S'han trobat 44 resultats amb els descriptors Representants treballadors
Comunicació a un sindicat de dades dels treballadors d'un organisme autònom
CNS 50/2013
S'analitza l'adequació de comunicar als representants dels treballadors la informació continguda en el model de "Descripció del lloc de treball" sotmés a consulta. Determinades informacions poden formar part de la RLT, o referir-se a característiques, circumstàncies o retribucions vinculades al lloc de treball, i no a la persona física i, per tant, comunicar-se. La informació relativa al "Perfil professional del lloc de treball" pot suposar, indirectament, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball en un moment determinat, de manera que caldria limitar la comunicació a la informació d'aquest "Perfil" que pot ser coneguda a través de la RLT. Pel que fa als "indicadors sobre l'entorn del lloc de treball", si permeten, pel seu grau de concreció o detall, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball, caldria evitar-ne la comunicació.
07/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Dades contacte treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Organismes autònoms
Comunicació per part d'un ajuntament als òrgans de representació sindical d'informació relativa a les hores extraordinàries del seu personal
CNS 4/2013
Un ajuntament pot comunicar als òrgans de representació sindical la informació relativa a les hores extraordinàries del seu personal si utilitza un codi numèric en substitució del nom i cognoms de cada treballador i en garanteix la no identificació. Així mateix, els pot comunicar aquesta informació junt amb la descripció del lloc de treball si es tracta de llocs de treball que compten amb un nombre de treballadors suficientment ampli, de tal manera que identificar cada treballador requereix terminis o activitats desproporcionats.
06/02/2013
Possibilitat, per part d'un sindicat, de difondre informació sobre treballadors
CNS 44/2012
S'analitza la difusió de determinades informacions per part d'un sindicat, en concret, sobre l'obertura d'un expedient disciplinari, sobre el nomenament d'un inspector de policia i sobre la realització d'unes escoltes per un treballador de l'Ajuntament. També s'analitzen diferents sol·licituds d'accés a dades dels treballadors per part del sindicat, en concret, l'accés a informació sobre formació i ajuts econòmics, sobre la identitat d'un funcionari que emet un informe, sobre els Documents TC1 i TC2, i sobre la plantilla de personal, amb indicació detallada de les aportacions a la Seguretat Social per a cada treballador.
31/10/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Justícia
PD 27/2012
14/09/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors al Comitè de Personal
CNS 14/2012
S’analitzen diversos supòsits de comunicació de dades (article 11 de la LOPD) a l’òrgan de representació dels treballadors, en concret, dades de la còpia bàsica dels contractes, de les hores extraordinàries, dels documents TC-1 i TC-2, del quadre de retribucions, així com informació continguda en els pressupostos municipals. S’especifica que, en cas que l’Ajuntament no comuniqui dades personals de treballadors a l’òrgan de representació en el context de l’exercici de la llibertat sindical, quan es disposa del consentiment o quan hi ha la suficient habilitació, aquest òrgan podrà exercir, si escau, les accions legals que prevegi la normativa que regula l’exercici dels drets sindicals o altra normativa que prevegi el règim d’accés i la publicitat de determinada informació municipal. També, si escau, es podran presentar els corresponents recursos administratius o contenciosos, en relació amb la informació relativa als treballadors sotmesos al dret administratiu.
10/04/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a les seccions sindicals
CNS 39/2011
Per aplicació del règim de comunicació de dades personals (article 11 de la LOPD), és necessari el consentiment del titular de les dades per a la seva cessió als òrgans de representació dels treballadors, a menys que la cessió es trobi prevista i habilitada per una norma amb rang de llei. S'analitzen diversos supòsits de comunicacions de dades que poden resultar habilitades, en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. S'analitzen altres supòsits que requereixen el consentiment dels titulars, el qual haurà de ser exprés en relació amb dades especialment protegides (article 7.3 de la LOPD). Tot això, sens perjudici que es comuniqui als representants dels treballadors informació de forma genèrica i no individualitzada, de manera que no es pugui identificar els titulars.
23/01/2012
Cessió per part d'un ajuntament de dades personals dels seus treballadors a un sindicat
CNS 38/2011
Per aplicació de l'article 11 de la LOPD, llevat que existeixin altres normes amb rang legal diferents a les analitzades que habilitin la cessió de les dades, cal disposar en qualsevol cas del consentiment dels titulars de les dades, per tal de comunicar al sindicat el llistat en el que es relaciona empleats públics amb nom i cognoms i import total a percebre per ajuts socials. Si les normes de Regulació de la composició i funcionament de la Comissió d'Acció Social expliciten la participació dels representants sindicals en l'atorgament dels ajuts, i a més, la convocatòria pública dels ajuts també permet conèixer clarament als treballadors que presenten una sol·licitud que els representants sindicals que formen part de la Comissió podran tenir accés a les dades, la comunicació de les dades a aquests representants es podria dur a terme. Respecte les dades de salut, per aplicació de l'article 7.3 de la LOPD, es poden cedir a la secció sindical les dades personals que hagi consentit expressament la persona interessada.
22/12/2011
Comunicació de dades sobre conceptes retributius dels treballadors d'una Universitat
CNS 27/2009
La comunicació de dades personals s'ha de realitzar amb el consentiment previ de l'afectat o si existeix habilitació específica en una norma amb rang de llei. Sens perjudici de les dades dels funcionaris o treballadors laborals que indirectament es poden obtenir i conèixer, la normativa aplicable no preveu expressament que els òrgans de representació sindical hagin de conèixer el conjunt dels conceptes retributius que es perceben, corresponents a la nòmina d'un mes, de forma periòdica, a manca de qualsevol altra norma de rang legal que pugui autoritzar-ho. Es recomana valorar la possibilitat que el lliurament d'informació personal es pugui fer de manera dissociada.
01/01/2009
Consulta plantejada per un sindicat en relació amb el dret d’accés dels representants dels treballadors a dades personals d’aquests
CNS 8/2008
Els representants dels treballadors amb representació sindical tenen dret a accedir a les dades identificatives dels treballadors que constin en les resolucions de nomenament -en el cas del personal nomenat- o en els contractes de treball -en el cas del personal contractat-, tret, en aquest darrer cas, de dades que puguin afectar la intimitat dels treballadors. Singularment, per al cas del personal sanitari funcionari, també tenen dret a identificar el complement de productivitat assignat a cada treballador. Pel que fa a la resta de dades laborals dels treballadors, només podran accedir-hi quan siguin necessàries per al compliment de les funcions sindicals. Però en aquest cas, i tret que la finalitat ho requereixi, l'accés haurà de realitzar-se anonimitzant prèviament les dades. En la resta de casos, la comunicació de dades als representants dels treballadors requereix el consentiment previ del titular.
01/01/2008
Total de pàgines: 5