S'han trobat 44 resultats amb els descriptors Dades tributàries
Revelació en el ple dels deutes d'un regidor municipal
CNS 55/2013
L'alcalde d'un Ajuntament, en exercici de les funcions que legalment té atribuïdes en matèria tributària, pot accedir, sense consentiment dels afectats, a un certificat relatiu a la situació recaptatòria dels regidors amb el consistori, així com, un cop comprovada l'existència d'un expedient de recaptació executiva, posar aquests fets en coneixement del Ple, òrgan al què li correspon el control de la concurrència de les causes d'inegibilitat o bé d'incompatibilitat sobrevinguda per ser regidor municipal, que es basen en l'existència d'un deute amb la pròpia corporació de part d'un o més regidors, d'acord amb la LOREG. Ara bé, la comunicació d'aquest certificat, amb les dades personals que hi consten, en el moment de plantejar la qüestió objecte de debat en el Ple podria no resultar ajustada a les exigències del principi de qualitat.
27/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Accés als arxius municipals amb la finalitat de dur a terme un projecte d'investigació històrica
CNS 49/2012
Es podria accedir a documents històrics de l’arxiu municipal que facin referència a persones mortes, i també a persones físiques vives, en la mesura que se superi el termini de trenta anys de la producció del document (article 36.1 de la Llei 10/2001), i els documents no continguin dades que afectin la intimitat d’aquestes persones, sense necessitat de consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades contingudes en la resta de documents, no sembla que la LRJPAC pugui servir com a norma habilitadora, per la qual cosa caldria el consentiment. No sembla que hi hagi suficient habilitació legal per accedir sense consentiment a les dades dels padrons fiscals gestionats per l’Ajuntament, en els termes que formula la consulta. L’autorització d’accés a les dades personals que es puguin contenir en els Registres Civils municipals, atesa la normativa aplicable, no correspon a l’Ajuntament.
22/11/2012
Accés dels regidors a dades de padrons fiscals
CNS 33/2012
Atesa la informació personal que es pot tractar en els tres padrons fiscals (IBI, vehicles i guals), des de la perspectiva del principi de qualitat l’accés per part dels regidors al conjunt d’informació sol·licitada, en els termes plantejats en la consulta, podria forçar el dit principi. Es recomana considerar que la informació es faciliti convenientment anonimitzada, si això permet donar compliment a les funcions dels regidors. No es pot descartar un accés parcial a la informació dels padrons fiscals, sens perjudici de les possibles limitacions d’accés en relació amb determinats tipus de dades personals. No es pot descartar un accés a la informació dels padrons fiscals, relativa únicament a determinades persones, immobles o vehicles, en els casos en què es concreti la sol·licitud d’accés dels regidors en aquest sentit, en relació amb les seves funcions.
12/07/2012
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Total de pàgines: 5