S'han trobat 1.454 resultats amb els descriptors ENTITATS
Cessió de dades del personal d'universitats als representants sindicals
CNS 5/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa preveu la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Cessió de dades salarials dels treballadors als representants sindicals
CNS 6/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, drets que s’entenen extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa conté una previsió legal respecte a la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Cessió de dades del professorat de les universitats catalanes
CNS 7/2004
Es planteja si és possible la comunicació dels resultats del procés d’avaluació del professorat de les universitats a d'altres universitats. Es conclou que la cessió no està emparada en cap del supòsits legalment previstos per la normativa vigent com a excepcions a la regla general del consentiment de l’afectat. En cas que sigui necessari destinar les dades personals a una finalitat diferent es requerirà autorització per una norma amb rang de llei o el consentiment del titular.
01/01/2004
Instal·lació de dispositius de videovigilància en una residència d'estudiants
CNS 8/2004
Atès que la imatge d’una persona física és dada personal, el tractament d’imatges i sons obtinguts mitjançant la utilització de videocàmeres està sotmès a la legislació de protecció de dades personals. La instal.lació de videocàmeres per les forces i cossos de seguretat es regeix per les seves disposicions específiques, i pel que preveu la legislació de protecció de dades. La legitimació d’aquests dispositius es determinarà, entre d’altres, a partir dels principis de proporcionalitat, idoneïtat i d’informació als interessats.
01/01/2004
Comunicació de dades tributàries a un òrgan competent en matèria de disciplina de mercat
CNS 11/2004
Possible contradicció entre la llei tributària i la llei sobre disciplina del mercat i defensa dels consumidors i dels usuaris. Per conciliar-les cal tenir present que la cessió de dades és una actuació que limita l’exercici d’un dret fonamental i per tant, s’ha d’analitzar de forma restrictiva i ponderant adequadament els interessos que la justifiquen. Es conclou que l'accés a informació tributària ha de tenir caràcter subsidiari i només produir-se a falta d’altres formes d’obtenció de la informació necessària.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Comunicació de dades personals aportades en un procediment de licitació
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
Cessió dels documents de cotització dels treballadors al delegat sindical
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
Inscripció de fitxers per corporacions de dret públic als Registres de Protecció de Dades
CNS 15/2004
Es planteja a quin Registre de protecció de dades correspon fer la inscripció dels fitxers de les corporacions de dret públic de base associativa. Es conclou, en el moment de formular-se la consulta, que cal diferenciar els fitxers relatius a l’exercici de potestats públiques, sotmesos al control de l'Agència Catalana, dels relatius a altres activitats no públiques, sotmesos al control de l'Agència Espanyola. Pel que fa a la creació del fitxer públic, caldrà disposició de caràcter general.
01/01/2004
Concepte d’encarregat del tractament en l’àmbit de l’administració local
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
Total de pàgines: 146