S'han trobat 1.198 resultats amb els descriptors Administració pública
Publicació per error de l'acta d'elecció dels membres de la mesa electoral amb dades personals sense anonimitzar.
PS 34/2024
Es resol declarar la infracció comesa per la vulneració del principi de confidencialitat, per haver difós les dades personals de 120 persones designades membres d'una mesa electoral en les eleccions generals del 23/07/2023. Les dades exposades són: nom i cognoms i el DNI complet. L'ajuntament va publicar per error l'acta esmentada en dues versions, anonimitzada i sense anonimitzar.
12/06/2024
Publicació de l'acta d'elecció dels membres de la mesa electoral amb dades personals, per error.
PS 21/2024
Es resol declarar la infracció per la vulneració del principi de confidencialitat, per haver difós les dades personals de 180 persones designades membres d'una mesa electoral en les eleccions municipals del 28/05/2023. Les dades exposades són: nom i cognoms, DNI, adreça i nivell d'estudis. L'ajuntament les va publicar sense anonimitzar, per error en la transcripció de la informació que ofereix el programa IDA-celec, que gestiona el sorteig dels membres de mesa.
12/06/2024
Informe en relació amb el Projecte de Decret del Consell Nacional de les Dones de Catalunya
PD 12/2024
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’una entitat relativa al tràmit d’audiència en els procediments de responsabilitat patrimonial
CNS 13/2024
La normativa de protecció de dades habilitaria la comunicació de l’expedient administratiu a les persones interessades en el procediment administratiu sobre la base de l’article 6.1.c) i e) de l’RGPD en relació amb la normativa del procediment administratiu. En el cas que entre la informació que consti a l’expedient estiguin afectades dades de salut, la comunicació pot estar habilitada sobre la circumstància de l’article 9.1.f) de l’RGPD, si la informació és necessària per formular, exercir o defensar reclamacions. En qualsevol cas, la informació que es comuniqui s’ha de limitar al mínim necessari per a la defensa dels drets o interessos legítims de les persones interessades.
Correspon al responsable del tractament aplicar les mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament, incloent-hi en el cas que ens ocupa les mesures que corresponguin de les que preveu l’Esquema Nacional de Seguretat, com ara, la pseudonimització o xifratge de les dades personals.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la política d’ús dels sistemes d’informació del consistori
CNS 16/2024
L’Ajuntament compta amb legitimació suficient per dur a terme un control sobre l’ús del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat que posa a disposició de les persones treballadores, siguin laborals o funcionaris, per a la necessitat de coordinar i garantir la continuïtat de l’activitat municipal en els supòsits de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de les persones treballadores, sempre que els hagi informat adequadament sobre les mesures que s’adoptaran al respecte. En relació amb les mesures proposades ens remetem a les consideracions fetes al llarg del dictamen.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa a l’ús d’avions no tripulats per a diverses finalitats
CNS 9/2024
La normativa de protecció de dades personals no s’oposa a la utilització de sistemes que no captin imatges de persones físiques identificades o identificables.
En el cas que, per a les finalitats exposades en la consulta, hi hagi un risc potencial de tractar imatges de persones físiques, l’Ajuntament ha de dur a terme l’avaluació d’impacte en la qual, a més de verificar si concorre base jurídica suficient, s’avaluï la necessitat i la proporcionalitat de l’ús del dron per a cada finalitat i, si escau, les mesures per afrontar els riscos, entre altres qüestions analitzades en el present dictamen.
Quan la utilització del dron tingui per finalitat la identificació de persones físiques a la via pública, aquest tractament només el podrien dur a terme els cossos i forces de seguretat.
Tot això sens perjudici que, en el cas de la recerca de persones perdudes a zones forestals o al riu, aquest tractament pugui estar legitimat sobre la base de l’article 6.1.d) de l’RGPD, relatiu a quan és necessari per protegir interessos vitals de l'interessat o d'una altra persona física, en la mesura que el dugui a terme el personal que tingui atribuïdes aquestes competències.
22/05/2024
Publicació de les dades dels participants en un procés de selecció de personal.
PS 35/2024
Es declara que l'entitat ha comès 3 infraccions per la presumpta vulneració dels principis de licitud, regulat a l'art. 5.1.a; limitació del termini de conservació, regulat a l'art. 5.1.e; i principi de minimització de l'art. 5.1.c, per la publicació a la seu electrònica de les dades relatives a diversos participants en un procés de selecció de professorat de piano. En la documentació publicada hi consten nom i cognoms, DNI en alguns casos, qualificacions obtingudes i signatures manuscrites, entre altres dades.
13/05/2024
Revelació de dades al sol·licitant d'un informe social.
IP 457/2022
La persona denunciant manifestava que la seva dona havia sol·licitat als serveis socials d'un ajuntament que emetessin un informe socioeconòmic de la unitat familiar, i que les treballadores socials implicades hi havien inclòs dades que no eren certes i que no tenien a veure amb l'objecte de l'informe, amb la consegüent revelació a la seva dona.
La denúncia s'arxiva en constatar que les dades eren certes i que calia incloure aquesta informació per motivar la decisió excepcional d'emetre l'informe sense entrevistar-lo prèviament. Només s'hi havia inclòs la informació estrictament necessària i la que provenia de la mateixa denunciant.
13/05/2024
Arxivament dels fets denunciats per manca de prova que s'haguessin produït.
IP 209/2024
El denunciant es queixava del següent: que un efectiu dels Mossos d’Esquadra havia revelat les seves dades relatives a una investigació policial a terceres persones; d’una trucada intimidatòria del mateix agent a un advocat; i de l'anul·lació d'una cita. S'arxiven les actuacions per manca de proves que els fets s'hagin produït, d'acord amb el principi de presumpció d'innocència. A més s'indica que, si la trucada intimidatòria s’hagués produït, les coaccions a un advocat no és un assumpte competència d'aquesta Autoritat. Pel que fa a l'anul·lació d'una cita, s'indica que aquest fet per si mateix no és una infracció de protecció de dades. Resolució conjunta amb la IP 209/2024.
03/05/2024
Arxivament dels fets denunciats per manca de prova que s'haguessin produït.
IP 134/2023
El denunciant es queixava del següent: que un efectiu dels Mossos d’Esquadra havia revelat les seves dades relatives a una investigació policial a terceres persones; d’una trucada intimidatòria del mateix agent a un advocat; i de l'anul·lació d'una cita. S'arxiven les actuacions per manca de proves que els fets s'hagin produït, d'acord amb el principi de presumpció d'innocència. A més s'indica que, si la trucada intimidatòria s’hagués produït, les coaccions a un advocat no és un assumpte competència d'aquesta Autoritat. Pel que fa a l'anul·lació d'una cita, s'indica que aquest fet per si mateix no és una infracció de protecció de dades. Resolució conjunta amb la IP 209/2024.
03/05/2024
Total de pàgines: 120