S'han trobat 159 resultats amb els descriptors MESURES SEGURETAT
Petició d'una auditoria d'accessos al SIP.
IP 274/2020
El cap de la Policia Local, en exercici de les seves funcions, pot sol·licitar al responsable del sistema d'informació policial una auditoria sobre els accessos efectuats pels agents del cos policial. L'auditoria o el registre d'accessos és una mesura de seguretat.
20/05/2021
Instal·lació de càmeres al municipi amb finalitat de videovigilància
CNS 21/2021
En el cas particular, l’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per a la captació d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais relatius a la zona esportiva interior i exterior per motius de seguretat, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD. Aquesta habilitació no es pot descartar que existeixi en el cas de la sala polivalent, tot i que en aquest cas a priori no sembla clara la justificació de la seva finalitat en base a motius de seguretat. A tal efecte, caldrà atendre als principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009. El sistema de videovigilància de la zona del davant de l’Ajuntament, zona d’aparcament i la zona dels contenidors de residus domèstics dels veïns, per motius de seguretat es regeix per la normativa reguladora de la videovigilància policial, en els termes exposats.
28/04/2021
PS 50/2020
Accés per part d'una empresa privada que forma part d'un Grup empresarial que presta serveis sanitaris a dades mèdiques recavades per una altra empresa del mateix Grup en el marc de la prestació pública de serveis sanitaris.
Es sanciona a l'empresa que presta serveis sanitaris públics com a responsable d'una infracció del principi de licitud (que subsumeix les vulneracions dels principis de limitació de la finalitat i de lleialtat, atesa la seva vinculació); en concurs ideal amb la infracció de l'obligació de la protecció de dades des del disseny i per defecte.
19/04/2021
Trucades a les persones usuàries.
IP 190/2020
Es poden comunicar dades personals per telèfon sempre que s'adoptin les mesures adequades per confirmar la identitat de la persona interlocutora, la qual cosa no posava en entredit la persona denunciant en el seu escrit de denúncia. Resulta aplicable el principi de presumpció d'innocència quan l'entitat denunciada nega tenir constància de la trucada objecte de denúncia en què s'haurien revelat dades de la persona denunciant a la seva filla.
25/03/2021
Possibilitat de comunicar-se les llars d'infants amb les famílies a través de diverses aplicacions informàtiques
CNS 3/2021
El centre educatiu o, si escau l’ajuntament del qual depengui la llar d’infants, és el responsable del tractament de les dades dels alumnes i dels pares, mentre que les empreses proveïdores de les aplicacions objecte de la consulta serien encarregats del tractament d’aquestes dades. La utilització de les aplicacions per a la comunicació amb els pares lligada a l’exercici de les funcions educatives i orientadores, pot trobar cobertura a l’article 6.1.e) en relació amb les previsions de la LOE. En el cas que el tractament es vulgui basar en el consentiment, per tal que aquest sigui vàlid, els pares han de disposar d’alternatives per a poder seguir l’agenda i les comunicacions de l’escola, sense que això els comporti un perjudici.
25/02/2021
Mesures de seguretat en el repartiment de correspondència
PS 22/2019
Les mesures de seguretat, que s'han de determinar tenint en compte els riscos derivats de la pèrdua o l'accés no autoritzat a les dades (entre d'altres), s'han d'aplicar de manera efectiva. En el present cas, la seguretat de les dades es va veure compromesa quan un empleat de l'entitat imputada va deixar el carro que contenia la correspondència al vestíbul d'un determinat edifici mentre intentava la pràctica de notificacions als pisos superiors.
11/02/2021
Manca d'anàlisi de riscos.
PS 82/2020
El responsable del tractament ha d'efectuar una anàlisi de riscos per determinar les mesures tècniques i organitzatives apropiades per garantir la seguretat de les dades que s'envien a través de correu electrònic.
04/02/2021
Vulneració de mesures de seguretat.
IP 159/2020
Tot i que es constata l'existència d'una manca de mesures de seguretat per part de la DGP, s'arxiva per prescripció de la infracció.
21/01/2021
Instal·lació de càmeres de videovigilància a la piscina municipal, al poliesportiu municipal i al Castell
CNS 38/2020
L’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per dur a terme el tractament d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais a que fa referència la consulta, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD, si es fa en els termes dels apartats 1 i 2 d’aquest article. Pel que fa al procediment a seguir per tal de considerar el sistema de videovigilància adequat a la normativa de protecció de dades, caldrà complir amb els principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009.
30/11/2020
Creació d'una xarxa supramunicipal per a l'intercanvi d'informació policial
CNS 43/2020
La implementació d’un sistema d’informació com el proposat requereix definir les responsabilitats dels diferents agents implicats per determinar les respectives obligacions i responsabilitats. Si bé existeix habilitació per a l‘intercanvi d’informació entre els diferents cossos policials, sempre d’acord amb la coordinació feta pel Departament competent en matèria de policies locals, cal respectar els principis de qualitat i d’exactitud de les dades i, prèvia anàlisi de riscos, determinar les mesures de seguretat adequades.
30/11/2020
Total de pàgines: 16