S'han trobat 50 resultats amb els descriptors Autoritat Catalana Protecció Dades
Conservació de l'auditoria per part de l'entitat que la du a terme per compte del responsable del fitxer
CNS 34/2011
D'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, en el cas que l'auditoria de seguretat es dugui a terme per una entitat externa a l'entitat auditada, aquella no està obligada a conservar la documentació de l'auditoria més enllà del seu lliurament al responsable del fitxer o tractament.
21/10/2011
Accés a determinada informació d'un arxiu històric municipal
CNS 19/2011
L'accés d'una empresa a determinada informació d'un arxiu municipal que fa referència a persones vives, per tal de digitalitzar-la, constitueix una cessió de dades personals que, per a ésser legítima i a manca de consentiment, ha de comptar amb habiitació legal suficient. Examinada la normativa vigent en matèria d'arxius i documents, es considera que, en aquest cas, en la mesura que en la informació no consten dades personals íntimes o "sensibles", l'Ajuntament pot facilitar l'accés passat el termini legal de trenta anys de la producció del document, termini en què, d'una manera general, les exclusions a la consulta pública de documents queden sense efectes.
17/05/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Inscripció d'un biobanc al Registre de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i sobre tràmits d'adaptació al Codi Tipus
CNS 52/2010
El Registre de Protecció de Dades de Catalunya és competent per a inscriure els biobancs creats per les entitats incloses a l'àmbit d'actuació de l'Autoritat de Protecció de Dades de Catalunya, d'acord amb els formularis i el programari establerts, un cop s'hagi aprovat la creació del biobanc d'acord amb el procediment establert per la Llei 14/2007. L'adhesió a un Codi tipus s'ha de fer d'acord amb els requisits que estableix el propi Codi. ADVERTÈNCIA: Cal tenir en compte que, posteriorment a l’elaboració d’aquest Dictamen, ha entrat en vigor el Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, segons el qual la inscripció del fitxer de dades en qüestió al Registre de Protecció de Dades és requisit necessari per a la concessió de l’autorització per a la constitució i el funcionament del biobanc (article 5.e).
04/01/2011
Traspàs de dades mèdiques d'un servei de prevenció aliè a un altre servei de prevenció aliè
CNS 51/2010
La cessió de dades de caràcter personal requereix el consentiment exprés i inequívoc de l'afectat (article 11 de la LOPD). Les empreses prestadores del servei de prevenció aliè i responsables del tractament, no poden cedir- se dades sense el consentiment exprés de la persona afectada. No obstant això, aquesta Autoritat ha vingut entenent, respecte les entitats sotmeses al seu àmbit d'actuació, que l'encàrrec del tractament per part de l'Administració pública (responsable del tractament) a una empresa que realitzi el servei de prevenció aliè, faculta el responsable per dictar instruccions a l'encarregat per a què lliuri la informació de caràcter personal a un nou encarregat del tractament (article 22.1 del RLOPD).
21/12/2010
Inscripció i control dels fitxers d'una societat municipal
CNS 4/2010
La competència de la Generalitat sobre els fitxers d'una societat mercantil d'un Ajuntament de Catalunya, es troba a l'article 156 a) de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. El control dels fitxers d'aquesta societat, la titularitat de la qual pertany a un Ajuntament, que n'és el soci únic, correspon a l'Agència Catalana de Protecció de Dades (article 3.1 de la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de creació de l'Agència Catalana de Protecció de Dades) i els seus fitxers s'hauran d'inscriure al Registre de Protecció de Dades de Catalunya (article 15.2 a) de la Llei 5/2002), mitjançant els formularis aprovats per Resolució de 16 de desembre de 2008, de la directora de l'Agència.
01/01/2010
Àmbit d'actuació de l'Apdcat en relació amb una societat mercantil participada per entitats públiques
CNS 19/2009
Consulta d'una societat mercantil participada per ens públics de Catalunya, entre d'altres, sobre si es troba dins l'àmbit d'actuació de l'Agència Catalana de Protecció de Dades i si ha de notificar els seus fitxers a l'Agència Catalana. La societat a què es refereix la consulta, en la mesura que, segons la informació aportada per la pròpia empresa, està participada per entitats públiques catalanes en més d'un 50% del seu capital social, està inclosa dins l'àmbit d'actuació de l'Agència Catalana de Protecció de Dades i ha de notificar els seus fitxers al Registre de Protecció de Dades de Catalunya.
01/01/2009
Consulta d'una notaria respecte el règim aplicable a les càmeres instal.lades on es desplega la seva activitat
CNS 25/2009
La Instrucció 1/2009, de 10 de febrer, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, sobre el tractament de dades de caràcter personal mitjançant càmeres amb fins de videovigilància no resulta d'aplicació als tractaments amb fins de videovigilància duts a terme per les notaries que exerceixen la seva activitat a Catalunya, atès que no estan incloses dins l'àmbit competencial de la Generalitat en aquesta matèria.
01/01/2009
Creació i modificació de fitxers d'una Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques
CNS 7/2009
Creació i modificació dels fitxers d'una Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques. Tots els fitxers creats per la Fundació titular d'una universitat privada que forma part del sistema universitari de Catalunya es consideren fitxers privats, ex article 5.1.l) del RLOPD, per la qual cosa el règim jurídic aplicable és el previst al capítol II de la LOPD (arts. 25 a 32), així com, pel que fa a la notificació i inscripció dels fitxers, al capítol II del títol V del RLOPD. La creació, modificació o supressió de fitxers s'haurà de fer d'acord amb les normes d'organització i funcionament de la pròpia Universitat -no essent aplicables els articles 20.1 LOPD i 52 RLOPD-, i els fitxers s'hauran d'inscriure en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya.
01/01/2009
Creació i modificació de fitxers d'Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques
CNS 8/2009
Creació i modificació dels fitxers d'una Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques. Tots els fitxers creats per la Fundació titular d'una universitat privada que forma part del sistema universitari de Catalunya es consideren fitxers privats, ex article 5.1.l) del RLOPD, per la qual cosa el règim jurídic aplicable és el previst al capítol II de la LOPD (arts. 25 a 32), així com, pel que fa a la notificació i inscripció dels fitxers, al capítol II del títol V del RLOPD. La creació, modificació o supressió de fitxers s'haurà de fer d'acord amb les normes d'organització i funcionament de la pròpia Universitat -no essent aplicables els articles 20.1 LOPD i 52 RLOPD-, i els fitxers s'hauran d'inscriure en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya.
01/01/2009
Total de pàgines: 5