S'han trobat 188 resultats amb els descriptors Dret supressió
Captació i enregistrament d'imatges a través de càmeres de videovigilància a les dependències del dipòsit municipal de detinguts
CNS 6/2014
Des de la perspectiva de la protecció de dades, el tractament d'imatges de les cel·les, si bé pot justificar-se en determinats casos, ha de ser excepcional d'acord amb les consideracions d'aquest dictamen. Pot ser raonable captar i enregistrar imatges en sales d'escorcoll quan es practiquen registres superficials de les persones detingudes, atès que es produeix un contacte entre aquestes i terceres persones. En un i altre cas, cal tenir en compte la possibilitat de tractar les imatges de manera encriptada, així com les mesures de seguretat exigibles, per tal d'evitar accessos indeguts o tractaments inadequats de les imatges. Pel que fa a la conservació de les imatges enregistrades, no sembla que en molts casos s'hagi d'esgotar el termini d'un mes, ja que, probablement, molt abans ja es podrà determinar si cal conservar o no les imatges.
22/04/2014
Competència de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades sobre una Fundació i termini de conservació dels expedients escolars dels alumnes
CNS 42/2013
Els fitxers de la Fundació titular de centres educatius concertats que estiguin vinculats a la prestació del servei públic d'educació, són objecte de control per part de l'Autoritat (art. 156.a) EAC i art. 3.f) Llei 32/2010). La percepció d'una subvenció per part d'una entitat, només comporta que aquesta es trobi dins l'àmbit d'actuació de l'Autoritat si existeix relació de dependència respecte una administració pública (art. 156.a) de l'EAC). La delimitació de la informació dels expedients escolars dels alumnes que cal conservar o cancel·lar, així com l'establiment de terminis de conservació, només es pot fer amb coneixement de la concreta informació tractada, i tenint en compte el que hagi pogut establir l'Administració educativa, i, si escau, les Taules d'Avaluació Documental, en aplicació de la Llei 10/2001, d'Arxius.
04/10/2013
Exercici del dret de cancel·lació per part d'un col·legiat que es dóna de baixa al Col·legi Professional
CNS 20/2013
El Col·legi pot no cancel·lar, és a dir, no bloquejar ni suprimir determinades dades del col·legiat que demana la baixa, mentre aquestes puguin ser necessàries per al correcte compliment de les seves funcions. Pel que fa a la resta de les dades personals del col·legiat que sol·licita la cancel·lació que sí es poden cancel·lar, s'hauran de bloquejar i, si escau, suprimir; aquestes dades continuen disponibles, si és necessari, per a les administracions públiques, els jutges i els tribunals que les poguessin requerir. En relació amb les dades de col·legiats donats de baixa que es conservin sense bloquejar, caldria procedir al seu "marcatge", indicant la circumstància que el col·legiat "ha causat baixa".
11/04/2013
Accés i cancel·lació de les dades personals incloses en les instàncies presentades per un ciutadà davant l'Ajuntament
CNS 46/2012
S'analitza l'exercici dels drets d'accés i de cancel·lació. Pel que fa al dret d'accés, l'interessat l'exerceix en uns termes poc concrets, que poden suposar una certa complexitat en la resposta, i es considera que l'Ajuntament ha atès el dret de forma adequada. Pel que fa a l'exercici del dret de cancel·lació, les dades identificatives de les sol·licituds no poden ser cancel·lades mentre no es doni compliment a la finalitat (atendre el dret), sens perjudici que l'Ajuntament ha de respondre adequadament a l'interessat. També s'analitza l'exercici del dret de cancel·lació d'imatges tractades pels sistemes de videovigilància, així com les obligacions del responsable.
07/11/2012
Abast de l'exercici del dret d'oposició en el marc de la Història Clínica Compartida
CNS 40/2010
En el context i model de la Història Clínica Compartida (HCC) ha de tenir plena cabuda l'exercici del dret d'oposició, atès que no s'exigeix el consentiment per al tractament de les dades (article 6.4 de la LOPD i articles 34 a 36 del RLOPD). El dret d'oposició, que cal diferenciar d'altres drets ARCO, es pot traduir en una limitació de determinats accessos, que portarien a modular un determinat tractament de la informació, com així s'ha configurat en el model d'HCC. El marc normatiu aplicable pot condicionar l'abast i les conseqüències del dret d'oposició. El plantejament casuístic de l'article 6.4 de la LOPD fa que no es pugui donar una llista tancada de quins són els "motius" que es podrien considerar legítims per exercir el dret d'oposició, o de quines són les circumstàncies personals que poden habilitar l'exercici del dret. El criteri mèdic resulta determinant per tal d'avaluar la pertinença de donar curs a una sol·licitud d'oposició per part d'un pacient.
02/12/2010
Cancel·lació de dades personals tractades per les administracions públiques
CNS 17/2005
La normativa de protecció de dades s'ha d'interpretar de forma conjunta amb la normativa relativa al tractament dels arxius i documents generats per l'Administració pública, que pot imposar l'obligació de mantenir i conservar la documentació fins i tot una vegada ha conclòs l'actuació administrativa i s'ha acomplert la finalitat pública que va justificar la recollida i el tractament de les dades. L'exercici del dret de cancel·lació de dades pot quedar limitat però el responsable del tractament ha de donar resposta expressa a la sol·licitud de cancel·lació.
01/01/2005
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Cancel·lació de dades de centre salut tractades per a l'expedició de factures.
PT 43/2017
La reclamació interposada s'estima per motius formals i es desestima en quant al fons. En primer lloc, s'estima per motius formals, ja que l'empresa havia d'haver admès la sol·licitud de cancel·lació de la persona ara reclamant quant aquesta la va presentar a les oficines d'atenció al públic. En segon lloc, es desestima per raons de fons, atès que no hi ha cap element que permeti inferir que l'empresa no va procedir efectivament a la cancel·lació sol·licitada, la qual dona lloc al bloqueig de les dades, el que no impedeix el seu tractament per a l'atenció de possibles responsabilitats.
Total de pàgines: 19