S'han trobat 58 resultats amb els descriptors Regidors
Accés d'una regidora de l'ajuntament a l'escriptura de compravenda d'un immoble del municipi
CNS 31/2017
Tenint en compte la normativa aplicable (LDH i DL 1/2015), l’accés per la regidora a l’escriptura de compravenda d’un immoble del municipi que, per la informació disponible, es trobaria afectat per l’exercici dels drets de tanteig i retracte, no resulta contrari a la normativa de protecció de dades personals, ja que l’accés pot resultar proporcionat i adequat per al compliment de les seves funcions de control de l’actuació municipal, als efectes de constatar si correspon exercir els drets esmentats.
07/07/2017
Accés a informació del padró de l'impost sobre béns immobles
CNS 7/2017
Tenint en compte la normativa aplicable, i els principis de qualitat, de minimització, i de finalitat, la comunicació de la informació sol·licitada pel regidor, referida a "tots els immobles que no són habitatges a través de llistats anonimitzats amb les dades de valor cadastral, tipus d'IBI aplicat i import a pagar en format base de dades o full de càlcul editable", no resulta contrària a la normativa de protecció de dades personals. No es pot descartar la possibilitat, en supòsits concrets, de la comunicació ulterior d'informació específica relativa a determinats immobles o a determinades persones (obligades tributàries), si això resulta justificat per al compliment de les funcions del regidor.
20/02/2017
Denegació de determinada informació sobre denúncies o expedients oberts a establiments d'oci nocturn
IAI 33/2016
El dret a la protecció de les dades de caràcter personal no impedeix facilitar a un regidor un llistat amb les dades sol·licitades sobre denúncies o expedients sancionadors oberts als establiments d'oci nocturn de la ciutat, incloent el nom comercial d'aquests establiments. En canvi, l'accés a les dades identificatives dels infractors que siguin persones físiques (empresaris individuals) no sembla que estigui justificat per assolir la finalitat pretesa.
11/11/2016
Denegació d'accés a denúncies i/o sancions de la zona blava o imposades per la Guàrdia Urbana donades de baixa durant els anys 2010 a 2015
IAI 23/2016
El dret a la protecció de dades de caràcter personal no impedeix facilitar un llistat amb informació en els termes exposats a la consulta sobre denúncies o sancions de la zona blava municipal o imposades arran denúncies de la Guàrdia Urbana a persones jurídiques durant els anys 2010 a 2015 que hagin prescrit o hagin estat donades de baixa. En el cas que les sancions siguin a persones físiques, facilitar la informació sense incloure la seva identificació seria respectuós amb el dret a la protecció de dades de caràcter personal, sempre que les persones afectades no es puguin identificar directament ni indirecta sense esforços desproporcionats. Tampoc seria contrari al dret a la protecció de dades facilitar un llistat de les sancions imposades a persones que hagin ostentat o ostentin la condició de càrrec públic vinculat directament a l'Ajuntament o fundacions públiques o altres ens dependents de l'Ajuntament o consorcis en què participa, sense identificar-les directament.
26/07/2016
Accés d'un grup municipal a informació sobre sancions imposades per l'Ajuntament prescrites o donades de baixa per una altra causa
CNS 45/2016
El dret a la protecció de dades de caràcter personal no impedeix facilitar un llistat amb informació en els termes exposats a la consulta sobre denúncies o sancions de la zona blava municipal o imposades arran denúncies de la Guàrdia Urbana a persones jurídiques durant els anys 2010 a 2015 que hagin prescrit o hagin estat donades de baixa. En el cas que les sancions siguin a persones físiques, facilitar la informació sense incloure la seva identificació seria respectuós amb el dret a la protecció de dades de caràcter personal, sempre que les persones afectades no es puguin identificar directament ni indirecta sense esforços desproporcionats. Tampoc seria contrari al dret a la protecció de dades facilitar un llistat d'aquestes sancions imposades respecte persones que hagin ostentat o ostentin la condició de càrrec públic vinculat directament a l'Ajuntament o fundacions públiques o altres ens dependents de l'Ajuntament o consorcis en què participa, sense identificar-les directament.
22/07/2016
Accés d'un grup municipal a una relació de totes les sancions imposades per la policia local que han prescrit durant els anys 2011 a 2015
CNS 38/2016
Es recomana facilitar al regidor, d'una banda, una llista amb la identitat de les persones infractores, l'import global prescrit, el nombre de prescripcions i el motiu, sense incloure la infracció comesa ni la quantia concreta de cada sanció, i de l'altra, una llista de les prescripcions, indicant el tipus d'infracció, l'import de la sanció, i el motiu de la prescripció, sense associar-ho a cap persona concreta. Comunicar la informació en els termes indicats, en referència al periode sol·licitat (2011 a 2015), podria donar correcte compliment a l'exercici de les funcions de control i fiscalització legalment atribuïdes al regidor, sense forçar els principis de la protecció de dades.
20/06/2016
Accés d'un regidor a dades personals obrants en unes diligències d'investigació de la Fiscalia
CNS 28/2016
L'accés d'un regidor a informació pot ser pertinent si resulta necessari i proporcionat per al desenvolupament de les concretes funcions d'aquest, en relació amb matèries o àmbits concrets. Amb l'excepció que el Jutjat d'Instrucció hagi decretat el secret de sumari, la rellevància d'algunes de les persones afectades dins l'organigrama de l'Ajuntament, juntament amb el caràcter limitat de les dades que es sol·liciten (nom i cognoms, i càrrecs, de persones investigades o citades com a testimonis) i l'objecte de les diligències penals (presumptes irregularitats en determinades nòmines) pot habilitar l'accés sol·licitat.
31/05/2016
Accés d'un regidor als padrons de l'IBI i de vehicles del municipi
CNS 21/2016
Tot i que no es pot descartar la possibilitat que un regidor pugui accedir a informació individualitzada sobre recaptació de tributs, tenint en compte la finalitat de l'accés, l'amplitud de la sol·licitud i l'especial reserva que imposa la normativa aplicable, el principi de minimització portaria a facilitar la informació de manera agregada, o de manera individualitzada a través de llistats anonimitzats que no permetin establir una correlació entre les persones afectades, els immobles o vehicles afectats i la recaptació respecte cadascun d'ells. En la mesura que el regidor accedeix a la informació sol·licitada per al compliment de les seves funcions legítimes, i atesa la jurisprudència, en principi no hi ha d'haver obstacle per tal que aquest accés es produeixi amb l'acompanyament d'un assessor, quan aquest assessorament es realitza amb la finalitat de dotar d'efectivitat el dret del regidor.
19/04/2016
Accés d'un regidor a informació de les persones beneficiàries de prestacions socials
CNS 7/2016
L'accés a la informació sobre les subvencions atorgades pels serveis socials, sense identificar el motiu de la subvenció i sense que es pugui inferir, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament per a l'exercici de les seves funcions, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Ara bé, si la informació sol·licitada contingués dades sobre informació especialment protegida o dades mereixedores d'una especial reserva o confidencialitat en atenció a la concurrència de determinades circumstàncies qualificades (per exemple, dades de menors atesos pels serveis socials, dades relacionades amb la violència de gènere, dades que afectin la seguretat de les persones, etc, o que permeten obtenir-ne un perfil) i atesos els termes en què es formula la sol·licitud, el dret a la protecció de dades pot justificar una limitació del dret d'accés. A aquests efectes es podria lliurar la informació anonimitzada o mitjançant un sistema de codificació que no permeti identificar les persones afectades.
14/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
- Regidors
- Publicitat activa
- Subvencions
Accés d'un regidor a determinats expedients sancionadors municipals en matèria de trànsit
CNS 30/2014
L'accés d'un regidor a la informació continguda en els annexos d'un decret d'Alcaldia relatius a expedients sancionadors concrets sobre infraccions administratives pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar, per a l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. Atesa la pluralitat d'expedients afectats per la consulta i el caràcter especialment protegit de la informació que s'hi conté, l'accés s'ha de donar sense incloure dades que permetin identificar les persones afectades, quan la finalitat de l'accés es pugui assolir sense incloure aquest tipus de dades. L'accés a les dades de caràcter personal s'ha de sotmetre al principi de finalitat, segons el qual les dades només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació i es regeix pel deure de secret, en els termes de l'article 10 de la LOPD, i la resta de normativa aplicable.
11/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Total de pàgines: 6