S'han trobat 416 resultats amb els descriptors Salut
Accessos justificats a història clínica.
IP 277/2022
El denunciant es queixava que un centre del qual havia estat pacient havia accedit indegudament a la seva història clínica compartida, quan ja no n’era pacient. S'arxiva perquè en el marc de les actuacions va quedar acreditat que l'accés a l’HC es va efectuar per respondre un requeriment de l'APDCAT, en el marc d'un altre expedient iniciat pel mateix denunciant.
31/10/2023
Arxivament de les actuacions, perquè es considera que no es va infringir el principi de minimització.
IP 208/2023
La persona denunciant es queixava que li havien demanat el número de DNI per telèfon, per poder concertar una cita mèdica. Es considera que sol·licitar aquesta dada està justificat, per poder verificar la identitat de la persona que demana hora en un centre mèdic. Per consegüent, no vulnera el principi de minimització. La persona denunciant també es queixava que Catsalut havia facilitat les seves dades a l'Hospital Sagrat Cor. Es considera que escau arxivar, atès que l'hospital forma part del SISCAT.
31/10/2023
Accés indegut a l'HC3, amb finalitats de recerca.
PS 26/2023
Es resol amonestar l’hospital com a responsable d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD, per un accés a l'HC3 de la persona denunciant amb finalitats de recerca, sense base jurídica.
11/10/2023
Desatenció del dret d'accés.
PT 51/2023
Escau estimar la reclamació atès que l'entitat no va respondre dins del termini i en la forma escaient la primera sol·licitud d'exercici del dret d'accés formulada per la reclamant. Pel que fa al fons, també escau estimar la reclamació atès que l'entitat va donar una resposta incompleta a la persona reclamant, només li va facilitar informació sobre un centre hospitalari.
03/10/2023
Comunicació de dades de salut de la persona denunciant.
IP 273/2022
L'Autoritat va iniciar una fase d'investigació, després que la persona denunciant argumentés que des del CSMA del Garraf s'havia comunicat a una tercera persona -treballadora de l'Associació SiC Suport i companyia als malalts de càncer hematològics- que la denunciant tenia història clínica a l'esmentat centre. De la documentació aportada, destaca una gravació de la conversa telefònica mantinguda entre la denunciant i la infermera, on aquesta professional reconeix que va comunicar a la treballadora de l'Associació que la denunciant tenia HC al CSMA. Tanmateix, l'Associació ha manifestat que ja coneixia aquesta informació quan la infermera li va comunicar, perquè ella mateixa ho va explicar a una psicòloga de l'Associació.
03/10/2023
El reclamant sol·licita accés a dos informes d'alta mèdica (un d'aquests informes és de data posterior a la data de presentació de la sol·licitud d'exercici de drets).
PT 61/2023
La reclamació es desestima, atès que ha quedat acreditat que el CSI va posar a disposició del reclamant tota la documentació clínica que constava als seus arxius.
03/10/2023
Tractament de dades personals en el marc de la gestió de la covid-19 al Centre Penitenciari de Lledoners.
IP 484/2021
Quatre professionals sanitaris que presten els seus serveis a l'Equip d'Atenció Primària Penitenciària de Lledoners, que depèn de l'Institut Català de la Salut, van denunciar que el Sr. A va accedir a les seves històries clíniques (HC) indegudament, per fer una petició de prova PCR arran d'un brot de covid-19 a la infermeria del centre. Així mateix, també denunciaven que després el Sr. A va comunicar els resultats de les PCR a un grup de WhatsApp. En relació amb això, escau arxivar els fets, atès que l'ICS ha argumentat que la persona que va accedir a les HC de les persones denunciants ho va fer en l'exercici de les seves funcions. Així mateix, també ha argumentat que, amb motiu de la covid-19, els EAP van assumir les tasques de programar PCR al personal sanitari, fet que justifica els accessos denunciats. I, pel que fa a la comunicació dels resultats de les PCR per WhatsApp, l'Autoritat ha avaluat la proporcionalitat que exigeix la doctrina constitucional i ha conclòs que, ateses les circumstàncies d'excepcionalitat, el dret a la protecció de dades personals dels denunciants havia de decaure, davant la necessitat de salvaguardar la salut pública i prevenir més contagis.
20/09/2023
Desatenció del dret de supressió.
PT 34/2023
Es resol estimar la reclamació ja que l'entitat reclamada va desatendre la sol·licitud de supressió de la dada personal "telèfon fix" com a dada de contacte en els registres sanitaris.
05/09/2023
Denegació d'accés a informació relacionada amb persones ateses per les unitats del servei de trànsit
IAI 33/2023
Des de la perspectiva de la protecció de dades, no sembla que hi hagi obstacle per poder comunicar a l’Associació reclamant la informació estadística agregada per Catalunya, creuada per sexe i edat (any a any, i no per rangs d’edat), de persones ateses per les unitats de servei de Trànsit, o del número de tractaments hormonals o cirurgies relacionades amb aquesta atenció. Això, sempre que l’Administració reclamada disposi efectivament d’aquesta informació. Així, en el moment que es disposés de la informació reclamada, la normativa de protecció de dades no n’impediria la comunicació, sempre que es produeixi en uns termes que no permetin la reidentificació dels afectats.
04/09/2023
Dret rectificació en un informe mèdic.
PT 38/2023
La persona reclamant demanava la rectificació d'un informe que s'havia elaborat amb motiu de la seva incapacitat laboral, ja que considerava que aquest incloïa informació aliena a la patologia que motivà la seva incapacitat.
S'estima la reclamació en constatar-se que l'entitat no havia donat resposta en termini a la sol·licitud. No es fa cap requeriment quan el fons en la mesura que l'entitat va rectificar l'informe en els termes sol·licitats per la persona reclamant.
01/08/2023
Total de pàgines: 42