S'han trobat 1.153 resultats amb els descriptors Administració pública
Accés del comitè d’empresa a dades dels candidats als processos de selecció interns
CNS 16/2005
Segons el conveni col·lectiu, el comitè d’empresa participa en diferents fases dels processos de provisió de places. Atès el règim general de la comunicació de dades, l’accés a dades concretes hauria de ser consentit pels interessats o habilitat legalment. El comitè d’empresa únicament pot accedir a aquelles dades que siguin necessàries i adequades per exercir la funció de ponderació dels mèrits dels candidats, en atenció al principi de qualitat. L'accés, per tant, només es justifica per al compliment de la finalitat legítima.
01/01/2005
Tractament de dades personals per a la realització d’un estudi
CNS 20/2005
Les dades personals no es poden utilitzar per a finalitats incompatibles amb aquelles per a les quals van ser recollides, sense que es consideri incompatible el tractament posterior per a finalitats històriques, científiques o estadístiques, com és el cas. No es requereix el consentiment dels afectats ja que el tractament es produeix entre administracions públiques. Ara bé, el grup de recerca que elabori l’estudi, com a encarregat del tractament, haurà de retornar o destruir les dades de caràcter personal un cop conclosa la realització de l’estudi.
01/01/2005
Cessió de dades tributàries a jutges i tribunals per part d'una administració pública
CNS 26/2005
El consentiment de l’afectat no és necessari quan la comunicació de dades té com a destinataris els jutges o tribunals en exercici de les funcions que tenen atribuïdes. Els jutges i tribunals, en el moment de formular les peticions d’informació a l’empara del deure de col·laboració constitucionalment reconegut, han de ponderar l’aplicació del principi de qualitat i s’hauran de cenyir a aquelles dades personals que siguin adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’hagin de destinar, en atenció al principi de qualitat.
01/01/2005
Tramesa del cens electoral d’una administració corporativa a l’administració tutelar
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
Comunicació de dades tributàries a un òrgan competent en matèria de disciplina de mercat
CNS 11/2004
Possible contradicció entre la llei tributària i la llei sobre disciplina del mercat i defensa dels consumidors i dels usuaris. Per conciliar-les cal tenir present que la cessió de dades és una actuació que limita l’exercici d’un dret fonamental i per tant, s’ha d’analitzar de forma restrictiva i ponderant adequadament els interessos que la justifiquen. Es conclou que l'accés a informació tributària ha de tenir caràcter subsidiari i només produir-se a falta d’altres formes d’obtenció de la informació necessària.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Comunicació de dades personals aportades en un procediment de licitació
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
Cessió dels documents de cotització dels treballadors al delegat sindical
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
Inscripció de fitxers per corporacions de dret públic als Registres de Protecció de Dades
CNS 15/2004
Es planteja a quin Registre de protecció de dades correspon fer la inscripció dels fitxers de les corporacions de dret públic de base associativa. Es conclou, en el moment de formular-se la consulta, que cal diferenciar els fitxers relatius a l’exercici de potestats públiques, sotmesos al control de l'Agència Catalana, dels relatius a altres activitats no públiques, sotmesos al control de l'Agència Espanyola. Pel que fa a la creació del fitxer públic, caldrà disposició de caràcter general.
01/01/2004
Concepte d’encarregat del tractament en l’àmbit de l’administració local
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
Total de pàgines: 116