S'han trobat 197 resultats amb els descriptors Deure secret
Dret d'accés a la informació municipal per part de regidors de l'oposició
CNS 29/2010
Els regidors d’un Ajuntament, membres o no del govern, poden tenir accés a un llistat amb el domicili dels treballadors de l’empresa adjudicatària d’una obra finançada amb el fons especial creat per l’Estat per a la dinamització de l’economia i l’ocupació, en el cas que aquest Ajuntament tingui en el seu poder aquesta informació, en virtut del dret d’accés a determinada informació municipal que la LRBRL (article 77) els atorga únicament, però per a l’exercici de les seves funcions de control i sempre que es compleixin els principis i obligacions de la LOPD, en concret, el principi de qualitat de les dades i el deure de secret.
01/01/2010
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a regidors de l'oposició còpia de l'expedient del procés de selecció per cobrir una plaça d'inspector de la policia local
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat que els regidors puguin accedir als documents presentats pels ciutadans al Registre de l’Ajuntament
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Fiscalització d'informació associada a les trucades realitzades des de telèfons de l'Ajuntament
CNS 47/2009
Es planteja si un interventor d'un Ajuntament pot fiscalitzar, sense autorització expressa i a través de les factures de telèfon de què disposa, a qui es truca, i/o intentar esbrinar el motiu de la trucada. L'exercici de la funció de control i fiscalització dels interventors municipals no s'esgota exclusivament en fiscalitzar l'import de les factures, sinó que podria abastar totes aquelles operacions i actuacions necessàries per donar compliment a les funcions interventora, de control financer i de control d'eficàcia. El coneixement per part de l'interventor de la informació personal en qüestió, si bé no de forma generalitzada, sí pot resultar ajustat als principis de la LOPD en casos concrets. El coneixement per part d'un tribunal qualificador -en què participa l'interventor-, podria sol·licitar, com a tal, la informació que resulti necessària per al compliment de les seves funcions. En qualsevol cas, l'Ajuntament ha de vetllar perquè els seus treballadors i càrrecs tractin les dades personals adequadament.
01/01/2009
Possibilitat d'accedir a dades del personal d'empreses municipals
CNS 50/2009
Els membres dels Consells d'Administració de les empreses municipals poden accedir a determinades dades personals dels treballadors d'aquestes empreses només en la mesura que aquest accés sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de direcció. Les dades personals dels treballadors a les quals tinguin accés han de ser adequades, pertinents i no excessives, en funció de la finalitat legítima que s'al·legui en cada cas i no podran ser tractades per a altres finalitats diferents a les quals justificaren el seu accés.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Petició d'accés a dades realitzada per part d’una universitat en relació amb un estudi
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Accés d’un regidor a determinades dades dels treballadors del consistori
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
Difusió a la pàgina web d’una Administració pública de dades de caràcter personal
CNS 10/2008
La difusió d'informació personal a través de la pàgina web d'una Administració, tot i no tenir destinataris concrets, s'ha d'entendre com una comunicació de dades en el sentit de l'article 11 de la LOPD. La normativa vigent en matèria d'accés a la informació mediambiental podria legitimar l'accés a la informació relativa als professionals tècnics capacitats de les entitats ambientals de control, a menys que concorrin determinades circumstàncies. Per la tipologia de les dades objecte de la consulta, no sembla requerir-se la confidencialitat de les dades, en el context de la Llei 27/2006.
01/01/2008
Total de pàgines: 20