S'han trobat 1.153 resultats amb els descriptors Administració pública
Cessió de dades del Padró a una altra administració pública per l'exercici de funcions en matèria de gestió patrimonial
CNS 36/2012
La comunicació de dades contingudes en el Padró des d’un ajuntament a una altra administració pública, sense consentiment dels afectats, requereix que es realitzi per a l’exercici de les competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l’adreça resulta una dada rellevant. En el cas examinat, podria resultar suficient comunicar les dades identificatives de les persones que habiten en cadascun dels habitatges a què es fa referència necessàries per a l’exercici de la competència al·legada en la petició adreçada a l’ajuntament.
12/07/2012
Cessió, per part d'un col·legi professional, d'un llistat de persones col·legiades a una candidatura a les eleccions col·legials
CNS 31/2012
La informació relativa al nom, número de col·legiat, domicili professional i correu electrònic dels col·legiats pot tenir la consideració de font accessible al públic. No obstant això, i més enllà de l’obligació de facilitar informació sobre el nom i cognoms, número de col·legiat i domicili professional a la finestreta única del col·legi professional, no existeix l’obligació legal de facilitar la informació sol·licitada amb el format sol·licitat.
09/07/2012
Garanties en l'expedició de certificats tributaris
CNS 35/2012
La sol·licitud del certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries mitjançant l’ús del correu electrònic obliga l’administració a adoptar les mesures de caràcter tècnic i organitzatiu necessàries per garantir la correcta identificació i autenticació de les persones sol·licitants. En la mesura que el certificat serà tramès a l’adreça fiscal que consti a la base de dades de l’administració per correu postal certificat, emprar un mecanisme d’acreditació de la identitat basat en l’enviament per correu electrònic de la documentació escaient de manera escanejada pot ser admissible, si bé seria recomanable emprar altres mecanismes que ofereixen més garanties.
09/07/2012
Contractació d'una empresa de serveis que opera en el "núvol"
CNS 24/2012
La contractació dels serveis Google Apps for Business per un consell comarcal requereix la realització d’una anàlisi prèvia dels riscos que per a la seguretat i integritat de la informació personal pot comportar el seu tractament en entorns que operen en el “núvol”. En la mesura que Google Ireland Limited efectuï un tractament de dades per compte del responsable, la contractació dels seus serveis requereix, d’entrada, la signatura d’un contracte d’encarregat del tractament. No obstant això, ateses les condicions a què se sotmet el servei Google Apps for Business, l’existència d’aquest contracte d’encarregat per si sol no pressuposa que el tractament de les dades per Google Ireland Limited es dugui a terme sempre amb totes les garanties exigides per la normativa espanyola de protecció de dades de caràcter personal.
04/07/2012
Gravació i posterior difusió per internet del ple d'una corporació local, dutes a terme pel públic assistent al mateix
CNS 32/2012
Correspon a l’alcalde de la corporació, d’acord amb el que estableixi el Reglament orgànic municipal, decidir sobre la possibilitat de gravar les sessions del ple de la corporació que tinguin caràcter públic, d’acord amb el principi de proporcionalitat. La captació de les imatges del ple per part de persones assistents al públic forma part de l’àmbit competencial de l’Agencia Española de Protección de Datos.
29/06/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Acord de modificació dels fitxers de dades de caràcter personal "Colegiados" i "Turno de Oficio" d'un col·legi de procuradors
PD 22/2012
29/06/2012
Accés a les dades de la persona denunciant
CNS 30/2012
Atès que la persona que sol·licita la informació és la titular de l'establiment comercial denunciat, cal reconèixer-li la condició de persona interessada en el procediment en curs; aquesta condició dóna la suficient cobertura legal per accedir a l'expedient (article 35.a) LRJPAC), sense el consentiment del denunciant. En relació amb expedients tancats, la denunciada té un interès legítim i directe, per la qual cosa hi ha habilitació per a la comunicació de les dades, sense el consentiment del denunciant (article 37.3 LRJPAC). Tot això, sens perjudici de l'exercici dels drets ARCO per part del denunciant, específicament, del dret d'oposició.
26/06/2012
Verificació de les dades contingudes a la declaració responsable
CNS 26/2012
La verificació de la certesa de la informació personal prèviament facilitada pel seu titular a una administració pública mitjançant una declaració responsable constitueix un tractament de dades personals. Si el resultat obtingut és “positiu”, sense transmetre cap altra informació, la verificació no suposarà una revelació de noves dades i, per tant, no caldrà el consentiment de l’afectat. Però si és “negatiu”, passant a considerar com incerta o no suficientment contrastada la informació facilitada per l’afectat, sí implicarà una revelació de dades, és a dir, una cessió, que trobaria habilitació en els articles 11.2.a) i c) i 21 de la LOPD per realitzar-la sense consentiment. Si l’administració pública requerida però comunica informació nova o complementària, caldrà el consentiment de l’afectat o bé una norma amb rang de llei que ho habiliti.
13/06/2012
Gravació dels plens municipals i difusió a través d'internet
CNS 25/2012
D’acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la difusió de les sessions del Ple de la Corporació constituiria una comunicació de dades que estaria emparada en allò que disposa l’article 11.2.a) de la LOPD. Aquesta comunicació estaria habilitada per l’article 70 de la Llei de Bases de Règim Local i per l’article 156 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, tret d’aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l’honor, intimitat i pròpia imatge.
06/06/2012
Accés a les dades de la persona denunciant
CNS 23/2012
En atenció al règim de cessió de la LOPD (article 11), atès que la persona que sol·licita la informació és el propietari dels terrenys on s'haurien produït els fets, sembla que cal reconèixer la condició de persona interessada d'aquest propietari. Aquesta condició dóna la suficient cobertura legal per a la comunicació de les dades, per aplicació de l'article 35.a) de la LRJPAC, sense que calgui el consentiment del titular. En el cas que es tracti d'un expedient tancat, el sol·licitant en tant que persona interessada, té un interès legítim i directe en relació amb l'expedient, per la qual cosa l'article 37.3 de la LRJPAC dóna la suficient habilitació per a la comunicació de les dades sense que calgui el consentiment del titular. L'Ajuntament ha d'assegurar al titular de les dades la possibilitat d'exercir els drets ARCO, i donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
21/05/2012
Total de pàgines: 116