS 71/2016
La publicació per edicte d'un anunci en el butlletí oficial corresponent (BOP), relatiu a un expedient sancionador, sense consentiment de la persona afectada, especialment si aquesta és menor d'edat, resultaria ajustada a la normativa de protecció de dades si inclou, únicament, la informació mínima necessària (art. 46 LPAC i art. 58.5 Llei 26/2010). En concret, l'anunci podria incloure el nom i cognoms de les persones afectades i les quatre darreres xifres del DNI, evitant indicar que la notificació es refereix a un expedient sancionador, a les Ordenances relacionades amb la infracció, i a la concreta infracció comesa.
21/12/2016
Total de pàgines: 4