S'han trobat 1.004 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Cessió de dades tributàries a jutges i tribunals per part d'una administració pública
CNS 26/2005
El consentiment de l’afectat no és necessari quan la comunicació de dades té com a destinataris els jutges o tribunals en exercici de les funcions que tenen atribuïdes. Els jutges i tribunals, en el moment de formular les peticions d’informació a l’empara del deure de col·laboració constitucionalment reconegut, han de ponderar l’aplicació del principi de qualitat i s’hauran de cenyir a aquelles dades personals que siguin adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’hagin de destinar, en atenció al principi de qualitat.
01/01/2005
Tramesa del cens electoral d’una administració corporativa a l’administració tutelar
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
Cessió de dades de salut al Poder Judicial
CNS 1/2004
La LOPD permet la cessió de dades personals a jutges i tribunals sense el consentiment de l’interessat sempre que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que tenen atribuïdes. La petició d’informació ha de ser precisa i no excessiva de conformitat amb les necessitats que exigeixi la resolució del cas. Cal valorar conjuntament l’obligació de col·laborar, les exigències de la protecció de dades, el deure de confidencialitat de la informació del pacient i el secret professional al que està subjecte el col·lectiu sanitari.
01/01/2004
Cessió de dades personals a una associació de propietaris i a entitats urbanístiques de col·laboració
CNS 2/2004
Es plantegen dues possibles cessions de dades per part de l’ajuntament. Una, a una associació privada i l’altra, a una entitat urbanística de col·laboració. Es conclou, en el primer cas, que la cessió comprendrà únicament les dades dels seus associats necessàries per a l’organització de les activitats que li corresponen i, en el segon cas, la informació necessària per participar en el procés urbanístic; si aquesta conté dades personals es comunicaran únicament i exclusivament per a l’exercici de funcions de col·laboració en l’execució de les obres, en compliment del principi de finalitat.
01/01/2004
Cessió de dades del professorat de les universitats catalanes
CNS 7/2004
Es planteja si és possible la comunicació dels resultats del procés d’avaluació del professorat de les universitats a d'altres universitats. Es conclou que la cessió no està emparada en cap del supòsits legalment previstos per la normativa vigent com a excepcions a la regla general del consentiment de l’afectat. En cas que sigui necessari destinar les dades personals a una finalitat diferent es requerirà autorització per una norma amb rang de llei o el consentiment del titular.
01/01/2004
Instal·lació de dispositius de videovigilància en una residència d'estudiants
CNS 8/2004
Atès que la imatge d’una persona física és dada personal, el tractament d’imatges i sons obtinguts mitjançant la utilització de videocàmeres està sotmès a la legislació de protecció de dades personals. La instal.lació de videocàmeres per les forces i cossos de seguretat es regeix per les seves disposicions específiques, i pel que preveu la legislació de protecció de dades. La legitimació d’aquests dispositius es determinarà, entre d’altres, a partir dels principis de proporcionalitat, idoneïtat i d’informació als interessats.
01/01/2004
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Comunicació de dades tributàries a un òrgan competent en matèria de disciplina de mercat
CNS 11/2004
Possible contradicció entre la llei tributària i la llei sobre disciplina del mercat i defensa dels consumidors i dels usuaris. Per conciliar-les cal tenir present que la cessió de dades és una actuació que limita l’exercici d’un dret fonamental i per tant, s’ha d’analitzar de forma restrictiva i ponderant adequadament els interessos que la justifiquen. Es conclou que l'accés a informació tributària ha de tenir caràcter subsidiari i només produir-se a falta d’altres formes d’obtenció de la informació necessària.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Comunicació de dades personals aportades en un procediment de licitació
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
Total de pàgines: 101