S'han trobat 4.274 resultats
PT 28/2024
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. Pel que fa a la qüestió de fons, no cal efectuar un pronunciament en relació amb unes diligències policials concretes, atès que la Direcció General de la Policia les ha suprimides. D'altra banda, la denegació de la supressió pel que fa a les altres diligències policials s'ha d'entendre ajustada a dret.
13/05/2024
PT 17/2024
El reclamant es queixa que no li han estimat la petició de supressió. Es dicta resolució amb estimació parcial, atès que l'ICS va resoldre transcorregut el termini d'un mes. Pel que fa al fons, es denega el dret de supressió, de conformitat amb la normativa sanitària aplicable.
13/05/2024
PS 35/2024
Es declara que l'entitat ha comès 3 infraccions per la presumpta vulneració dels principis de licitud, regulat a l'art. 5.1.a; limitació del termini de conservació, regulat a l'art. 5.1.e; i principi de minimització de l'art. 5.1.c, per la publicació a la seu electrònica de les dades relatives a diversos participants en un procés de selecció de professorat de piano. En la documentació publicada hi consten nom i cognoms, DNI en alguns casos, qualificacions obtingudes i signatures manuscrites, entre altres dades.
13/05/2024
IP 457/2022
La persona denunciant manifestava que la seva dona havia sol·licitat als serveis socials d'un ajuntament que emetessin un informe socioeconòmic de la unitat familiar, i que les treballadores socials implicades hi havien inclòs dades que no eren certes i que no tenien a veure amb l'objecte de l'informe, amb la consegüent revelació a la seva dona.
La denúncia s'arxiva en constatar que les dades eren certes i que calia incloure aquesta informació per motivar la decisió excepcional d'emetre l'informe sense entrevistar-lo prèviament. Només s'hi havia inclòs la informació estrictament necessària i la que provenia de la mateixa denunciant.
13/05/2024
PS 28/2024
Es resol declarar que l'ICS ha infringit el principi de minimització, per la inclusió de dades excessives en un informe mèdic. En concret, una pediatra va afirmar que els dos denunciants van acusar un pacient menor d'edat de vendre roba a l'escola on presten els seus serveis, sense que aquesta informació fos necessària en el marc de la prestació d'assistència sanitària. No s'escau requerir mesures correctores de la infracció, atès que l'informe s’ha modificat.
13/05/2024
IP 605/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat- dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament està legitimat per elaborar i publicar a l'espai privat de La Meva Salut el document PS (un resum de la història clínica compartida), que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD) i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones interessades que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus puguin accedir al seu document PS.
13/05/2024
IP 604/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat- dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament està legitimat per elaborar i publicar a l'espai privat de La Meva Salut el document PS (un resum de la història clínica compartida), que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD) i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones interessades que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus puguin accedir al seu document PS.
13/05/2024
CNS 12/2024
En aquesta consulta l’Autoritat ha tingut ocasió d’examinar si la publicació del nom i cognoms i els quatre números del document nacional d’identitat o document equivalent de les persones admeses en cada prova o exercici dels processos de selecció, prevista a l’article 21.2 de l’RLTC, es pot basar en una obligació legal o bé en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics, tenint en compte que l’article 9.1.e) de la LTC estableix únicament que l’Administració ha de fer pública la informació relativa a les convocatòries i els resultats del processos selectius de provisió i promoció del personal i no fa cap referència, en canvi, a la publicació de les dades de les persones admeses en cadascuna de les fases del processos de selecció.
L’anàlisi feta porta a considerar que el desenvolupament de la LTC efectuat per l’article 21 del RLTC, pel que fa a la incorporació a la publicitat activa la informació relativa a les persones admeses en cada prova o exercici del procés resultaria ser congruent amb la regulació de la transparència establerta per la LTC i la normativa sectorial aplicable, sempre que, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades s’efectuï una interpretació respectuosa amb els principis de minimització i de limitació del termini de conservació de les dades personals.
En base a aquestes consideracions l’Autoritat conclou que el tractament a que fa referència la consulta és un tractament lícit emparat en la normativa de funció pública i procediment administratiu, així com a la normativa de transparència en relació amb els articles 6.1.c) i 6.1.e) del RGPD. Ara bé, aquesta publicitat s’ha d’efectuar en el marc de cada procés de selecció d’acord amb el que estableixin les bases del procés de selecció i durant els terminis de publicació derivats del principi de limitació del termini de tractament de les dades personals.
06/05/2024
PT 12/2024
El reclamant té dret a rebre una resposta del responsable del tractament, en què confirmi si està tractant o no les seves dades personals i li faciliti la informació relativa a l'article 15.1 de l'RGPD en relació amb els tractaments que estigui fent sobre les seves dades. El reclamant també té dret a accedir a la informació/documentació que contingui les seves dades personals o faci referència a la seva persona, sempre i quan aquesta informació existeixi i es conservi en poder del responsable del tractament (art. 15.3 RGPD). Això, tret que consideri que hi concorre alguna circumstància que pugui limitar aquest dret.
03/05/2024
IP 571/2023
S'arxiva la denúncia sobre la instal·lació d'una càmera de videovigilància perquè no captava imatges, i per tant, no realitzava cap tractament de dades personals.
03/05/2024
Total de pàgines: 428